Anketa:
Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 2/2
ZdieľaťPridané: 17.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 12202 [Testy a predstavenia - Test]
Konkurencia
Konkurencia je pomerne široká, ale ja k Multe Enduro spomeniem hlavne tie offroad zamerané. Začnem KTM 1290 Super Adventure R. Rakúšania to s terénom ako jediný myslia fakt vážne a eRko jazdí na 21 / 18 palcovych kolách, má najvyššie zdvihy, je najľahšia a k tomu má pomerne slušnú vybavu , výkon ako Multa a nádrž nie zanedbateľnú 23 litrov.
Multa sa stavia aj proti etalónu triedy BMW R 1250 GS Adventure. Bavorák má najvyšší krútiak, vyššie zdvihy, rovnaké kolesá a aj 30l nádrž. Má kardan napriek tomu nie je nejako extremne ťažšia ako Multa Rovnako BMW má plno voliteľných prvkov výbavy a asistentov tak si ju môže majiteľ vyskladať ako chce.
Nakoniec spomeniem trojvalcového Triumph Tiger 1200 Explorer XCx Angličania dnes ponúkajú vysokú kvalitu a najmodernejšiu techniku. Elektrikou nabitý Tiger sa kľudne môže postaviť Multe čelom. Aj keď papierovo motoricky zaostáva v reále to nie je vôbec také výrazné. Trojvalec je netradičným zjavom v segmente.
Záver
Ducati Multistrada 1260 Enduro je stelesnenie zábavy na dvoch kolesách. Viac ako Enduro ju vnímam ako veľký Adventure koráb prispôsobený aj do ľahšieho terénu postavený okolo zábavného športového L-kového dvojvalca. Má plnohodnotnú elektro výbavu, luxusné prevedenie a jedinečný dizajn. Okrem pohodlného turistu má však v sebe aj druhú tvár a to je šoprtové srdce a výkon superbiku. Mne táto Multa príde oveľa viac univerzálnejšia a využitelnejšia ako jej na cestu zamerané sestry, na ceste mi tento rozmer kolies absolútne neprekáža a má rád aj tu možnosť vyblázniť sa rámci možností aj v teréne.
Plusy, mínusy
skvelý motor, plná el. výbava, prehľadná intuitívna farebná prístrojovka, športové jazdné vlastnosti, dobrá ergonómia pre jazdu v stupačkách | široká stavba (veľká nádrž), smerovky v blastroch |
Pozadie / Wallpaper:
Video
Video: Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 - našlapaná talianka na cesty aj necesty
Video: Nová Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019
Video: Ducati Multistrada 1260 Enduro 2019 - Chorvátsko
Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto: Tomáš Hajduch - Awia, Martin Matula
Video: Tomáš Hajduch - Awia
Motocykel na test poskytla spoločnosť www.ducati.sk. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR, Klim.
Foto: | ||||
Všeobecné informácie: | ||||
Výrobca: | Ducati | KTM | BMW | Triumph |
Model: | Multistrada 1260 Enduro | 1290 Super Adventure R | R 1250 GS Adventure | Tiger 1200 Explorer XCx |
Rok: | 2019 | 2018 | 2019 | 2019 |
Novinka: | NOVINKA 2019 | NOVINKA 2019 | ||
Kategória: | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro | Cestovné enduro |
Motor: | ||||
Typ motora: | L-kový dvojvalec DVT (4T) | vidlicový dvojvalec (4T) | dvojvalcový boxer (4T) | radový trojvalec (4T) |
Objem: | 1262 ccm | 1301 ccm | 1254 ccm | 1215 ccm |
Max. výkon: | 158.3 k (116.4 kW) / 9500 ot. | 160.5 k (118.0 kW) / 8750 ot. | 136.0 k (100.0 kW) / 7750 ot. | 141.4 k (104.0 kW) / 9350 ot. |
Max. krútiaci moment: | 128 Nm / 7500 ot. | 140 Nm / 6750 ot. | 143 Nm / 6250 ot. | 122 Nm / 7600 ot. |
Kompresný pomer: | 12,5 : 1 | 13.1 : 1 | 12.5:1 | 11.0:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 106 x 71.5 mm | 108 x 71 mm | 102.5 x 76 mm | 85 x 71.4 |
Palivový system: | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie | vstrekovanie |
Rozvod: | Desmodromický rozvod (4V) | DOHC (4V) | DOHC variabil. časovanie ShiftCam (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou | vzduchom a kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz | kardan | kardan |
Zdvih vpredu: | 185 mm | 220 mm | 210 mm | 190 mm |
Zdvih vzadu: | 185 mm | 220 mm | 220 mm | 193 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 4 piestik | dvojkotúčová | dvoj kotúčová, radiál 4 piest | dvoj kotúčová radiálne strmene, 4 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm | 320 mm | 305 mm | 305 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 R19 | 90/90-21 | 120/70-ZR19 | 120/70 R19 |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová, 2 piestik | jednokotúčová | jednokotúčová | jednokotúčová, 2 piestik |
Priemer bŕzd vzadu: | 265 mm | 268 mm | 276 mm | 282 mm |
Pneu vzadu: | 170/60 R17 | 150/70-18 | 170/60-ZR17 | 170/60 R17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||||
Suchá hmotnosť: | 225 kg | 217 kg | 248 kg | |
Hmotnosť s náplňami: | 254 kg | 268 kg | ||
Výška sedla: | 870 mm | 890 mm | 890 mm | 835 mm |
Rázvor: | 1530 mm | 1580 mm | 1504 mm | 1520 mm |
Dĺžka: | 2190 mm | 2270 mm | 2230 mm | |
Šírka: | 1000 mm | 952 mm | 962 mm | |
Výška: | 1495 mm | 1470 mm | ||
Svetlá výška: | 250 mm | |||
Objem nádrže: | 30 l | 23 l | 30 l | 20 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||||
Max. rýchlosť: | 200 km/h | |||
Zrýchlenie z 0 na 100 km/h: | 4 s | |||
Spotreba paliva: | 5.6 l/100km | 4.75 l/100km | 5.2 l/100km | |
Dojazd po rezervu: | cca 308 km | cca 473 km | cca 288 km | |
Servisný interval: | 15 000km | 15 000km | 16 000 | |
Doplnková výbava: | ||||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | za príplatok | ||
Vypínateľné ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tempomat: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii | za príplatok | áno, v sérii |
Zákrutové svietenie: | áno, v sérii | |||
LED smerovky: | áno, v sérii | |||
El. Podvozok: | áno, v sérii | nie | za príplatok | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | |||
Quick-shift: | áno, v sérii | za príplatok | ||
Kontrola tlaku v pneumatikách: | za príplatok | |||
Vyhrievané rukoväte: | za príplatok | |||
Asistent rozbehu do kopca: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii | ||
Iná výbava: | vypletané kolesá | v sérii plne nastaviteľný podvozok, vypletané kolesá, nosiče kufrov, kryty rukovätí. | vypletané kolesá | povozok WP, vypletané kolesá |
Poznámka: | ||||
Poznámka: | Touring pack (hliníkové bočné kufre, vyhrievané rukoväte, taška na riaidilá) Sport pack (homologovaná titánová koncovka výfuku Termignoni, čierny, hliníkový kryt vodného čerpadla, hliníkový kryt spojkovej nádržky a nádržky prednej brzdy) Urban pack (hliníkový zadný kufor, taška na nádrž, USB port) Enduro pack (prídavné LED svetlomety, kryt vodného chladiča, kryt olejového chladiča, padací rám, kryt zadného brzdového kotúča, spodný kryt reťaze) Cena 09/2019: 20 890 EUR | Cena 2/2017: 16 750 eur | Variabilné časovanie ventilov ShiftCam |
Pridané: 17.09.2019 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Ďalšie články tohto autora:
- Naživo: S Awiom do Indie 2024 - Royal Enfield trip
- Moto Morini Corsaro GT 2025 - športovo zameraný crossover
- Obnovená značka Morbidelli prináša T502X a T1002VX s véčkovým dvojvalcom pre rok 2025
- Moto Guzzi Stelvio Duecento Tribute 2025 oslavuje 200 rokov priesmyku Stelvio
- Moto Morini X-Cape 700 2025 má nový motor
- Moto Morini X-Cape 1200 2025 ide do predaja
- Kymco AK 575 Premium 2025 prichádza zo zvačšeným motorom
- Mondial Mud 452 2025 ďalší maly adventure bike s motorom CF
- Moto Morini Alltrhike 450 2025 - Dobrodružstvo pre všetkých
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025
- ... zobraz všetky články od tohto autora