Anketa:
Cesta na Rally Albania 2014 – Tripmaster AST2
ZdieľaťPridané: 06.03.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 5814 [Šport - Rally]
V našom tíme budú dve motorky vybavené Tripmastrom AST druhej generácie. Zásielka už dorazila!
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Za projektom AST stojí Bronislav Tyf Haluza (samozrejme nie len). Na počiatku bola myšlienka jednoduchého a lacného počítadla pre motocykle. Dnes už AST existuje vo viacerých variantoch a dá sa povedať, že je v zabehnutej produkcii. My sme sa rozhodli pre AST so štyrmi tlačidlami priamo na zariadení. V ponuke je aj zariadenie bez tlačidiel a zariadenie s mnohými ledkami, fungujúce ako plnohodnotný palubný počítač. Možnosti variovania sú už pri objednávke AST značné.
AST2 štvortlačítková verzia aj s príslušenstvom |
Zásielka od Tyfa dorazila prvotriedne zabalená, so všetkým potrebným príslušenstvom:
- AST,
- diaľkový ovládač,
- magnet,
- snímač magnetu,
- vsuvka do hadice chladiaceho okruhu,
- čidlo teploty,
- kábel k čidlu teploty,
- kábel na snímanie otáčok,
- manuál so schémou montážnych otvorov.
Podrobný a hlavne praktický manuál |
AST je veľmi odolné zariadenie, aspoň tak sa javí ihneď po uchopení do rúk. Už z poťažkania je zrejmé, že jeho váha je nadpriemerná vo vzťahu k porovnateľným zariadeniam (370 g). Je to v dôsledku kovovej konštrukcie. Každopádne AST pôsobí dojmom, že bude schopné prežiť aj niektoré motorky. Rovnaké je to aj s diaľkovým ovládačom.
Diaľkové ovládanie AST |
Manuál ma prekvapil. Na prvý pohľad je zrejmé, že ho robil praktický človek pre praktických ľudí. AST malo byť jednoduchou „hračkou“ pre endurákov. Svojím spôsobom ním zostalo, ale posunulo sa do nečakanej úrovne. Tyf v rámci vývoja AST intenzívne komunikoval s motokomunitou a snažil sa vyhovieť všetkým možným požiadavkám a pripomienkam. Tak vzniklo zariadenie, ktoré má množstvo funkcií a možností, ale napriek tomu zostalo jednoduché. Vysvetlím na príklade: AST má 6 základných režimov, ale môžete si nastaviť, že budete mať k dispozícii len 1, alebo 3 alebo 4. Vďaka veľkým možnostiam nastavenia si teda môžete niektoré možnosti odstaviť a tak zjednodušiť pavúka celkového menu. Potom sa budete preklikávať už len tými možnosťami, ktoré chcete reálne využívať.
Zadná strana s konektormi |
- - meranie vzdialeností aj v 10-kach metrov,
- vzdialenosti Total a Part, ktoré sa korigujú súčasne a nulujú každé zvlášť,
- meranie času jazdy,
- meranie celkových odjazdených km,
- priemerná rýchlosť,
- možnosť nastavenia koeficientu korekcie.Veľký displej |
Som presvedčený, že vývoj AST bude pokračovať. Pre rally účely je potrebné ísť smerom k znižovaniu váhy a zrejme aj zmenšovaniu rozmerov (avšak nie displeja!). Váha nie je až tak podstatná z hľadiska celkovej váhy stroja, ale skôr z hľadiska celkovej váhy kokpitu, ktorý je najvzdialenejším miestom na motorke a podlieha silným odstredivým silám. Tieto sily a z nich prameniace preťaženie násobí každý gram navyše.
Josipa a Doda čakajú inštalácie AST-éčok na montážne hrazdy. Následne by sme ich mali reálne odskúšať na tímovom sústredení aj v simulovanej rally etape. Chceme všetku navigačnú techniku poriadne nastaviť a odladiť. Praktické skúsenosti teda prinesieme asi o mesiac a pol.
Pridané: 06.03.2014 Autor: Landal Zdieľať
Seriál článkov - Rally Albania 2014:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Rally Albania 2014 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Vykročenie na cestu "Rally Albania 2014" - Landal
- Cesta na Rally Albania 2014 – Úprava KTM LC4 Rally 1. časť - Landal
- Cesta na Rally Albania 2014 – Úpravy kátéemky III. časť - Landal
- Cesta na Rally Albania 2014 – Dokončili sme! A čo ďalej... - Landal
- Cesta na RA 2014 - Čo nás čaká v Albánsku? - Landal
- Doplnené: Rally Albania 2014 - stručné zhodnotenie doterajších dní - Landal
- Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 5. etapy - Landal
- Rally Albania 2014 - foto z prípravy trate 3. etapy - Landal
- Rally Albania 2014 Deň 2. - Prológ - Landal
- Rally Albania 2014 - Deň 1. príchod na miesto - Landal
Ďalšie články tohto autora:
- Lanďal s otcom v cieli Intercontinetal Rally 2024, Ružové jazero, Senegal
- Ako sa plnia sny: Lanďal na Tunisia Desert challenge 2021
- Hellas rally 2021 aj so Slovak4RallyTeam na stupňoch víťazov
- To the Dunes and back III
- Cesta na PanAfrica rally 2020
- Potrebujeme Tvoju pomoc pri H-PRO Čelendž a Contec XL rally 2019!
- Registrácia na Contec Rally a Enduro víkend 2019
- Contec enduro a rally víkend
- To the dunes and back II - tréning na sahare je šťastne za nami
- To the dunes and back II - 2019
- ... zobraz všetky články od tohto autora