Anketa:
Pretekári jazdili CBR1000RR-R Fireblade SP na okruhu v Katare
ZdieľaťPridané: 13.03.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk
Čitatelia: 4492 [Novinky - Predstavujeme]
Za účasti piatich svojich najrýchlejších európskych okruhových jazdcov dnes značka Honda predstavila sériu videí natočených palubnou kamerou na katarskom okruhu Losail International Circuit za riadidlami novej Hondy CBR1000RR-R Fireblade SP.
Videá boli vytvorené pri príležitosti predstavenia stroja pre európskych novinárov a sú už dostupné na oficiálnych YouTube kanáloch značky Honda. Jazdci z medzinárodných aj národných európskych šampionátov na nich vysvetľujú, ako na katarskom okruhu zájsť čo najlepšie kolo.
Na vedení popredných európskych motocyklových novinárov po katarskom okruhu sa okrem trojnásobného majstra sveta vo vytrvalostných pretekoch Freddyho Foraya podieľali taktiež jazdci tímu HRC WorldSBK Leon Haslam, Álvaro Bautista, oficiálny skúšobný jazdec HRC WorldSBK a ambasádor Hondy Switzerland Dominque Aegerter a taktiež jazdec HRP Motorsports IDM Alessandro Polita.
Video: Leon Haslam a Honda CBR1000RR-R Fireblade SP 2020 v Katare
Honda CBR1000RR-R SP Fireblade pre modelový rok 2020, ktorá bola prvýkrát predstavená na novembrovom veľtrhu EICMA, už zasiahla do štartovacích pretekov WorldSBK, ktoré sa šli v Austrálii. Najvýkonnejší sériovo vyrábaný atmosférický radový štvorvalcový motor na svete dosahuje výkon 160 kW pri 14 500 ot./min. a v novom Fireblade mu sekunduje aerodynamika v štýle strojov MotoGP a najmodernejšie elektronika vrátane špičkového poloaktívneho elektronického odpruženia Öhlins.
Po dni v sedle vyzývateľa superbikov na katarskom okruhu si jazdci našli čas taktiež na to, aby sa s divákmi podelili o svoje názory na nový Fireblade „zrodený pre preteky“, ktorý od začiatku marca postupne prichádza k európskym dílerom.
Všetky filmy sú k dispozícii na oficiálnych YouTube kanáloch značky Honda: www.youtube.com/user/HondaMotorcyclesEU.
Foto: | ||
![]() |
![]() |
|
Všeobecné informácie: | ||
Výrobca: | Honda | Honda |
Model: | CBR1000RR-R Fireblade | CBR1000RR-R SP Fireblade |
Rok: | 2020 | 2020 |
Novinka: | NOVINKA 2020 | NOVINKA 2020 |
Kategória: | Superšport | Superšport |
Motor: | ||
Typ motora: | radový štvorvalec (4T) | radový štvorvalec (4T) |
Objem: | 999.9 ccm | 999.9 ccm |
Max. výkon: | 215.0 k (158.1 kW) / 14500 ot. | 217.6 k (160.0 kW) / 14500 ot. |
Max. krútiaci moment: | 113 Nm / 12500 ot. | 113 Nm / 12500 ot. |
Kompresný pomer: | 13 : 1 | 13 : 1 |
Vŕtanie x Zdvih: | 81 mm × 48,5 mm | 81 mm × 48,5 mm |
Palivový system: | vstrekovanie PGM-DSFI | vstrekovanie PGM-DSFI |
Rozvod: | DOHC (4V) | DOHC (4V) |
Chladenie: | kvapalinou | kvapalinou |
Pohon / Podvozok: | ||
Prevodovka: | manuálna 6-stupňová | manuálna 6-stupňová |
Sekundárny pohon: | reťaz | reťaz |
Zdvih vpredu: | 120 mm | 120 mm |
Zdvih vzadu: | 137 mm | 137 mm |
Brzdy vpredu: | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková | dvojkotúčová radiálna 4 piestiková |
Priemer bŕzd vpredu: | 330 mm | 330 mm |
Pneu vpredu: | 120/70ZR17 58W | 120/70ZR17 58W |
Brzdy vzadu: | jednokotúčová | jednokotúčová |
Priemer bŕzd vzadu: | 220 mm | 220 mm |
Pneu vzadu: | 200/55-ZR17 | 200/55-ZR17 |
Hmotnosť / Rozmery: | ||
Hmotnosť s náplňami: | 201 kg | 201 kg |
Výška sedla: | 830 mm | 830 mm |
Rázvor: | 1455 mm | 1455 mm |
Dĺžka: | 2100 mm | 2100 mm |
Šírka: | 745 mm | 745 mm |
Výška: | 1140 mm | 1140 mm |
Svetlá výška: | 115 mm | 115 mm |
Objem nádrže: | 16.1 l | 16.1 l |
Dynamické Parametre / Spotreba: | ||
Spotreba paliva: | 6.25 l/100km | 6.25 l/100km |
Dojazd po rezervu: | cca 193 km | cca 193 km |
Doplnková výbava: | ||
ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Náklonové ABS: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Trakčná kontrola: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palivové mapy: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Palubný počítač: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED svetlomet: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED denné svetlá: | áno, v sérii | áno, v sérii |
LED smerovky: | áno, v sérii | áno, v sérii |
El. Podvozok: | za príplatok | áno, v sérii |
Anti-hop spojka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Tlmič riadenia: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Bezkľúčové zapaľovanie: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Quick-shift: | za príplatok | áno, v sérii |
Farebná TFT prístrojovka: | áno, v sérii | áno, v sérii |
Iná výbava: | plne nastaviteľný podvozok Showa, titan výfuk Akrapovic | podvozok Öhlins Smart Electronic Control (S-EC), Brembo Stylema, titan výfuk Akrapovic |
Poznámka: | ||
Poznámka: | Cena 2/2021: 20 990 eur, verzia SP 24 790 eur | Vidlica Öhlins NPX a tlmič Öhlins TTX36 Smart-EC. |
Pridané: 13.03.2020 Autor: Redakcia Motoride.sk Zdieľať
Súvisiace články:
- Test Honda CBR1000RR Fireblade z portugalského Portimaa - alebo aké je ísť za Freddiem Spencerom na vode - Herghott
- O týždeň čakajte test všetkých verzií novej Hondy CBR1000RR Fireblade 2017 - Redakcia
- 142 km 100%-ného adrenalínu - s CBR-ou na Hungaroringu - Awia
- Supermoto Honda deň 2008, ochutnávka noviek Honda v Brne - Brambo
- Honda predstavila novú CBR 1000RR - Awia
- Test najsilnejšieho sériového superbiku súčasnosti - Honda CBR1000RR-R SP Fireblade. Pomohol nám aj Laki! - Herghott
- Honda deň na Masarykovom okruhu v Brne 2011 - Awia
- Rozhovor: Teishiro Goto - Projek líder pre štvorvalce v Honde nielen o novom Fireblade SP - Awia
- Jeden deň očami Enduro - Ifk0
- MotoGP pred sezónou 2007 - Brambo
Ďalšie články tohto autora:
- V Portugalsku štartuje seriál ME Enduro 2025 aj s jazdcami SMF
- Dámy a páni, prichádza tak trochu iný Harley - CVO Road Glide RR
- Dunlop predstavuje inovované hyperšportové SportSmart MK4
- Nové Piaggio Beverly 310 (2025)
- Fotoreport: Výstava Motocykel 2025, Incheba Bratislava
- Fotoreport: výstava Motocykl 2025, Praha
- Inovované Piaggio Liberty - nový štýl aj technológie
- Dax, Monkey a Super Cub C125 dostávajú nové farby, príslušenstvo pre rok 2025 + rozhovor s konštruktérom
- Harley-Davidson predstavil novinky 2025: Street Glide Ultra, cestnejšiu Pan America 1250 ST a šesť inovovaných cruiserov
- Indian rozširuje rad Chief a prináša úplne nový motor PowerPlus 112
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Body a Trasy v tomto článku:
Galéria ku článku:
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!