Anketa:
Redbull Get On Top 2001
ZdieľaťPridané: 26.09.2001 Autor: Keso
Čitatelia: 6313 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
Úplne nezávislý pohlad na akciu Redbull Get On Top. Žiadne faktické informácie v tomto príspevku nenájdete, lebo som si nerobil poznámky a vôbec som neplánoval písať z nej reportáž.
Príchod na samotnú akciu bol bezproblémový. Záchytné parkovisko bolo ešte v celku prázdne a tak som nemal žiadny problém zaparkovať. Pobrali sme sa teda smerom ku kopcu v obavách o koľko sme prišli, lebo bolo už 9:30 a podla programu už mali prebiehať kvalifikačné jazdy. Priznám sa, že na akcii podobného druhu som bol prvý krát a preto som nevedel odhadnúť počet účastníkov. Na moje veľké prekvapenie sa ich tu zišlo až okolo 70 a kvalifikačné jazdy ešte nezačali. Usporiadatelia dovolili každému jazdcovi jednu tréningovú jazdu a potom sa to už začalo.
Trať bola štyri metre široká a 180 metrov dlhá. Reálne sa dalo dosiahnuť okolo 160 metrov, lebo ďalej bol veľmi veľký skok. Ako prvé nástrahy boli tri pozdĺžne jamy cez celú šírku trate. Hlavne tretia jama robila slabším pretekárom určité problémy. Ďalej nasledovala podla komentátorov šotolina ale podla mňa to boli kamene s priemerom asi 5 az 10 cm. Potom nasledovali tri polená cez trať a kto nemal potrebnú rýchlosť tak na nich väčšinou skončil. Tieto polená začínali vo vzdialenosti 90 metrov od startu.
Na začiatku mali pretekári problémy s už spomínanou treťou jamou. Ale postupne ako sa ich viac a viac vrhalo na trať, začali sa cez túto nástrahu dostávať. Pamätám si na burlivý potlesk, ked sa prvý pretekár dostal cez stometrovú hranicu. Ako pribúdalo jázd a čaš plynul prichádzalo stále viac a viac ludí. Organizátori odhadli dav na cca pät tisíc ludí.
Medzi dvomi kvalifikačnými a pred prvou finálovou jazdou prezentoval svoju freestyle show Petr Kuchar. Ludia len nechápavo pozerali a zabudli v úžase aj tieskať. Medzi prvou a druhou finálovou jazdou bola trialová vsuvka, z ktorej najlepsia časť bola rozhodnutie trialistu vyskúsať súťažnú trať. V poklude na sa na nu vybral a v poklude ju aj celú zdolal, čo bola aspoň podla mňa pekná fajka súťažiacim.
Sútaž kreativita mala siedmych účasníkov. Ak vynechám "kreatívnych" len s rohami na prilbe, tak ostanú štyria. Z toho ak vynechám dva špeciály na hillclimbing, tak zostali traja naozaj kreatívni úcasníci. Jeden bol na motocykli ČZ 125 alebo 175 z roku 1944 v prevedení člen SS, v prilbe a dlhom čiernom plášti. Druhý jazdec bol na motorke, ktorá pripomínala červeného býka, logo firmy redbull a tretím bola "žena na biku". Perfektná maska ženy so zásterou, ručníkom a velkou bábkou, ktorá akoby robila spolujadzca.
Samotné výsledky neviem, lebo počasie vydržalo len pokial sa jazdilo, akoby si pretek chcelo vychutnať aj slnko. Hned po poslednom pokuse zdolať kopec sa spustil jemný dázd a my sme sa pobrali spät, smer Bratislava.
Záverom by som povedal, ze šlo o vydarenú akciu, len by som usporiadatelom doporučil nabudúce rozostaviť viacej smetných košov aby neboli poháre úplne všade.
Pridané: 26.09.2001 Autor: Keso Zdieľať
Súvisiace články:
- Red Bull GET ON THE TOP 2002 - mike
- Red Bull Get on Top sa 24. septembra 2016 vracia do Porúbky pri Žiline - Redakcia
- Red Bull Get on Top 2016 vypukne už túto sobotu - Redakcia
- Red Bull Get On Top aj tento rok - registrácia jazdcov spustená! - Redakcia
- Taký napínavý Red Bull Get on Top tu ešte nebol - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!