Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1760 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28806
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17139)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (11667)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda XRV 650 Africa Twin

 Zdieľať

Pridané: 07.06.2010 Autor: Killbydeath
Čitatelia: 16246 [Vaše stroje - Moja motorka]

Motorka, o ktorej sníva nielen endurák, ale po ktorej kuknú aj jazdci iných tried.

Moje smerovanie bolo vždy pre mňa jasné. Naháče alebo nejaký superšport. No stále tu bola motorka, ktorá bola v inej kategórii a mala dvierka otvorené. Bola to Africa Twin. Krásna, mohutná a elegantná zároveň. Celý problém v mojom prípade bola ich vysoká cena a ja ako študent som mohol len snívať. Nik však netušil, že príde havárka na motorke a ja budem nútený hľadať niečo pohodlnejšie ako bola YZF 750R. A tak nasledoval inzerát a dostal som dve ponuky. Suzuki DR800 Big 1990 a Honda XRV 650 Africa Twin 1989. No srdiečko sa rozbúchalo a zatúžilo po africkej koze (rozumej Africa Twin). A tak nasledovala výmena motocyklov.

Pokúsim sa zhrnúť moje skúsenosti za jeden rok používania a objektívne zhodnotiť túto „malú“ Africu. Vyrábala sa v rokoch 1988-1989 pod označením RD-03.Od roku 1990 prišla RD-04 s motorom 750 a s rôznymi úpravami. Medzi hlavné rozdiely oproti veľkej afrike patrí slabší motor (50 koní), vpredu má len jeden kotúč a kozmetické zmeny, ktoré sú dosť viditeľné. Nižšia hmotnosť určite poteší hlavne v teréne. Suchá hmotnosť je len 198 kg a prevádzková, vrátane hlavného stojana je 222 kg.

Prvé kilometre na mojej Africkej koze boli poznačené obavami z motora. Pri 5000 ot./min si motor spravil kratučkú prestávku a potom hneď ťahal ako mal. Možných príčin bolo viac no našťastie stačilo vyčistiť a nastaviť karburátory a problém bol odstránený. Nasledovala komplikovaná výmena oleja (v porovnaní s výmenami na motorkách čo som mal pred ňou) a sezóna sa mohla začať.

Jazdné vlastnosti sú závislé hlavne od pneumatík. Moto som kúpil s dosť zodratou Dunlop Trail Max vzadu a vpredu bola obutá Michelin (presný typ si nepamätám, ale bola skôr na cestu). Po dofúkaní predných tlmičov sa aj na ceste dalo pekne zabaviť. Prekvapivo stabilné v náklonoch a pri rýchlostiach do 120 km/h. Nepríjemnou stránkou motorky je jeden kotúč vpredu. V prvom rade na dobrých pneu to na ceste brzdí slabo a potom je tu „krútenie“ vidlice pri brzdení. Nie je to zas ako na Jawe, ale je to citeľné. V teréne to na spomenutých pneu zvládlo suchú poľnú cestu a pod. Prechod na Mitas E-07 dozadu a Pirelli MT60 dopredu znamenal výrazné zlepšenie mimo cesty no za mokra tiež nepoužiteľné. A to aj na ceste za mokra bola zadná Mitas neistá. Posledná zmena bola na Mitas E-09 vpredu Dakar a vzadu obyčajná. Mimo cestu som zažil dosial nepoznané, keďže som nikdy offroad nejazdil. Celkom slušné jazdné vlastnosti v teréne – odskúšané na motoride XL sandrally a na ceste je to prekvapivo tiež dobre. Predok je síce neistý, ale sú to štuple a nedá sa čakať zázrak. Maximálka motorky je cca 160 km/h a spotreba pri jazde podľa predpisov vychádza do 6 l. Na plnú nádrž spraví motorka cca 400 km, z toho 81 km ide už na rezervu (normálna jazda, max 110 km/h).

Najväčšou investíciou do motorky bola výmena jednej CDI, ktorú už zrejme niekto menil, lebo bola z XRV 750. Porucha nastala 200 km od domova a Africa musela túto cestu absolvovať komplet nabalená plne obsadená na jeden valec. Maximálka 85 km/h a do kopca (Soroška) 30 km/h. Výmena oboch CDI za jednu spoločnú od Ignitechu vyšla cca 130 Eur a zatiaľ bez problémov. Dočkala sa aj výmeny ložiska riadenia a výmeny tlmičového oleja. Použil som Motorex 7.5W, ale odporúčaný je olej pre automatické prevodovky a v manuáli pre XRV 750 olej 5W. Odporúčam použiť predpísaný, lebo inak je to tvrdšie. Olej do motora dávam Castrol GPS vzhľadom na dobrú cenu a dobré skúsenosti. Pribudlo tiež plexi MRA, ktoré je stále nízke, nosiče kufrov a padáky domácej výroby.

XRV 650 bola dobrá voľba a neváhal by som ju kúpiť zas, keby sa mojej niečo stalo. Má výhody aj nevýhody, ale to má každý stroj a pri tom veku (má už 20 rokov) má aj nárok na nejaké tie poruchy. Ak by niekto potreboval manuál, napíšte mi.

Pridané: 07.06.2010 Autor: Killbydeath Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda XRV 650 Africa Twin 1989:

Foto:
Honda XRV 650 Africa Twin 1989
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:XRV 650 Africa Twin
Rok:1989
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:647 ccm
Max. výkon:50.7 k (37.3 kW) / 7000 ot.
Kompresný pomer:9.4:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 66.0 mm
Rozvod:OHC (3V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:90/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:130/90-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:220 kg
Objem nádrže:25 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:168 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
Ocu a odki maš monokeľ pod okom? Ty budzeš mac dva, kedz išče raz tvoja frajirka zapomňe gače u našim auce!!

Ďalšie vtipy »