Anketa:
Novinky v triede cruiser/custom - Suzuki Boulevard a Triumph Rocket III 2/2
ZdieľaťPridané: 27.10.2005 Autor: AcHeRoN
Čitatelia: 30800 [Testy a predstavenia - Predstavujeme]
Triumph príde v roku 2006 s novým modelom Rocket III Classic, čo je vlastne vynovený Rocket III.
![]() |
Cieľom inovácie tohto veľkého trojvalca s objemom motora 2294 cc je viac sa zapáčiť milovníkom motoriek triedy cruiser/custom/power-bike. Inovácia sa týka viac-menej iba úpravy zovňajšku.
![]() |
Nový Rocket III Classic má plošinové stupačky, dozadu "vytiahnuté" riadidlá, zmenené výfuky a sedadlo, najme zadné, ktoré má zvýšiť pohodlie pre spolujazdca a ďalšie zmeny, ktoré viac "prispôsobujú" pôvodný Rocket III pre Americký trh.
![]() |
Rocket III Classic prichádza v dvoch dvojfarebných verziách, v červeno-čiernej a v červeno-bielej. Rozmery a výkon zostali rovnaké ako pri staršom modeli Rocket III, rázvor 1 695 mm, výška sedadla 740 mm, suchá hmotnosť 320 kg, výkon 140 k a krútiaci moment 200 Nm pri 2500 ot./min.
![]() |
Starší model Rocket III sa vráti v roku 2006 s motorom natretým na čierno a v 4 farebných prevedeniach, v striebornej, žltej, červenej a čiernej.
![]() |
Pridané: 27.10.2005 Autor: AcHeRoN Zdieľať
Súvisiace články:
Ďalšie články tohto autora:
Moto videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!