Anketa:
Supercross po prvý krát na Slovensku
ZdieľaťPridané: 11.12.2014 Autor: radkaMazak
Čitatelia: 4846 [Šport - Motocross]
XAVAX EUROPE STARS SUPERCROSS TOURNAMENT
Po prvý krát sa na Slovenku predstaví dychvyrážajúca disciplína na dvoch kolesách – SUPERCROSS! Veľkej popularite sa teší najmä v USA, ale v sobotu, 7.2.2015, ho prídu do Steel Arény v Košiciach predstaviť poprední jazdci Európskej ale aj svetovej motocrossovej scény.
Uvidíte jazdcov ako napríklad Filip Neugebauer (CZ)- 4-násobný majster Nemecka a Čiech v motocrosse, Florent Richier – 3-násobný víťaz nemeckého šampionátu ADAC Supercross Masters ale aj Kade Walker (CAN), Joan Cros (ESP), Martin Michek (CZ), Kornel Németh (HU) a veľa ďalších zaujímavých mien.
Tešiť sa môžete na skvelú šou plnú adrenalínu, spáleného benzínu, krásnych „monster girls“ ale najmä na neúprosný súboj 16-tich jazdcov na trati. Head to head – Jeden na jedného, kde aj najmenšia chyba bude znamenať vypadnutie a stratu šance získať 3500 EUR za víťazstvo. Trojhodinová zábava pretkaná sprievodným programom a tým najkvalitnejším skokmi, vlnami a roletami bude to pravé zahratie počas februárovej noci. Nechajte si to ujsť! Supercross po prvý krát na Slovensku, po prvý krát v Košiciach! 7. Februára v Steel Aréne v Košiciach!
Lístky na XAVAX EUROPE STARS SUPERCROSS TOURNAMENT v predaji od 1.12.2014 v sieti ticketportál, alebo priamo v pokladni Steel Arény Košice.
Cena lístka je od 15 EUR (cena sa pohybuje v závislosti od vybraných sektorov). Platiť budú aj skupinové a rodinné zľavy. Viac info na www.ticketportal.sk.
Pridané: 11.12.2014 Autor: radkaMazak Zdieľať
Súvisiace články:
- Xavax Europe Stars Supercross Tournament 2015 - adrenalínovej show dominovali francúzi - zeON
- Halový Supercross aj so slovenským jazdcom! Už túto sobotu v Košiciach - Redakcia
- Xavax Europe Stars Supercross Tournament 2015 - 7. 2. 2015 Košice - Redakcia
- Košická Steel Aréna sa premenila na supercrossovú trať pre EUROPE STARS SUPERCROSS TOURNAMENT 2016 - Awia
- V predvečer Supercrossu: 2x rozhovor - Petr Bartoš (CZ) a Juraj Popovicz (SK) - Awia
- Šesťdňová 2015 - 6. deň - Záverečný motokros - Kechnec + protest Austrálčanov na stupni víťazov - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 2. deň - Foto a Video Enduro testov Baška a Vyšný Medzev - Awia
- Šesťdňová Košice 2015 - 1. deň smolný pre slovenský ženský tím - Awia
- „Motokros národov 2015“ – majstrovstvá sveta v motokrose družstiev už tento víkend! - Redakcia
- Sony Xperia Freestyle X-Night 2014: Arénu rozpália štyri nádeje freestyle motokrosu! - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
- SP v motokrose MX COVID Cup 2020 sa v Ješkovej Vsi prehupol do druhej polky
- SP v motokrose 2020 - Šimon Jošt si legendárny Sverepec vychutnal
- Dlhý motokrosový deň v Lovčici s rýchlym Joštom
- Motokros nám chýbal – v Hniezdnom to bolo vidieť na účasti pretekárov a cítiť na nálade fanúšikov
- Gratulujeme novým medzinárodným majstrom Slovenska v motokrose 2019: Neurauter (AUT), Krč (CZE), Struk (SVK) a Švirák (CZE)
- Na Zemplíne nakoplo takmer 120 pretekárov EAST CUP 2019 - Regionálny pohár Východ v motokrose
- Majstrami SR v motokrose 2018 sú: Marek Sukup, František Smola, Jozef Posluch, Martin Venhoda, Zoltán Vörös a Peter Pipich
- Vo Veľkých Uherciach sa rozdávali predposledné body sezóny 2018
- Szvoboda, Neugebauer a Michek sa o výhru na MX OPEN 2018 v Mníšku nad Hnilcom poriadne popasovali
- Na domácej pôde vo Vislanke si tretí ESX CUP vychutnal Samuel Struk
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!