Anketa:
Honda CBX 750 1985 - Môj prvý japonec
ZdieľaťPridané: 07.02.2005 Autor: Killbydeath
Čitatelia: 17379 [Vaše stroje - Moja motorka]
Kúpa mojej milovanej, a prvých 200 km...
Pomaly sa blížil koniec decembra a môj sen konečne osedlať nejaký 4-takt sa stával takmer skutočnosťou. 6 rokov strávenych v sedle Jawy zanechalo síce krásne spomienky, plné radosti a trápenia, kopec nocí strávených pod nimi, ale moje rozhodnutie padlo veľmi rýchlo... Chcem moto nad 500ccm, 50 koní a v dobrom stave...
A potom to prišlo... Po Vianociach začalo prezeranie inzerátov. Môj nízky rozpočet 53 000Sk mi veľa na výber nedával a tak sa našlo len 6 vhodných kandidátiek. Hneď som ich obvolal a CBX ma najviac zaujala. No vyskúšať som chcel všetky.
![]() |
Najprv prišla GPZ 500 (rv 95). Moje dojmy? Jawa ktorá ťahá na všetkých stupňoch so super brzdami a podvozkom. Ale mala háčik, niečo nebolo v poriadku s kotúčmi vpredu. Tak nič.
V ďalšom kole prišla na rad CBX 650 (rv. 1990). No to bol stroj, okrem toho že dymila jak hovado bola asi aj pekne padnutá. Neviem, ale keď som sa bol previesť triasol sa volant a ťahal do ľava... a ešte aj gumy zvláštne zodraté... Takže zas nič.
V ten istý deň som sa konečne povozil na XJ 750 (rv. 1984). Celkom kočka na svoj vek, ale výrazne buchotala rozvodová reťaz a vraj aj ložiská na kľuke treba meniť, ináč išla celkom dobre..
![]() |
GS 750 som ani nešiel obzrieť a FJ 1200 bola na tom podobne
No a potom prišla moja CBX 750 (rv. 1985) Rozhodnutie prišlo akosi rýchlo, neviem prečo. Akosi som sa zaľúbil, lebo ani chyby som nehľadal ako na tých ostatných. No čo už, človek sa učí, ale nepoučí. Už som ju chcel mat a tak som sa vybral v stredu pre ňu Lebo v sobotu, ako sme boli dohodnutý, malo snežiť
![]() |
No to Vám bola cesta. Od Senice 15 km trošku mokrá cesta, ale videl som slniečko a myslel som, že to bude lepšie. Ale opak bol pravdou. Po 20km hmla jak hovädo, mokrá, miestami primŕzajúca cesta. Strach v očiach, aby som šmyk nechytil, alebo aby ma nejaké auto zo zadu nezobralo. Proste ideálne podmienky a ešte aj plexi moje odporné hnedé som musel mať otvorené. No akoby nestačilo za Trnavou som zle odbočil a zrazu cesta na Trenčín a na BA. A kde je moja Nitra?? hmm.. Na prvej benzínke som zistil že som zle odbočil, mobil takmer vybitý, žiadna mapa a začalo sa stmievať. Jeden kamionista mi poradil, že sa musím vrátiť, ale kde je prejazd na druhú stranu dialnice? Že nevie.. ale šťastie v nešťastí, že som zle na tej benzínke odbočil a zrazu som bol na druhej strane. Huraaa... Tešil som sa ako malý chlapec. Našiel som tabuľu na Nitru a fičal som si to poza krajnicu až 60km/h. Cesta sa celkom šmýkala a za krajnicou aspoň nejaký ten štrk bol. Bola to takmer nekonečná cesta. Už bola celkom tma keď som do Nitry prišiel. Mokrý, premrznutý, ale šťastný, že mám motorku!!!!
Postupne si na ňu zvykám. Je to celkom sranda, pridám a motorka zrýchli ako ja chcem. hmm...Ťahá od spodku pekne, a ešte akoby to nestačilo pri 8000 ot. zrýchli ešte viac potvorka jedna. Je to krása. tie jazdné vlastnosti už také krásne nie sú, ale to sa spraví. Má tendenciu padať do zákrut, a tie gumy, to je bordel. Zadná s traktora a predná dožíva. Ale všetko raz bude.
![]() |
Ďalšia zlá vec čo som zistil, no spojka občas šmýka, hlavne ako som dolial olej ako má byť. A predávajúci stále tvrdí, že oleja bolo dosť (9 dc som tam dolial). Ale prosiť sa ja nikomu nejdem, nemám to vo zvyku. Celkovo som rád že ju mám. Ľudia tak radi klamú, no keby to aspoň vedeli.
No a pár fotiek, zimných, trošku špinavá je.
![]() |
...jazde zdar...
Pridané: 07.02.2005 Autor: Killbydeath Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Honda CBX 750 F 1985:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | CBX 750 F |
Rok: | 1985 |
Kategória: | Klasika |
Motor: | |
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 747 ccm |
Max. výkon: | 92.3 k (67.9 kW) / 9500 ot. |
Kompresný pomer: | 9.3:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 67.0 x 53.0 mm |
Rozvod: | DOHC (4V) |
Chladenie: | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Pneu vpredu: | 110/90-16 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Pneu vzadu: | 130/80-18 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 241 kg |
Objem nádrže: | 22 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 211 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda CBX 750 F' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda CBX 750 F' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda CBX 750 F 1985' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda CBX 750 F' na www.google.com
Ďalšie články tohto autora:

Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!