Anketa:
Kawasaki Ninja H2 2015 - zvuk nového motora a obrys pripravovanej novinky
ZdieľaťPridané: 09.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON
Čitatelia: 5185 [Bleskovky - Novinky]
Kawasaki postupne odhaľuje časti pripravovanej novinky, ktorá nesie názov Ninja H2. Na stránke pripravenej práve pre tento projekt zverejnila doteraz niekoľko videí.
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
01.09.2014 - Feri Zubal - zeON Čitatelia: 4040 [Bleskovky - Novinky]

Kawasaki predstaví na výstave INTERMOT 2014 model Ninja H2
Kawasaki predstaví 30. Septembra revolučný projekt Ninja H2 na blížiacej sa výstave INTERMOT 2014, ktorá sa bude konať v Kolíne nad Rýnom.
![]() |
Video: Ninja H2: Vol.2 Mysterious Sound - zvuk pripravovanej novinky
Video: Ninja H2: Vol.3 136 rokov zlepšovania technológii
![]() |
Video: Ninja H2: Vol.4 Líder vylepšení: Ninja
Čo sa skrýva za projektom Ninja H2 Kawasaki postupne odhalí behom septembra na stránke www.ninja-h2.com. Konečný výsledok bude oficiálne odhalený 30. Septembra na výstave INTERMOT v Kolíne nad Rýnom.
Pridané: 09.09.2014 Autor: Feri Zubal - zeON Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2015:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2015 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Kawasaki NINJA H2 2015 už na predajni Motoshop Žubor Banská Bystrica - Redakcia
- Prvá foto cestnej verzie Kawasaki Ninja H2 2015? - Awia
- EICMA Miláno 2015 - Kawasaki vstupuje medzi skútre do 125, ostatné modely inovované - Redakcia
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja 250SL a Z250SL - najmenšia Ninja a najmenší Zed - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Ninja H2/H2R - psycho na dvoch kolesách - zeON
- Novinky 2015: Kawasaki Z300 - vyzlečená malá Ninja - zeON
- EICMA Miláno 2014 - Kawasaki H2/H2R detaily a koncept elektro transformera J Concept - Awia
- Kawasaki ZX-14R 2015 limitovaná edícia "30 rokov Kawasaki Ninja" - zeON
- Kawasaki ukázala nový moderný cruiser strednej triedy Vulcan S 2015 - Awia
- Kawasaki Ninja ZX-10R / ZX-10RR s aerodynamikou a nová Z H2 SE 2021 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Optimus Praëm BMW S1000RR - moderna v retro hábe
- Špionážne fotografie: Yamaha MT-07 Ténéré 2017
- Honda AfricaTwin CRF1000L Adventure Sports concept
- Honda Dominator pre rok 2017?
- Lazareth LM 847 - šialenosť s motorom z Maserati
- Gas Gas zachránený firmou Torrot
- Nový Goldwing od Hondy by mal pomaly prísť na svet
- Husqvarna Vitpilen 401 sa bude vyrábať v Indii
- Emisná norma Euro4 sa pomaly podpisuje na ponuke motocyklov - 2T 125 končia
- Elektricka verzia najpredávanejšieho motocykla na svete bude dostupná behom dvoch rokov
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!