Anketa:
Yamaha TDM 850 Black lady
ZdieľaťPridané: 21.01.2004 Autor: papaya
Čitatelia: 13768 [Vaše stroje - Moja motorka]
Alebo TDM hurikán by sa dala nazvať táto čierna krásavica.
Keď som ju prvý krát uvidel stáť u chlapíka na dvore bola to láska na prvý pohľad. Totiž dlho som si vyberal vhodnú motorku, keď uvážime že mám cez 190cm a na všetkých 600-vkách, ba dokonca aj silnejších strojoch som si pripadal ako zbijac na orechy. ;-)))
![]() |
pekne ocka (kuk) ;-)) |
Nebolo veľmi z čoho vyberať. Potom, prišlo rozhodnúť sa, buď enduro, alebo vlastný štýl od Yamahy a teda TDM. Veľa som čítal a radil sa aj s niektorými s Vami, motoride-ákmi.... (možno si ma pamätáte otravoval som s HONDOU CBR 600F) ktorá nikdy neopustí svoje miesto v TOP rebríčku mojich naj mašín.
![]() |
bodol by spodny spojler, dodalo by jej to sportovy vzhlad |
S TDM-kou ešte nemám veľké skúsenosti (možno len to, že je dosť ťažká... a pri malej rýchlosti ma vždy potrápi), ale verím, že si čoskoro na ňu zvyknem. Doteraz som totiž mal možnosť povoziť sa len na Jawe 350 a Simsone. Čo ako sami uznáte je poriadny rozdiel ...
Pridané: 21.01.2004 Autor: papaya Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha TDM 850 1996:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | TDM 850 |
Rok: | 1996 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 849 ccm |
Max. výkon: | 78.1 k (57.4 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 76.5 Nm / 6000 ot. |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 201 kg |
Výška sedla: | 795 mm |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha TDM 850' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha TDM 850' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha TDM 850 1996' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha TDM 850' na www.google.com
Súvisiace články:
- Ako som sa stal motorkárom, alebo od čopríka k TDM a Fazerovi - lure
- Yamaha TDM 850 - Alec
- YAMAHA TDM 850 - rumpel
- Jazdenky: Honda VFR 800 versus Yamaha TDM 850 - Vidicon
- Yamaha TDM 850 - Keso
- YAMAHA TDM 850 - Vidicon
- Yamaha TDM 850 - ludwig
- Ako som kúpil Yamahu TDM 850 a hneď ňou zabil srnku - MathiasMH
Ďalšie články tohto autora:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!