Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1925 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29803
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17615)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12188)
Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aféra skúter 125 - Yamaha Cygnus 2004

 Zdieľať

Pridané: 18.09.2014 Autor: Tripuce
Čitatelia: 10430 [Vaše stroje - Moja motorka]

Týmo sonetom bych rád popísal a opísal plusy a mínusy skútra 125, snáď pomôže niekom, kto sa rozhoduje či do toho ísť.

Zoznámenie:

Zoznámili sme sa v Rock pube v Nových Zámkoch. Bola blond, stihla, trieda A, s dobrou spotrebou. To bolo pred 8 rokmi, teraz už je mojou ženou, spotreba vzrástla a tiež nie som si istý, či stále zostava v triede A. Totiž normy sú z roka na rok prísnejšie. Prosím? O motorke? Jajaj, tak pardon. Takže znova. Cca 7 rokov dochádzam do Nitry každý deň do práce. Ta istá trasa. Ráno tam, večer domov. Furt. 260 x 7 tam, 260 x 7 naspák. Hrozné. Už par rokov mam každé ráno zapnutého auto pilota, tj, ani neviem ako som došiel do roboty. Precitnem sa až keď si dám v robote kávu a 2 cigy. Takisto náklady nie sú nezanedbateľné, 70 km denne x 260 dni x 7 rokov. Keďže splácam dom a spotreba mojej ženy sa postupne nenápadne lineárne zvyšuje a aj sa postupne rozrastáme, ratám každú tu euroblbosť, kde sa dá ušetriť. Mam nad 30 rokov, ale do teraz ma nikdy v živote nenapadlo skloňovať slovo motorka, alebo skúter. Neviem prečo. V podstate som iba raz sedel na skútri na dovolenke v Grécku, kde šiel miestny kápo s ktorým sme sa skamarátili predo mnou cez nejakú priehradu či čo to bolo cez more, bolo to asi 1,5 metra široké a 100 m dlhé nemalo to zábradlie, na jednej strane turisti a na druhej asi 10 metrov smerom k peklu, číže dolu, more. A frajerka vzadu. Prvá jazda, prvých pár metrov a hneď toto. Ale nepadli sme a Pelopidas sa intímne zblížil s kamarátkou ktorá tam s nami bola v trojke. Ale odbáčam. Nevýhoda písaného prejavu. Nemá ma kto zastaviť.

Tak som sa proste z lakomosti mne vlastnej rozhodol, že si kúpim jazdený skúter 125-ku na dochádzanie do roboty a hneď som si aj vyrátal, že keby sa na ňom dalo chodiť 7 mesiacov v roku, za rok sa mi tato "investícia" vráti v podobe ušetrených nákladov na tekuté zlato.

Sused a tiež pokročilý bodybuilder je vášnivý motorkár a preto som si nechal poradiť od neho. Vybral mi Yamahu Cygnus za 800 euro, ročník 2004. Sused mi ju doviezol domov, lebo ja som sa bal. Tu by som asi mal prejsť do kapitoly 2.

 Yamaha Cygnus 125
Yamaha Cygnus 125

Prečo práve táto motorka?

Tak tu som. Bol som sa vyšťať. Trosku som si ošpliechal lýtka. Muším to už rýchlo dopišať, lebo mam rozpozeraného Nixona a je už aj dosť hodín. Áno, zvláštne, ty keď to čítaš, je obed, ale to je ta ďalšia nevýhoda písomného prejavu. Ale písomný prejav ma aj výhody. Napríklad si môžem kľudne poprdkávat popri písaní a nikto mi nebude nadávať, či ohŕňať nos. Kde som to..aha.. motorka, teda skúter pred domom, helma kúpená, žaluďovka, a poďme ho previezť sa. Plný dojmov a semena štartujem štvortaktný jednovalec. Prší. Nevadí. Rúbal som si to po dedine 30 kmh a zdalo sa mi že obieham Bugatti Veyron. Brutálna rýchlosť. Vietor. Kvapky do očí. Hmyz narážajúci do mojich sexy pier. Sledovať cestu. Nestíham. Jak môžu ľudia jazdiť na motorkách 200 a viac?

Skúsenosti:

Nebudem zdržovať, isto ťa už nudím. Mám hento čudo 5-ty týždeň, nabehal som zatiaľ niečo cez 2500 km, už si trúfam chodiť 90, koľko dá maximálku stále neviem. Postupne som si musel dokúpiť masku, okuliare s krytím, štuple do uši, rukavice, bundu. Srandovná bola prvá cesta do roboty, to som si už trúfol isť 60, došiel som do kancľu a po minúte došli moje oči. Jak slimák keď kuká do ventilátora. V aute keď idem 200, môžem byt aj holý a sedím si jak doma v kresle. Tuto je to všetko vydreté a každý prejdený meter vzduchu ti musí pekne obtiecť cez telo. Zaujímavé ale je, že síce s nim chodievam do roboty, ale hlavne sa teším na víkendy, keď ho môžem len tak bezprizorne prevetrať po okolí. Je to naozaj návyková vec.

Údržba:

Údržba. Lejem tam benzín. Dosť často ale vždy za drobné čo mam vo vačku. Keďže bohužiaľ robím v doprave, tak som posadnutý štatistikami a priemermi a nákladmi na km a podobnými úchylárnami. Minimálnu spotrebu na nádrž som urobil 2,2l a maximálnu 3,2l. Jo mam 190 cm a 95 kg priemerne /v objemovke viac, v rysovačke menej/. Priemerná spotreba za obdobie od kedy meriam je 2,4l. Dojazd na 1 liter je 42km. Za 1 euro prejdem 28km.

Radosť pri jazde je však na nezaplatenie. Vypol som si ranného auto pilota a prebralo ma to z letargie a stereotypu.

Záver

Zhodnotenie? Mam len VP B, takže pre takých ako som ja, začiatočníkov, škrblíkov, na dochádzanie do roboty, na nákupy, na chodiene za ku***ma, na občasné výlety, na vozenie deti po dedine-deti sú z toho vážne unesene, ale sák aj ja, na ryby, na útek od ženy, atď., to vrelo doporučujem.

Plusy a mínusy

nízkonákladove a urobí to radosť, účelné spoľahlivé /zatiaľ/ jednoduché približovadlo vypadám na tom ako k***

Toť vsjo, keby ma ešte niečo napadlo, alebo zažijem niečo enormne vzrušujúce, napíšem to sem do svojho motodenníčka.

PS: časom by som chcel založiť vlastný gang, budú tam skútre, Simsony, babety, elektrické bicykle, invalidné vozíky s pohonom, a budeme chodiť na vlastne zrazy, terorizovať okolie, vyberať výpalné v materských školách a cukrárňach, robiť hluk na námestiach a podobne. Hlásiť sa môžete u mňa.

Howgh

Pridané: 18.09.2014 Autor: Tripuce Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha Cygnus X 2009:

Foto:
Yamaha Cygnus X 2009
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:Cygnus X
Rok:2009
Kategória:Skúter
Motor:
Typ motora:jednovalec (4T)
Objem:125 ccm
Max. výkon:10.88 k (8.00 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:9.3 Nm / 7500 ot.
Kompresný pomer:10 : 1
Vŕtanie x Zdvih:52.4 x 57.9 mm
Palivový system:vstrekovanie
Chladenie:vzduchom
Pohon / Podvozok:
Zdvih vpredu:78 mm
Zdvih vzadu:95.5 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:216 mm
Pneu vpredu:110/70-12
Brzdy vzadu:bubnová
Priemer bŕzd vzadu:150 mm
Pneu vzadu:120/70-12
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:120 kg
Výška sedla:785 mm
Rázvor:1295 mm
Dĺžka:1855 mm
Šírka:685 mm
Výška:1130 mm
Svetlá výška:113 mm
Objem nádrže:7.4 l
Poznámka:
Cena 10/2012: 2 590,- EUR

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (14 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (17)  [Verzia pre tlač] Tlač
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »