Anketa:
YAMAHA TDM 850
ZdieľaťPridané: 07.07.2003 Autor: rumpel
Čitatelia: 17607 [Vaše stroje - Moja motorka]
Moja prvá veľká motorka, uvidím ako si na seba zvykneme..:))
Super stroj, výkonný a hlavne veľmi pohodlný, presne na takého dlháňa ako som ja...:))
![]() |
Zatiaľ spoľahlivý, nieviem či je to u TDM-iek normálne, ale trocha hlučné je radenie rýchlostí aj keď prevodovka je dosť presná.
![]() |
Jediná vec, ktorá mi tu trochu chýba je palivomer. Ale dá sa s tým žiť...:))
![]() |
Pridané: 07.07.2003 Autor: rumpel Zdieľať
Technické parametre z Moto DB:
Yamaha TDM 850 1992:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Yamaha |
Model: | TDM 850 |
Rok: | 1992 |
Kategória: | Cestovné enduro |
Motor: | |
Typ motora: | dvojvalec (4T) |
Objem: | 849 ccm |
Max. výkon: | 79.1 k (58.2 kW) / 7500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 0 Nm / 0 ot. |
Kompresný pomer: | 9.2:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 89.5 x 67.5 mm |
Rozvod: | DOHC (5V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz |
Zdvih vpredu: | 0 mm |
Zdvih vzadu: | 0 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 0 mm |
Pneu vpredu: | 110/80-18 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 0 mm |
Pneu vzadu: | 150/70-17 |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Suchá hmotnosť: | 0 kg |
Hmotnosť s náplňami: | 230 kg |
Výška sedla: | 0 mm |
Šírka: | 0 mm |
Svetlá výška: | 0 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |
Max. rýchlosť: | 207 km/h |
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 0 s |
Zrýchlenie na štvrť míle: | 0 s |
Spotreba paliva: | 0 l/100km |
- NOVÉ Porovnaj 'Yamaha TDM 850' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Yamaha TDM 850' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Yamaha TDM 850 1992' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Yamaha TDM 850' na www.google.com
Súvisiace články:
- Yamaha TDM 850 - Alec
- Yamaha TDM 850 Black lady - papaya
- YAMAHA TDM 850 - Vidicon
- Yamaha XT600 - duggo
- Yamaha TRX 850 - Moje „první“ velká motorka - Award
- Jazdenky: Honda VFR 800 versus Yamaha TDM 850 - Vidicon
- Ako som kúpil Yamahu TDM 850 a hneď ňou zabil srnku - MathiasMH
- Yamaha TDM 850 - Keso
- Yamaha TDM 850 - ludwig
- Môj Shadow - MioK
Ďalšie články tohto autora:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!