ISSN 1336-6491 | Online: 3123 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29835
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17630)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12205)
Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač

Yamaha XJ 600 N - môj prvý japonec

 Zdieľať

Pridané: 13.07.2005 Autor: Kmotr
Čitatelia: 21566 [Vaše stroje - Moja motorka]

Netrvalo dlho a musel som dať svojej jawke zbohom...

Mojou prvou motorkou ( skutočne mojou, čiže s papiermi a ŠPZ ) bola Jawa 350/640 Red Style. Vyrobená v roku 2000, najazdených mala len 1800 km. Proste fasa stroj pre začiatočníka. Človek sa pri nej naučí, čo taká motorka skutočne potrebuje, od pravidelného mazania reťaze až po nastavovanie zapaľovania. Ale hlavne si zvykne na vyššiu hmotnosť motorky a povedzme, že aj rýchlosti nad 100 km/h. Tých 23 koníkov, ktoré ponúka desaťročiami overený 2-takt, mi ale začalo byť málo. Niet divu, veď mojich poctivo nasporených 120 kilo živej váhy dá takémuto stroju poriadne zabrať. Po pár bezsenných nociach, keď som rozmýšľal či niečo kúpiť, nechať si ešte starkú alebo nekúpiť, rozhodlo, zo zvedavosti prejdených 200 m na Suzuki od kamoša Johnyho99. Odvtedy som spal ešte horšie !

Bolo načase riešiť otázku čo kúpiť a za čo. Po určitej dobe a nekonečných kalkuláciách mi ostalo pár koruniek navyše, ktoré nezasiahli napnutý domáci rozpočet a hneď bolo veselšie. Okamžite sa začal výber kandidátov. V užšom kole skončili zánovný Dominator, Fazer 600, Bandit 600 a jedna RR-ka, tiež 600. Zrejme ste si pomysleli, že pekný mix, no ale čo už, možno som trocha iný ako väčšina motorkárov, mne až tak nezáleží na designe, výkone, značke a posede. Moje priority pri výbere boli : novší ročník, pravidelný servis, málo najazdených km a vzhľad skoro novej motorky. Či to bude 1-valcový vodník, alebo 4-valcový vzducháč mi bolo principiálne jedno. Náhodička chcela, že som raz pri kúpe spreja na reťaz, ešte pre jawku, zavítal do predajne Yamaha v Bratislave na Lamačskej. Po obligátnom rozhovore s predávajúcim o tom, že by som síce chcel niečo iné, ale že akosi nemám dosť bubákov na funglovku, mi ukázal do komisie postavené XJ-čko 600 N.

Hneď sme si padli do oka. Nasledovala konzultácia s Johnym99, skúšobná jazda a o dva dni sme už aj prášili spoločne domov na Záhorie. Jediný nedostatok ktorý bolo treba odstrániť, bola prázdna nádrž a poloprázdne pneumatiky ( to som ešte netušil, že životnosť akumulátora sa práve končila ). Pred prepisom bolo treba ešte absolvovať dôkladnejšiu prehliadku „vnútorností“ u Pala S. v Rači a dlhšiu testovaciu jazdu na Duchonku. Výsledok ? Motorka bez závad a skutočne aj bez ďalších investícií. Kúpu kufra s držiakom a plexi vpredu nerátam. Samozrejme, že výmenu oleja a filtra považujem za rutinnú záležitosť, ktorej sa nedá, ani pri najlepšej vôli uveriť predávajúcemu, vyhnúť.

Motorka bola, je a zrejme aj ostane v továrenskom stave, absolútne bez zásahov a prerábok. Keď chcem, aby ju bolo trocha počuť, naordinujem si kŕč do pravej ruky a vytočím na 9tis. Keď sa vraciam neskoro v noci domov, dokáže byť tichšia ako bicykel. Dokonca aj 130-ka zadná guma mi vyhovuje pre lepšiu manévrovateľnosť. Nie som náročný na motorku, mne stačí aby zrýchlila keď chcem, aby zabrzdila keď chcem a aby mi aj trocha svižnejšia jazda nespôsobovala vír v nádrži. Toto všetko moje XJ-čko spĺňa.

Pridané: 13.07.2005 Autor: Kmotr Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Yamaha XJ 600 N 2001:

Foto:
Yamaha XJ 600 N 2001
Všeobecné informácie:
Výrobca:Yamaha
Model:XJ 600 N
Rok:2001
Kategória:Naháč
Motor:
Typ motora:radový štvorvalec (4T)
Objem:599 ccm
Max. výkon:61.9 k (45.5 kW) / 8500 ot.
Max. krútiaci moment:53 Nm / 7500 ot.
Vŕtanie x Zdvih:58.5 x 55.7 mm
Palivový system:karburátor(y)
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Zdvih vpredu:140 mm
Zdvih vzadu:110 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:298 mm
Pneu vpredu:110/80-H17
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm
Pneu vzadu:130/70-H18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:195 kg
Výška sedla:770 mm
Objem nádrže:17 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:180 km/h

Súvisiace články:

Diskusia Diskusia k článku (31)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »