Anketa:
Moto Katalóg - Honda VFR1200F DCT 2010
Akékoľvek chyby, alebo nezrovnalosti môžete hlásiť na emailovej adrese motodb@motoride.sk
Ďakujeme
Honda VFR1200F DCT 2010:
Foto: | |
![]() | |
Všeobecné informácie: | |
Výrobca: | Honda |
Model: | VFR1200F DCT |
Rok: | 2010 |
Kategória: | Športovo cestovná |
Motor: | |
Typ motora: | V4 (4T) |
Objem: | 1237 ccm |
Max. výkon: | 172.7 k (127.0 kW) / 10000 ot. |
Max. krútiaci moment: | 129 Nm / 8750 ot. |
Kompresný pomer: | 12:1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 x 60mm |
Palivový system: | vstrekovanie |
Rozvod: | Unicam (4V) |
Chladenie: | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | |
Prevodovka: | automatická DCT, elektrické radenie |
Sekundárny pohon: | kardan |
Zdvih vpredu: | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 130 mm |
Brzdy vpredu: | dvoj kotúčová, 6 piestik |
Priemer bŕzd vpredu: | 320 mm |
Pneu vpredu: | 120/70 ZR17M/C (58W) |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 276 mm |
Pneu vzadu: | 190/55 ZR17MC (75W) |
Hmotnosť / Rozmery: | |
Hmotnosť s náplňami: | 277 kg |
Výška sedla: | 815 mm |
Rázvor: | 1545 mm |
Dĺžka: | 2250 mm |
Šírka: | 886 mm |
Výška: | 1220 mm |
Svetlá výška: | 125 mm |
Objem nádrže: | 18 l |
Poznámka: | |
zaujímavosti, galérie a videá nájdete na http://www.feelvfr.com |
- NOVÉ Porovnaj 'Honda VFR1200F DCT' s ďalšími motocyklami
- Hľadaj 'Honda VFR1200F DCT' na motoride.sk
- Hľadaj obrázky 'Honda VFR1200F DCT 2010' na www.google.com
- Hľadaj obrázky 'Honda VFR1200F DCT' na www.google.com

Porovnanie motocyklov:
Nové moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!