Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 921 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28714
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17095)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11619)
Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Cesta na Rally Albania 2014 – Tripmaster AST2

 Zdieľať

Pridané: 06.03.2014 Autor: Landal
Čitatelia: 5827 [Šport - Rally]

V našom tíme budú dve motorky vybavené Tripmastrom AST druhej generácie. Zásielka už dorazila!

Seriál článkov - Rally Albania 2014:

Za projektom AST stojí Bronislav Tyf Haluza (samozrejme nie len). Na počiatku bola myšlienka jednoduchého a lacného počítadla pre motocykle. Dnes už AST existuje vo viacerých variantoch a dá sa povedať, že je v zabehnutej produkcii. My sme sa rozhodli pre AST so štyrmi tlačidlami priamo na zariadení. V ponuke je aj zariadenie bez tlačidiel a zariadenie s mnohými ledkami, fungujúce ako plnohodnotný palubný počítač. Možnosti variovania sú už pri objednávke AST značné.

 AST2 štvortlačítková verzia aj s príslušenstvom
AST2 štvortlačítková verzia aj s príslušenstvom

Zásielka od Tyfa dorazila prvotriedne zabalená, so všetkým potrebným príslušenstvom:

  • AST,
  • diaľkový ovládač,
  • magnet,
  • snímač magnetu,
  • vsuvka do hadice chladiaceho okruhu,
  • čidlo teploty,
  • kábel k čidlu teploty,
  • kábel na snímanie otáčok,
  • manuál so schémou montážnych otvorov.

 Podrobný a hlavne praktický manuál
Podrobný a hlavne praktický manuál

AST je veľmi odolné zariadenie, aspoň tak sa javí ihneď po uchopení do rúk. Už z poťažkania je zrejmé, že jeho váha je nadpriemerná vo vzťahu k porovnateľným zariadeniam (370 g). Je to v dôsledku kovovej konštrukcie. Každopádne AST pôsobí dojmom, že bude schopné prežiť aj niektoré motorky. Rovnaké je to aj s diaľkovým ovládačom.

 Diaľkové ovládanie AST
Diaľkové ovládanie AST

Manuál ma prekvapil. Na prvý pohľad je zrejmé, že ho robil praktický človek pre praktických ľudí. AST malo byť jednoduchou „hračkou“ pre endurákov. Svojím spôsobom ním zostalo, ale posunulo sa do nečakanej úrovne. Tyf v rámci vývoja AST intenzívne komunikoval s motokomunitou a snažil sa vyhovieť všetkým možným požiadavkám a pripomienkam. Tak vzniklo zariadenie, ktoré má množstvo funkcií a možností, ale napriek tomu zostalo jednoduché. Vysvetlím na príklade: AST má 6 základných režimov, ale môžete si nastaviť, že budete mať k dispozícii len 1, alebo 3 alebo 4. Vďaka veľkým možnostiam nastavenia si teda môžete niektoré možnosti odstaviť a tak zjednodušiť pavúka celkového menu. Potom sa budete preklikávať už len tými možnosťami, ktoré chcete reálne využívať.

 Zadná strana s konektormi
Zadná strana s konektormi

Základom AST je veľký displej, ktorý sa chváli výbornou čitateľnosťou. Aká bude prax uvidíme neskôr. Popisovať tu funkcie je hlúposť – je tam všetko čo môžete využiť a kopa toho, čo nikdy nevyužijete. Pre účely rally sú využiteľné a zaujímavé nasledovné aspekty (pre režim „RB rally“):
    - meranie vzdialeností aj v 10-kach metrov,

    - vzdialenosti Total a Part, ktoré sa korigujú súčasne a nulujú každé zvlášť,

    - meranie času jazdy,

    - meranie celkových odjazdených km,

    - priemerná rýchlosť,

    - možnosť nastavenia koeficientu korekcie.
 Veľký displej
Veľký displej

Som presvedčený, že vývoj AST bude pokračovať. Pre rally účely je potrebné ísť smerom k znižovaniu váhy a zrejme aj zmenšovaniu rozmerov (avšak nie displeja!). Váha nie je až tak podstatná z hľadiska celkovej váhy stroja, ale skôr z hľadiska celkovej váhy kokpitu, ktorý je najvzdialenejším miestom na motorke a podlieha silným odstredivým silám. Tieto sily a z nich prameniace preťaženie násobí každý gram navyše.

Josipa a Doda čakajú inštalácie AST-éčok na montážne hrazdy. Následne by sme ich mali reálne odskúšať na tímovom sústredení aj v simulovanej rally etape. Chceme všetku navigačnú techniku poriadne nastaviť a odladiť. Praktické skúsenosti teda prinesieme asi o mesiac a pol.

tripmasterast.blogspot.cz/

Pridané: 06.03.2014 Autor: Landal Zdieľať

Seriál článkov - Rally Albania 2014:

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (5 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (27)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria