Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2072 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29783
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17605)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12178)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Moto Katalóg - Honda VFR1200F DCT 2010

Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme

Honda VFR1200F DCT 2010:

Foto:
Honda VFR1200F DCT 2010
Všeobecné informácie:
Výrobca:Honda
Model:VFR1200F DCT
Rok:2010
Kategória:Športovo cestovná
Motor:
Typ motora:V4 (4T)
Objem:1237 ccm
Max. výkon:172.7 k (127.0 kW) / 10000 ot.
Max. krútiaci moment:129 Nm / 8750 ot.
Kompresný pomer:12:1
Vŕtanie x Zdvih:81 x 60mm
Palivový system:vstrekovanie
Rozvod:Unicam (4V)
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:automatická DCT, elektrické radenie
Sekundárny pohon:kardan
Zdvih vpredu:120 mm
Zdvih vzadu:130 mm
Brzdy vpredu:dvoj kotúčová, 6 piestik
Priemer bŕzd vpredu:320 mm
Pneu vpredu:120/70 ZR17M/C (58W)
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:276 mm
Pneu vzadu:190/55 ZR17MC (75W)
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:277 kg
Výška sedla:815 mm
Rázvor:1545 mm
Dĺžka:2250 mm
Šírka:886 mm
Výška:1220 mm
Svetlá výška:125 mm
Objem nádrže:18 l
Poznámka:
zaujímavosti, galérie a videá nájdete na http://www.feelvfr.com
aci-03-main

Honda VFR1200F DCT vlastnia členovia:

Porovnanie motocyklov:

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »