Anketa:
Kawasaki predstaví na výstave INTERMOT 2014 model Ninja H2
ZdieľaťPridané: 01.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 4051 [Bleskovky - Novinky]
Kawasaki predstaví 30. Septembra revolučný projekt Ninja H2 na blížiacej sa výstave INTERMOT 2014, ktorá sa bude konať v Kolíne nad Rýnom.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Zatiaľ nie sú k dispozícii žiadne obrázky či technické informácie, ktoré by naznačovali niečo viac o projekte Ninja H2. Avšak označenie H2 má naznačiť, sa bude jednať o špeciálny model. Stačí sa pozrieť do minulosti na modely ako Kawasaki Mach IV H2 750, trojvalec H1 či Z1 Super Four.
![]() |
Čo sa skrýva za projektom Ninja H2 Kawasaki postupne odhalí behom septembra na stránke www.ninja-h2.com
Video: Projekt Ninja H2: Vol.1 BUILT BEYOND BELIEF
Pridané: 01.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Ducati Scrambler bude predstavená zrejme už na výstave EICMA 2014 - zeON
- Kawasaki Ninja H2 2015 - zvuk nového motora a obrys pripravovanej novinky - zeON
- Výstava INTERMOT 2014 - Prvé foto radikálnej Kawasaki Ninja H2R s kompresorom - 300 koní na dvoch kolesách! - Redakcia
- Kawasaki oslavuje 30 rokov rady Ninja výročnými modelmi ZX-6R a ZX-10R - zeON
- Yamaha YZF-R25 by mala byť oficiálne odhalená 20.5.2014 - zeON
- Ducati Scrambler už zajtra na výstave INTERMOT - zeON
- Kawasaki ZX-14R 2015 limitovaná edícia "30 rokov Kawasaki Ninja" - zeON
- Honda predstavila ďalšie novinky 2014: Gold Wing F6C a CB1100 EX - Redakcia
- Kawasaki pripravená odhaliť nového litrového ZED-a - Z1000 2014 ukážu v Miláne - Awia
- Yamaha predstavila nový trojvalcový model MT-09 - zeON
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora
Redakčné videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!