Anketa:
KTM plánuje nastúpiť v triede MotoGP do roku 2017
ZdieľaťPridané: 02.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 3625 [Bleskovky - Šport]
KTM predstavila plány o vstupe do svetového šampionátu MotoGP s úplne novým motorom V4 a prototypom nazvaným RC16.
Stefan Pierer spomenul svoje plány v rozhovore pre švajčiarsky magazín speedweek.com, kde rozpráva o plánoch spoločnosti KTM priniesť na svet prototyp RC16 do roku 2015 a rok 2016 stráviť jeho zdokonaľovaním. Pierer sa ďalej vyjadril, že dúfa v to aby sa projekt RC16 dostal do pretekov MotoGP už v roku 2017.
Projekt RC16 je logickým pokračovaním už zastaralej RC8, avšak nemá byť jeho nástupcom. Model RC16 je podľa slov Stefana Pierera vyvíjaný pre použitie na pretekárskych tratiach a nie na použitie v cestnej premávke. Ťažko však uveriť tomu, že by sa model RC16 po čase nemal dostať aj na cesty v podobe sériovo vyrábaného superšportu.
![]() |
RC16 má byť poháňaná motorom V4 s objemom valcom 1000ccm. Má mať rám vyrobený z oceľových trubiek a ako ostatné motocykle KTM má mať odpruženie značky WP.
Odhadovaná cena modelu RC16 určeného pre preteky MotoGP je medzi 150.000 až 200.000 euro. K dispozícii by mala byť rovná stovka vyrobených kusov. Pierer ďalej oznámil, že KTM nemá v pláne priniesť do MotoGP továrensky tím.
Pridané: 02.08.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Súvisiace články:
- Špionážne fotografie: KTM RC16 MotoGP zachytená pri testovaní na okruhu - zeON
- Oficiálne fotografie špeciálu KTM pre MotoGP z testovania na okruhu - zeON
- EICMA 2016 - KTM ukázala nové Duke 390, 1290 a prototyp dvojvalcového Duke 790 - Awia
- Mega galéria: KTM v Spielbergu odhalila RC16 špeciál MotoGP pre rok 2017 - Redakcia
- KTM a motor V4 od Aprilie? - zeON
- Jonathan Rea prepisuje históriu: tretí raz po sebe majstrom sveta superbikov - Herghott
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Nové oficiálne videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!