Anketa:
Marc Marquez a Joan Barreda testovali novú Honda CRF1000L Africa Twin
ZdieľaťPridané: 14.09.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 6763 [Bleskovky - Novinky]
Dvaja svetoví šampióni a top jazdci boli medzi prvými, ktorí vyskúšali nový športovo-adventure bike od Hondy - CRF1000L Africa Twin.
Jazdec tímu HRC Dakar Joan Barreda a dvojnásobný MotoGP šampión Marc Marquez si vyskúšali novú Africu.
Natáčalo sa v severnom Španielsku a jazdi dali novému stroju poriadne zabrať. Testovali obe verzie s manuálnou a aj dvojspojkovou automatickou DCT prevodovkou. Pozrite si video a aj ich prvé dojmy (nutnosť znalosti angličtiny):
Video: Marc Marquez a Joan Barreda testovali novú Honda CRF1000L Africa Twin
Video: Joan Barreda - prvé dojmy z testovania Honda CRF1000L Africa Twin 2015 (EN)
Video: Marc Marquez - prvé dojmy z testovania Honda CRF1000L Africa Twin 2015 (EN)
Pridané: 14.09.2015 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Súvisiace články:
- Veľký comeback! Honda Africa Twin CRF1000 realitou už na konci roka 2014! - Awia
- Honda CRF1000L Africa Twin 2015 oficiálne potvrdená - zeON
- EICMA Miláno 2014 - Honda Africa Twin je späť! - Awia
- Vyskúšali sme nové endurá KTM EXC 2015 v Domaniži - Awia
- Príde v roku 2015 nová generácia Hondy CBR1000RR s denným LED svietením? - zeON
- Na Afrikách do Afriky - adventure offroad test Hondy CRF1000 Africa Twin v Tunisku - Awia
- Testujeme nové Africa Twin Adventure Sports 2024 - pýtajte sa čo vás zaujíma - Awia
- Ako nás na Honda Off-Road Weekende vytrápili nové CRF 2008 - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najsledovanejšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!