Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 4525 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28615
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (17037)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11578)
Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Ducati Hypermotard 950 - talianská dlhonohá supermodelka 2/2

 Zdieľať

Pridané: 22.01.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 11242 [Testy a predstavenia - Vyskúšali sme]

Záver - bude z toho svatba?

Čo vám poviem, viac by sa mi chcelo skočiť do Dunaja ako ísť Hypoša vrátiť, ale to už je tá nepríjemná stránka tejto našej práce. Motorku odovzdávam bez jediného škrabanca a sám neviem či je to zázrak alebo náhoda. Padá mi vďaka tomu aj kameň zo srdca. Fakt sme si spolu zablbli. Utrieďujem si myšlienky, doma prezerám inzerciu a hľadám Hypermotardy 1100, táto choroba ma drží pár dní, ale zjavne je nákazlivá, pretože asi o 2-týždne ideme na cesty a na vozíku vezieme Hypoša 1100 do Košíc. Nie žiaľ nie je pre mňa, to len som preniesol túto nákazlivú chorobu aj na kamaráta... Sorry Janči.

Takže pozor priatelia, držte si odstup od tejto talianskej supermodelky - zvezenie na nej jej extrémne nákazlivé riskujete, že budete mať zlý spánok a budete neverný tej svojej, ktorú máte v garáži.

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Konkurencia

Má nejakú? KTM už dnes nerobí svoje veľké Supermoto LC8 čo je aj škoda a ani BMW svoje MegaMoto. Predsa len z vlastnej krajiny tu je Aprilia Dorsoduro 900 podobné zameranie a dizajn, trochu slabšia, trochu ťažšia a s jednoduchšou elektronikou ale dosť lepšou cenovkou. Rozhodne by ale stála za hriech.

Spomeniem aj KTM 1290 SuperDuke R čo je ale motoricky iná liga. Beštia z rákuska je výkonnejšia a je to naháč. Nedá sa o nej povedať že je ťažká či neobratná ale je tam proste iný posed - náhačovský, posed v motorke. Je to jednoducho iný pocit. Podobne je na tom MV Agusta Brutale 800 - rovnako krásny stroj z talianska, len je proste iného zamerania. Keď sedíš na Hypermotarde máš jednoducho pocit že sedíš na oveľa menšej mašine ako na nejakom jednovalcovom nadupanom supermotarde.

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Plusy, mínusy

Dizajn ktorý sa nedá okukať, charizmu, šprtové vlastnosti, nízka hmotnosť, nákazlivý zvuk nemá hlásiče náklonu na stupačkách, nemá supermoto mód ABS (možne blokovať zadné kolo) a obe veci potrebuje ako soľ :-)

Video

Video: Ducati Hypermotard 950 2019 - hyper zábavný bike na cestu aj na okruh

Video: Ducati Hypermotard 950 2019

Video: Ducati Hypermotard 950 2019

Pozadie / Wallpaper:

Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019
Ducati Hypermotard 950 2019

Text: Tomáš Hajduch - Awia
Foto a Video: Tomáš Hajduch - Awia, janciii
Foto Slovakiaring: sportphoto.sk

Motocykel na test poskytla spoločnosť Ducati Slovensko. Redaktori Motoride.sk jazdia v oblečení 4SR a prilbe Aventuro od firmy Touranbike.

Foto:
 Ducati Hypermotard 950 2019 Aprilia Dorsoduro 900 2019 KTM 1290 SuperDuke R 2019 MV Agusta Brutale 800 2019
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiApriliaKTMMV Agusta
Model:Hypermotard 950Dorsoduro 9001290 SuperDuke RBrutale 800
Rok:2019201920192019
Novinka:NOVINKA 2019NOVINKA 2019
Kategória:SupermotoSupermotoNaháčNaháč
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec V75° (4T)radový trojvalec (4T)
Objem:937 ccm896 ccm1301 ccm798 ccm
Max. výkon:114.2 k (84.0 kW) / 9000 ot.95.2 k (70.0 kW) / 8750 ot.176.8 k (130.0 kW) / 8870 ot.117.6 k (86.5 kW) / 11500 ot.
Max. krútiaci moment:96 Nm / 7250 ot.90 Nm / 6500 ot.144 Nm / ot.83 Nm / 7600 ot.
Kompresný pomer:13.3:111:113.3 : 1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 67.5 mm92 x 67.4 mm108 x 71 mm79 x 54.3 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanievstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)DOHC (4V)DOHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:170 mm160 mm125 mm125 mm
Zdvih vzadu:150 mm160 mm156 mm124 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová radiálne 4-piestikové strmene, pancierové hadicedvoj kotúčová 4 piestiková radiálnadvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm320 mm320 mm320 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70 ZR 17120/70 ZR 17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová, 1-piestikový strmeň, pancierová hadicajednokotúčová, 2 piestikjednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm240 mm240 mm220 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55 ZR 17180/55 ZR 17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg186 kg195 kg167 kg
Hmotnosť s náplňami:200 kg
Výška sedla:870 mm870 mm835 mm830 mm
Rázvor:1493 mm1500 mm1482 mm1400 mm
Dĺžka:2210 mm2045 mm
Šírka:905 mm875 mm
Výška:1100 mm
Svetlá výška:140 mm
Objem nádrže:14.5 l12 l18 l16.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:237 km/h
Spotreba paliva:5.1 l/100km5.57 l/100km5.6 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 213 kmcca 242 kmcca 220 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km15 000 km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sériiáno, v sérii
Vypínateľné ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sériiáno, v sérii
Tempomat:áno, v sérii
LED svetlomet:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sériiáno, v sériiáno, v sérii
LED smerovky:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sériiáno, v sérii
Quick-shift:za príplatokza príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sériiáno, v sérii
Iná výbava:vidlica Marzocchi, tlmič Sachsradiálne M50 monobloky Brembo, 4-piestikyLED svetlomet, quickshifter EAS 2.0
Poznámka:
Poznámka:Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
Cena 10/2019: 12 390 EUR
Cena 10/2019: 9 990 EUR

Porovanie so vzducháčom:

Foto:
 Ducati Hypermotard 950 2019 Ducati Hypermotard 1100/S 2007
Všeobecné informácie:
Výrobca:DucatiDucati
Model:Hypermotard 950Hypermotard 1100/S
Rok:20192007
Novinka:NOVINKA 2019
Kategória:SupermotoSupermoto
Motor:
Typ motora:vidlicový dvojvalec (4T)vidlicový dvojvalec (4T)
Objem:937 ccm1078 ccm
Max. výkon:114.2 k (84.0 kW) / 9000 ot.89.8 k (66.0 kW) / 7750 ot.
Max. krútiaci moment:96 Nm / 7250 ot.105 Nm / 4750 ot.
Kompresný pomer:13.3:110.5:1
Vŕtanie x Zdvih:94 x 67.5 mm98 x 71.5 mm
Palivový system:vstrekovanievstrekovanie
Rozvod:Desmodromický rozvod (4V)Desmodromický rozvod (2V)
Chladenie:kvapalinouvzduchom
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťaz
Zdvih vpredu:170 mm165 mm
Zdvih vzadu:150 mm141 mm
Brzdy vpredu:dvojkotúčovádvojkotúčová
Priemer bŕzd vpredu:320 mm305 mm
Pneu vpredu:120/70-17120/70-ZR17
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:245 mm245 mm
Pneu vzadu:180/55-17180/55-ZR17
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:178 kg179 kg
Hmotnosť s náplňami:200 kg
Výška sedla:870 mm845 mm
Rázvor:1493 mm1455 mm
Objem nádrže:14.5 l12.4 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Spotreba paliva:5.1 l/100km
Dojazd po rezervu:cca 213 km
Servisný interval:15 000km, výmena sviečok a nastavenie ventilov 30 000km
Doplnková výbava:
ABS:áno, v sérii
Náklonové ABS:áno, v sérii
Trakčná kontrola:áno, v sérii
Palivové mapy:áno, v sérii
Palubný počítač:áno, v sérii
LED denné svetlá:áno, v sérii
Anti-hop spojka:áno, v sérii
Quick-shift:za príplatok
Farebná TFT prístrojovka:áno, v sérii
Iná výbava:vidlica Marzocchi, tlmič Sachs
Poznámka:
Poznámka:Ducati Wheelie Control (DWC) EVO
Cena 10/2019: 12 390 EUR
Cena: 1100: 395 000 Sk

1100 S: 445 000 Sk

(19. 10. 2007)

<

Pridané: 22.01.2020 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (6 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (10)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku: