ISSN 1336-6491 | Online: 1915 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29862
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17643)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12219)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Pražská prestavba H-D Street 750 postupuje do európskeho grand finále Battle of the Kings z 1.miesta

 Zdieľať

Pridané: 02.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 6702 [Novinky - Súťaž]

5 európskych finalistov – 1 grand finále vo Francúzsku – 1 Kráľ Customov

Súťaž dealerských prestavieb Harley-Davidson Battle of the Kings sa chystá na veľké grand finále. To prebehne 11. júna vo francúzskom Biarritzu na legendárnej custom show Wheels & Waves a prestavba pražského dealerstva postupuje na show z 1. miesta, čiže s najvyšším počtom hlasov.

Battle of the Kings, prestavba H-D Street 750 finalisti - Praha
Battle of the Kings, prestavba H-D Street 750 finalisti - Praha

Vedľa prestavby modelu H-D Street 750 z dielne pražského dealerstva Harley-Davidson sa ďalej kvalifikovali ešte prestavby z Nórska, Cypru, NemeckaFrancúzska. Teraz už je všetko v rukách odbornej päť člennej poroty, ktorá je zložená zo zástupcov médií, majstrov v customizácii i samotných organizátorov Wheels & Waves, aby vybrali toho najlepšieho a korunovali európskeho Kráľa Customov.

Battle of the Kings, prestavba H-D Street 750 finalisti - Francúzsko
Battle of the Kings, prestavba H-D Street 750 finalisti - Cyprus
Battle of the Kings, prestavba H-D Street 750 finalisti - Nórsko
Battle of the Kings, prestavba H-D Street 750 finalisti - Nemecko

„Postup Prahy do grand finále a navyše z prvého miesta s najvyšším počtom hlasov vnímame ako obrovský úspech i dôkaz, že prestavba pražského dealerstva je skutočne unikátna a vyniká nápadom i kreativitou. Navyše v konkurencii tak vydarených prestavieb veľkých krajín ako Nemecko, Nórsko alebo Francúzsko, ide o vskutku takmer nečakaný úspech,“ hovorí Martin Heřmanský, Country Manager Harley-Davidson pre strednú a východnú Európu.

Prestavba pražského dealera sa tak stala u európskej verejnosti pomyselným víťazom. A či bude mať rovnaký názor aj odborná porota, to sa dozvieme už 11.júna, kedy sa uskutoční slávnostné vyhlásenie európskeho Kráľa Customov súťaže Battle of the Kings.

Pridané: 02.06.2015 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »