Anketa:
Jawa 350 Special - dobre vyzerajúci retro športovec 2/2
ZdieľaťPridané: 10.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12666 [Testy a predstavenia - Test]
Dojmy zo sedla:
Špeciálka nie je žiadny superšport, motor je pomerne svižný v mestských rýchlostiach a na okreskách tak 80 - 110 km/h. Tam sa jazdí príjemne nie je problém zrýchľovať a aj obiehať. 130 km/h sa dá ísť, teda nestratí sa ani na diaľnici, a mal som z toho pocit, že sa dá táto rýchlosť držať aj dlhodobo. Samozrejme to nie je žiadna extra zábava a tak som sa na diaľnici extra dlho nezdržoval.
V meste som si na moje prekvapenie dosť pochvaľoval podvozok, ktorý dobre zvládal aj nerovnosti nášho hlavného mesta. Aj keď je posed pomerne športový, nie je to extra radikálne a vedel by som si predstaviť na nej aj každodenné jazdenie. To ma inak dosť prekvapilo, pretože to tak na prvý pohľad nevyzerá. Brzdy sú tu dobre dimenzované - predná nemá žiadny ostrý nábeh a fakt dobre sa dávkuje, kým zadná brzdí pomerne ostro. Všetko ale stráži systém ABS takže ako celok mi to znovu príde ako dobrá voľba aj pre začiatočníka. Keď sme pri ABS, tak to mé pomerne netradičný vypínač na pravej rukoväti - vypnúť aj zapnúť sa dá kedykoľvek. Spätné zrkadlá sú štýlové na konci riaditok ale nie sú moc praktické pri predieraní sa premávkou sú najširším bodom stroja. Inak viditeľnosť v nich je bez problémová.
Najlepšie sa teda Špeciálka cíti na okreskách. Sedlo je pomerne dlhé a dobre sa na ňom hýbe. Posed je taký, že priam nabáda k vysadaniu do zákrut a jazdec je naklonený dopredu tak, že sa ľahko vie schovať aj za kapotáž ak to chce. Celkovo sa matorka dobre ovláda, ľahko preklápa a na pocit je oveľa ľahšia ako ukazuje tabuľka pod článkom. Podvozok už v tých vyšších rýchlostiach ukázal svoje športovejšie naladenie a hlavne zadok vedel byť tvrdší ako by som si prial.
Pneumatiky majú rovnaký retro vzhľad ako celá motorka. Sú to pneu značky Kenda. Na vode som s nimi nejazdil a na ceste som z nich vôbec nemal nejaký zlý dojem. Myslím že na pomerne pohodovú café jazdu budú plne vyhovovať.
Záver
Jawa 350 Special je stroj, ktorý všade kde som sa ukázal pútal pozornosť. Ľudia zastavovali na semaforoch vedľa mňa, obzerali si ju, pristavovali sa keď som fotil alebo ukazovali "palec hore" aj za jazdy. Toto dnes nedostanete ani pri oveľa drahších moderných strojoch. Jazda na nej je taká retro ako stroj vyzerá, výkon nikoho nevystraší a zároveň sa s ňou dá jazdiť plnohodnotne aj na nejakú dlhšiu trasu. Zároveň tu je nejaká ta modernejšia technika ako vstrekovanie a dvojkanálové ABS, ktoré určite pomôže v oblasti bezpečnosti. Je to motorke, ktorá sa ti buď páči alebo nie. Zaujme asi hlavne fanúšikov Jawy, ale možno aj priaznivca retro či café racer. Možno nie každý potrebuje motorkou s 900 či 1200 kubíkmi na to aby sa povozil.
Plusy, mínusy
vydarený reto café dizajn, jednoduchá technika, brzdy s ABS, športový posed, zámok na prilbu | slabšia viditeľnosť kontroliek na budíkoch, svetlo nemá halogénovú žiarovku |
Video
Video: Test Jawa 350 Special - nádherný retro sport - motoride.sk
Pozadie / Wallpaper:
Čo by ťa mohlo zaujímať:
Jawa 350 Special 2018:
Servisný interval | doplníme |
Spotreba | 3,5 l/100 km |
Objem nádrže | 16 l |
Dojazd (po kontrolku rezervy) | cca 342 km |
Otáčky motora pri 100 km/h | 5000 ot. |
Cena motorky | 4 890 eur |
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť Motoráreň, s. r. o. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, a prilbách AGV od firmy U. M. S., s. r. o..
Foto: | |||
Všeobecné informácie: | |||
Výrobca: | Jawa | Jawa | Jawa |
Model: | 350 Special | 350 OHC | 350 Scrambler |
Rok: | 2018 | 2018 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2018 | NOVINKA 2019 | |
Kategória: | Klasika | Klasika | Klasika |
Motor: | |||
Typ motora: | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) | jednovalec (4T) |
Objem: | 397.2 ccm | 397.2 ccm | 397.2 ccm |
Max. výkon: | 27.7 k (20.4 kW) / 6500 ot. | 27.7 k (20.4 kW) / 6500 ot. | 27.7 k (20.4 kW) / 6500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 30.6 Nm / 5000 ot. | 30.6 Nm / 5000 ot. | 30.6 Nm / 5000 ot. |
Kompresný pomer: | 8,8:1 | 8,8:1 | 8,8:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 85.0 x 70.0 mm | 85.0 x 70.0 mm | 85.0 x 70.0 mm |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | SOHC | SOHC | SOHC |
Chladenie: | vzduchom | vzduchom | vzduchom |
Pohon / Podvozok: | |||
Prevodovka: | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová | manuálna 5-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 150 mm | 150 mm | 150 mm |
Zdvih vzadu: | 80 mm | 80 mm | 80 mm |
Brzdy vpredu: | jednokotúčová, 4 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 280 mm | 280 mm |
Pneu vpredu: | 3,25 - 18“ | 100/90 - 19“ | 90/90-19“ |
Brzdy vzadu: | kotúčová | bubnová | bubnová |
Priemer bŕzd vzadu: | 240 mm | 160 mm | 160 mm |
Pneu vzadu: | 130/80 18 | 130/70 – 18“ | 130/80–17“ |
Hmotnosť / Rozmery: | |||
Suchá hmotnosť: | 160 kg | 160 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 167 kg | ||
Výška sedla: | 805 mm | 760 mm | |
Rázvor: | 1420 mm | 1420 mm | 1420 mm |
Objem nádrže: | 16 l | 12.5 l | 12 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | |||
Max. rýchlosť: | 140 km/h | 130 km/h | 120 km/h |
Spotreba paliva: | 3.5 l/100km | 3.5 l/100km | 3.5 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 342 km | cca 267 km | cca 257 km |
Doplnková výbava: | |||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | el. štartér, dvojkanálové ABS | el. štartér, kick za príplatok | el. štartér, kick za príplatok |
Poznámka: | |||
Poznámka: | Cena 09/2018: 4890 EUR | Cena 02/2017: 3 890 EUR | Predpokladaná cena okolo 4300 EUR |
Pridané: 10.04.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora