ISSN 1336-6491 | Online: 2008 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29801
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17614)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12187)
Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač

Taký napínavý Red Bull Get on Top tu ešte nebol

 Zdieľať

Pridané: 24.09.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4018 [Šport - Enduro]

Boj s gravitáciou aj drsnou konkurenciou. Pády a víťazstvá. Gradácia a korunovácia. V nedeľu prebehli v Porúbke pri Žiline tie najtesnejšie duely a to najnapínavejšie finále v histórii nekompromisne vertikálneho duelu Red Bull Get on Top.

Taký napínavý Red Bull Get on Top tu ešte nebol

Víkend v Porúbke bol taký akčný a taký premenlivý, že naň budú pretekári aj diváci ešte dlho spomínať. Z búrky do slnečného dňa, z prašnej trate do zablateného terénu, z úplného bezvetria do veľkého vetriska. Z jedného duelu do ďalšieho. Zo 155 jazdcov na 64. Až do veľkého finále.

Víťaz Red Bull Get on Top z roku 2016 Thomas Hostinský a víťaz z roku 2017 David Cyprián sa postavili proti sebe v najnapínavejšom finále aké Porúbka zažila a videla. Ich prvá finálová jazda bola taká vyrovnaná, že obaja skončili s rovnakým výsledkom na stotinu sekundy. Preto prišli ďalšie dve jazdy, ktoré dav divákov vyhecovali k poriadnemu fandeniu a vytvoreniu neskutočnej atmosféry. Kráľom extrémnych pretekov sa nakoniec stal nekompromisný slovenský jazdec Thomas Hostinský: „Minulý rok som to trochu pokazil v kvalifikácii, toto bola odveta. Zo začiatku som bol veľmi nervózny a neveril som si. Potom som si však povedal, že to musím dať, že na to mám. Dal som do toho skutočne všetko a vyšlo to!“ Českej rakete Davidovi Cypriánovi to ušlo iba o chlp a obsadil druhé miesto, tretí skončil Slovák Ján Vaško.

Taký napínavý Red Bull Get on Top tu ešte nebol

Na ženskom poli sa opäť darilo Katke Juríčkovej. Tá sa akcie zúčastnila už tretíkrát a ako jediná žena sa na tomto ročníku dostala medzi 64 najlepších: „Bolo to oveľa ťažšie ako po minulé roky, hlavne ten endurocrossový úsek. Trocha ma mrzí, že som to nevyšla až úplne hore, lebo mi vážne chýbal iba kúsok.“ Katka je na zmiešané preteky zvyknutá, ale chlapi to vraj niekedy vnímajú inak: „Oni sa vždy boja, keď ide s nimi baba, nechcú skončiť za mnou"

Taký napínavý Red Bull Get on Top tu ešte nebol

Pridané: 24.09.2018 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (0)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »