ISSN 1336-6491 | Online: 2924 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29867
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12223)
Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia Pegaso 125, r. v. 1995

 Zdieľať

Pridané: 23.12.2005 Autor: radoooooo
Čitatelia: 29490 [Vaše stroje - Moja motorka]

Podelím sa s vami o nejaké tie postrehy...

Neplánujem robiť žiadny test, nato moje technické znalosti (a pravopisné skúsenosti) nestačia. Ako som spomenul, budú to len také postrehy.

Pred nejakým časom sa do môjho motoparku pridalo endurko taliansko-rakúskeho pôvodu, a to Aprilia Pegaso 125.

Teraz už prejdem k daným postrehom. Motor: Rotax 123, veľmi kultivovane sa správa :), dokáže toto endurko rozbehnúť na slušných 150 km/h (ale to už je kostitras riadny:) Spotrebu sa mi darí robiť asi takto: cesta 4-5 litrov, terén 5-6 litrov. Podvozok: dá sa to tak vôbec nazvať? Úplne postačujúci ako na ceste tak aj v teréne, aj pri jazde so spolujazdcom. Brzdy: Úplne postačujúce, vpredu vzadu kotúč, čo viac? :)

  takto to vyzeralo po mojom nájazde
takto to vyzeralo po mojom nájazde

Celkové pocity z tejto motorky sú veľmi dobré, ľahká manévrovateľnosť, slušný výkon. Ideálna motorka pre začiatočníka, alebo toho, kto sa chce vyblázniť v teréne a aj na ceste, a štvortakt mu na to nevyhovuje...

Podarilo sa mi už aj niekoľkokrát dostať do jej útrob, ale nič preukrutné som tam nenašiel. Tak asi toľko, ak máte záujem ešte niečo vedieť veselo sa spýtajte v diskusii :)

Ozaj a foto na normálnych gumách ešte dodám..

 a nejaké nie moc podarené foto na záver...
a nejaké nie moc podarené foto na záver...

Pridané: 23.12.2005 Autor: radoooooo Zdieľať

Technické parametre z Moto DB:

Aprilia Pegaso 125 1992:

Foto:
Aprilia Pegaso 125 1992
Všeobecné informácie:
Výrobca:Aprilia
Model:Pegaso 125
Rok:1992
Kategória:Enduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)
Objem:125 ccm
Max. výkon:23.33 k (17.16 kW) / 10250 ot.
Kompresný pomer:15.0:1
Vŕtanie x Zdvih:54.0 x 54.5 mm
Chladenie:kvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťaz
Brzdy vpredu:jednokotúčová
Pneu vpredu:100/90-19
Brzdy vzadu:jednokotúčová
Pneu vzadu:120/80-17
Hmotnosť / Rozmery:
Hmotnosť s náplňami:140 kg
Objem nádrže:11.5 l
Dynamické Parametre / Spotreba:
Max. rýchlosť:125 km/h

Súvisiace články:

Hodnotenie: (2 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (38)  [Verzia pre tlač] Tlač

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »