ISSN 1336-6491 | Online: 1039 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30325
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17882)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12443)
Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

SuperEnduro Budapešť 2019 – Slovák na striebornej priečke!

 Zdieľať

Pridané: 11.02.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 3055 [Šport - Enduro]

Maďarská metropola – Budapešť – sa v sobotu 9.2.2019 stala po prvýkrát v histórii dejiskom štvrtého podujatia tohtoročného seriálu majstrovstiev sveta Superenduro 2019 „Maxxis FIM SuperEnduro World Championship“.

Súčasťou tohto svetového podujatia bol i Európsky pohár Superenduro, v ktorom SMF reprezentovali dvaja jazdci a to Thomas Hostinský (SVK) a Mariusz Stefaniak (POL, lic. SMF).

SuperEnduro Budapest 2019
SuperEnduro Budapest 2019

Krásna „Papp Laszlo Budapest Arena“ ponúkla účastníkom širokú a rýchlu trať. V Európskom pohári štartovalo 23 jazdcov, medzi ktorými sa objavili i vyššie uvedení jazdci SMF.

Video: SuperEnduro GP Budapest 2019

Víťazstvo v EP si vybojoval jazdec z Veľkej Británie – Tom Knight. Na vynikajúcom druhom mieste skončil slovenský jazdec Thomas Hostinský, ktorý si zopakoval pódiové umiestnenie, nakoľko na prvom podujatí v Poľsku sa umiestnil na bronzovej priečke. Tretie miesto si vyjazdil Nemec Robert Scharl. Druhý SMF jazdec v poli – Mariusz Stefaniak skončil na 12. mieste.

Víťazom štvrtého podujatia MS Superenduro sa stal skúsený šesťnásobný majster sveta, poľský jazdec Taddy Blazusiak. Na druhom mieste skončil Cody Webb (USA) a na treťom Colton Haaker (USA).

SuperEnduro Budapest 2019
SuperEnduro Budapest 2019

Ďalšie podujatie seriálu MS Superenduro je naplánované na 9. marca 2019 v Bilbau, kde sa uskutoční i záverečné podujatie tohtoročného Európskeho pohára Superenduro 2019.

Viac na: www.superenduro.org/ Zdroj: SMF

Pridané: 11.02.2019 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (3 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (3)  [Verzia pre tlač] Tlač

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »