Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 747 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28477
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16964)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11513)
Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda XRV 650 Africa Twin

 Zdieľať

Pridané: 07.06.2010 Autor: Killbydeath
Čitatelia: 16196 [Vaše stroje - Moja motorka]

Motorka, o ktorej sníva nielen endurák, ale po ktorej kuknú aj jazdci iných tried.

Moje smerovanie bolo vždy pre mňa jasné. Naháče alebo nejaký superšport. No stále tu bola motorka, ktorá bola v inej kategórii a mala dvierka otvorené. Bola to Africa Twin. Krásna, mohutná a elegantná zároveň. Celý problém v mojom prípade bola ich vysoká cena a ja ako študent som mohol len snívať. Nik však netušil, že príde havárka na motorke a ja budem nútený hľadať niečo pohodlnejšie ako bola YZF 750R. A tak nasledoval inzerát a dostal som dve ponuky. Suzuki DR800 Big 1990 a Honda XRV 650 Africa Twin 1989. No srdiečko sa rozbúchalo a zatúžilo po africkej koze (rozumej Africa Twin). A tak nasledovala výmena motocyklov.

Pokúsim sa zhrnúť moje skúsenosti za jeden rok používania a objektívne zhodnotiť túto „malú“ Africu. Vyrábala sa v rokoch 1988-1989 pod označením RD-03.Od roku 1990 prišla RD-04 s motorom 750 a s rôznymi úpravami. Medzi hlavné rozdiely oproti veľkej afrike patrí slabší motor (50 koní), vpredu má len jeden kotúč a kozmetické zmeny, ktoré sú dosť viditeľné. Nižšia hmotnosť určite poteší hlavne v teréne. Suchá hmotnosť je len 198 kg a prevádzková, vrátane hlavného stojana je 222 kg.

Prvé kilometre na mojej Africkej koze boli poznačené obavami z motora. Pri 5000 ot./min si motor spravil kratučkú prestávku a potom hneď ťahal ako mal. Možných príčin bolo viac no našťastie stačilo vyčistiť a nastaviť karburátory a problém bol odstránený. Nasledovala komplikovaná výmena oleja (v porovnaní s výmenami na motorkách čo som mal pred ňou) a sezóna sa mohla začať.

Jazdné vlastnosti sú závislé hlavne od pneumatík. Moto som kúpil s dosť zodratou Dunlop Trail Max vzadu a vpredu bola obutá Michelin (presný typ si nepamätám, ale bola skôr na cestu). Po dofúkaní predných tlmičov sa aj na ceste dalo pekne zabaviť. Prekvapivo stabilné v náklonoch a pri rýchlostiach do 120 km/h. Nepríjemnou stránkou motorky je jeden kotúč vpredu. V prvom rade na dobrých pneu to na ceste brzdí slabo a potom je tu „krútenie“ vidlice pri brzdení. Nie je to zas ako na Jawe, ale je to citeľné. V teréne to na spomenutých pneu zvládlo suchú poľnú cestu a pod. Prechod na Mitas E-07 dozadu a Pirelli MT60 dopredu znamenal výrazné zlepšenie mimo cesty no za mokra tiež nepoužiteľné. A to aj na ceste za mokra bola zadná Mitas neistá. Posledná zmena bola na Mitas E-09 vpredu Dakar a vzadu obyčajná. Mimo cestu som zažil dosial nepoznané, keďže som nikdy offroad nejazdil. Celkom slušné jazdné vlastnosti v teréne – odskúšané na motoride XL sandrally a na ceste je to prekvapivo tiež dobre. Predok je síce neistý, ale sú to štuple a nedá sa čakať zázrak. Maximálka motorky je cca 160 km/h a spotreba pri jazde podľa predpisov vychádza do 6 l. Na plnú nádrž spraví motorka cca 400 km, z toho 81 km ide už na rezervu (normálna jazda, max 110 km/h).

Najväčšou investíciou do motorky bola výmena jednej CDI, ktorú už zrejme niekto menil, lebo bola z XRV 750. Porucha nastala 200 km od domova a Africa musela túto cestu absolvovať komplet nabalená plne obsadená na jeden valec. Maximálka 85 km/h a do kopca (Soroška) 30 km/h. Výmena oboch CDI za jednu spoločnú od Ignitechu vyšla cca 130 Eur a zatiaľ bez problémov. Dočkala sa aj výmeny ložiska riadenia a výmeny tlmičového oleja. Použil som Motorex 7.5W, ale odporúčaný je olej pre automatické prevodovky a v manuáli pre XRV 750 olej 5W. Odporúčam použiť predpísaný, lebo inak je to tvrdšie. Olej do motora dávam Castrol GPS vzhľadom na dobrú cenu a dobré skúsenosti. Pribudlo tiež plexi MRA, ktoré je stále nízke, nosiče kufrov a padáky domácej výroby.

XRV 650 bola dobrá voľba a neváhal by som ju kúpiť zas, keby sa mojej niečo stalo. Má výhody aj nevýhody, ale to má každý stroj a pri tom veku (má už 20 rokov) má aj nárok na nejaké tie poruchy. Ak by niekto potreboval manuál, napíšte mi.

Pridané: 07.06.2010 Autor: Killbydeath Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Honda XRV 650 Africa Twin 1989:

Foto:
Honda XRV 650 Africa Twin 1989
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:XRV 650 Africa Twin
Rok:1989
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:647 ccm
Max. výkon:50.7 k (37.3 kW) / 7000 ot.
Kompresný pomer:9.4:1
Vŕtanie x Zdvih:79.0 x 66.0 mm
Rozvod:OHC (3V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 5-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:90/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:130/90-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:220 kg
Objem nádrže:25 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:168 km/h

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (17 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (28)  [Verzia pre tlač] Tlač

Tričko Motoride.sk

Tričko a šiltovka pre všetkých priaznivcov servera MotoRide...
Zasielanie tovaru obnovené!

Tričko

Šiltovka motoride.sk.
Šiltovka

Vtip

Pridal:
hlopy z vychodu isli do anglicka za robotu. Nasli sebe robotu dakdze vo Welse v mesce Newport. Pan domu jim hutory. Chlopy,ja idzem na tydzen do Spanielska a za tydzen chcem mac vymalovany dom,farbu mace kupenu,najdzece ju za maštaľňu v garažu.chlopy se pocesili ze jich nichto nebudze dirigovac a kec majitel domu posol ta jeden hutory. Chlopy,idzeme nato,ale by trebalo persi daco vypic ne! Kedze nemali penezi,ta predali jedno vedro farbi. Na druhy dzen predali druhy vedro farbi,a tak to islo cali tydzen az na koncu tyzdna se prebrali a jeden znich hutory. Do piči chlopy,neska pridze pan domu a mi nepofarbyli nic a ani farbu nemame! Dalsi se postavy a hutory,sluchajce chlopy,jest tu isce das deco farby a majitel ma u maštalni koňa,ta mu nafarbime pysky a povime ze vypil farbu. No ta tak urobili,prisol pan domu a se pyta. To com dom nepofarbeny? Ta kuň vypil farbu. Pan domu zobral pušku,odjebal koňa. Chlopy se pytaju,ta com sce ho zabili? Na chuj mi takoho koňa,pred vami u mne robili Poľaci a zožral 65 mišky cimentu.

Ďalšie vtipy »