Anketa:
Ako som kúpil Yamahu TDM 850 a hneď ňou zabil srnku
ZdieľaťPridané: 11.05.2016 Autor: MathiasMH
Čitatelia: 10989 [Vaše stroje - Moja motorka]
Vraj 9 z 10 kolízií motorky s vysokou zverou končí zle. Ja som obstál kolesami dole.
Plus moje dojmy z motorky.
Čaute.
Srdcom som tulák a dobrodruh a tak som sa rozhodol po rokoch naberania skúsenosti na chopperi, si pořídit nejakú adventure moto.
Transalp. Recenzie, články, debaty, a kamoš nejazdec na mňa, (pred troma týždňami), a takáto by sa ti nepáčila? Posiela cez net obrázok TDM 850.
Čoby nie. Opäť, recenzie, diskusie, články, cestopisy, a bolo rozhodnuté. Po zvážení racionálnych dôvodov, že budem jazdiť 90/10 asfalt, rozhodol som sa pre TDM-u. Inzeráty z celej Európy, jednu som si nechal rezervovať. V Malackách.
2.5.2016 cena po rôznych peripetiách 2200€.
R.v. 2000, kilometre na tacho síce nezodpovedali stavu, ale stav uspokojivý vzhľadom na cenu. Chlap mi dal k tomu, sadu kolies na cestných gumách, na motorke sú teraz HEIDENAU do terénu. Originálne tri kufre givi aj s origo nosičom. Kufre brutálne. Dajú sa plniť zboku, aj zvrchu. Odklopné viko na kód. Luxus. Motorka má zásuvku pod sedadlom, a podomácky robené padáky. K tým by som rád niečo poznamenal. Pri kúpe mi chlap hovorí, že či ich fakt chcem, že také škaredé, (a fakt nanič sú urobené), a ja že hej hej, určite ich namontujeme. Tak sme v daždi montovali padáky.
Išiel som na testovaciu jazdu. Motorka dala 180 na rovinke, pohoda. Skúsil som lesnú cestu, diery som si užíval, moto je mierne zdvihnutá. Samozrejme hneď v lese pri otáčani som ju položil. :-D Strach strach, ale motka v pohode, dokonca som ju sám hore brehom dvihol. Takže váha rešpekt hned zpočátku :-D
No dobre, spísali sme papiere, vyplatil som, nabalil som ju a dovi. Z Malaciek o 18-tej, cieľ Tatry, Podbanské ku kamarátovi, čo mi ju odporučil ako prvý. Cez Pezinskú babu pršalo, tak pekne opatrne, niektoré vracaky na jedničku. Rešpekt z váhy :-D . V polovici zákrut som si uvedomil že mám na tvári úsmev. Tá motorka miluje zákruty. Skrátim opis diaľničných kilometrov, na polohu ležiaceho strelca na nádrži a pri konštantnej rýchlosti 140-150 kmh presun do tatier. Opäť Strečno mi vyčarilo mimovoľný úsmev.
Na diaľnici, kde na tých gumách som sa miestami zbadal že idem aj 160, sa mi podarilo zrejme zle zavrieť to úžasné víčko na jednom kufri, a tá rýchlosť mi to viko odtrhla. Strašne nervy. Také krásne kufre. Kamoš ma ukľudňuje, že to je v pohode, že nech som rád , že len toľko. Od Žiliny už som išiel v riadnej tme, zistil som že určite si dám prídavné svetlá. Opäť diaľničný presun.
Zídem z diaľnice na Tatry, radím sa do pruhu už smerom na Podbánske, široký široký pás asfaltu, mrknem do spätného, smerovka a prásk!!!! Nabúrala do mňa z ľavej strany srnka. Brutál pecka asi v 60ke. Chytám motorku po ceste, ustál som to. Idem ďalej, nezastavujem, páč idem len s prekopírovaným technickým a posledné čo potrebujem sú cajti. Šialená bolesť v nohe. Ku kamošovi je to 7km, zastavujem na dvore, celý sa trasiem. Kamoš že: kosa čo? A ja: Neeee. Zabil som srnku!!!!! Hotový som bol z toho.
Ideme bilancovať škody.
Celú energiu nárazu zboku, stiahol na seba ten hlúpy padací rám. Ochránil chladič. Aj plasty. Rám vykrivený riadne, v plaste prasklina, v praskline kus kože a srsti. Celá motorka od srsti, ja mokrý, ráno zisťujem že sú to srnčie chcanky, a od zadného kolesa motorka aj kufre od srnčieho lajna. Silný náraz to bol asi a agresívna srnka, ani srnka netuší, či to rozchodí. (Že to chudina nerozchodila, som zistil až na druhý deň, keď som na tom mieste našiel obrovskú flákotu krvi.) Ja tiež zaznamenávam škody, dva palce a členok šialene bolia, ale zlomené by som to nemal mať- nejaká fajna konská masť od kamošovej mamky to čiastočne rieši. Nechty pôjdu určite dole, celé modré. Takže zážitok neskutočný.
Je ráno, píšem tento článok, a som zvedavý, ako budem dnes radiť rýchlosti s tým boľavým palcom.
Otázka na jazdcov: To aj vy sa rozprávate s motorkou, hladkáte ju? Lebo ja som sa mojej poďakoval, že bola silná a ustála to, a že nech sa nehnevá na úbohú srnku :)
K motorke
Treba radiť často. Prvá motorka, na ktorej využívam otáčkomer. Netreba indikátor zaradenej rýchlosti, stačí, keď sa otáča hriadeľka menej krát ako tritisíc krát za minútu, podradiť.
Čelné plexi úplne nefunkčné. Asi preto TDM - Takmer Dokonalá Motorka. :-D Strašne pri 150-ke prenáša vibrácie priamo do prilby. Lepšie by sa išlo úplne bez plexi. Takže toto chcem určite vymeniť za vyššie. A tiež riadidka posunúť vyššie a bližšie k sedadlu. Na dlhé trate to bude nevyhnutné. Spotreba mi vychádza zatiaľ medzi 4,5 - 5,2 takže spokojnosť.
Inak skvelá motorka. Zvykáme si na seba. Zatiaľ prvých 350km. Ešte ma dnes čaká ďalších 200 domov. Už v miernom tempe, nebudem sa ponáhľať ako včera.
6.5.2016
Na mojej Srnke už mám 800km. Úžasná motorka. Jazdil som v teréne, zadné koleso vkuse v zábere, často bokom, sen. Trošku ju bolo treba dostať do ruky kvôli váhe, ale už sme jedno telo. Milujem ten stroj. Je obrovská. Určite nie pre začiatočníka.
Mám za sebou prvú opravu. Nesvietilo brzdové svetlo z prednej brzdy. Zo zadnej áno. Rozobral som spínač pri páčke, všetko v poriadku. Kontakt spray a ajhľa, šicko bavi bľika švici.
Neviem čo dodať na záver.... Vraj hovna nosia šťastie (tie od ktorých bola motorka), tak dúfam, že nás čaká pekných pár ďalších zážitkov.
Chcem poďakovať Paľovi (Demoo demoo) za ochotu stretnúť sa, prezrieť motorku, za vzácne rady. Dík bratmn. Aj za povzbudenie :)
Pridané: 11.05.2016 Autor: MathiasMH Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha TDM 850 2000:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | TDM 850 |
Rok: | 2000 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 849 ccm |
Max. výkon: | 78.1 k (57.4 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 77 Nm / 6000 ot. |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 198 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
Objem nádrže: | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 200 km/h |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha TDM 850' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha TDM 850' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha TDM 850 2000' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha TDM 850' na www.google.com
Súvisiace články:
- Yamaha TDM 850 - ludwig
- Yamaha TDM 850 - Keso
- YAMAHA TDM 850 - Vidicon
- YAMAHA TDM 850 - rumpel
- Yamaha TDM 850 Black lady - papaya
- Siren7 – systém proti zrážke so zverou - Redakcia
Ďalšie články tohto autora:

Galéria ku článku:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!