ISSN 1336-6491 | Online: 2202 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29796
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17611)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12185)
Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač

Honda MTX 125 - Moja prvá moto

 Zdieľať

Pridané: 07.03.2006 Autor: MareceqMTX
Čitatelia: 30289 [Vaše stroje - Moja motorka]

Minulý rok, asi o takomto čase, som si cestou domov zo školy prezeral Echo. Pozerám na inzerát: „Predám Hondu NX 125 ...“. Neprešlo hádam ani 10 minút a ja som už volal na číslo uvedené v inzeráte. Zistil som, že chlapík je z BA (ja z KE) a tak som sa sním dohodol, aby mi poslal fotky cez net a potom sa uvidí.

Prišiel som domov, zapol pc a vtedy to prišlo. Zaľúbil som sa hneď, ako som ju na tej foto uvidel, viac mi nebolo treba. Každý motorkár by o tomto pocite vedel určite veľmi veľa rozprávať. Potom prišlo na rad to najdôležitejšie, musel som pokecať s otcom, avšak on prekvapujúco hneď povedal áno. Asi o týždeň na to, otec sadol do auta a šiel do BA. Bol pondelok a vrátiť sa mal až v piatok. „HODNICU“ bol pozrieť už v prvý deň, mne však povedal, že motorka je celá rozbitá, zadná vidlica vybehaná,... proste by to bola zlá kúpa.

Bol som veľmi sklamaný a myslel som už len na to, že budem zas celé leto „behať“ na Simsone a že nič nové asi nebude. Prešiel celý týždeň a otec, keď bol asi pol hodku od domu, mi zavolal, aby som šiel kúpiť nejaký benzín. V tej chvíli som začal niečo tušiť :o). Otec došiel niekedy okolo ôsmej, to už bola vonku tma. Vtedy som ju zbadal. Bola super, takmer ako nová. „Občerstvil“ som ju benzínom a vyzval na skúšobnú jazdu.

Celú noc som nespal, vôbec nič. Ráno som bol hore už o siedmej (bola sobota) a pokecal som s otcom o cene a iných veciach ohľadne kúpy. Hneď po tom, som „obehol“ všetkých kamošov, aby som sa im pochválil. Cítil som sa super, veď do teraz som jazdil iba na Simsone a na Gilere RX 125, ale tá nemala výfukovú príveru, čiže bola dosť slabá.

Za celé leto som nemal žiadnu vážnejšiu poruchu, takže som spokojný. Na budíkoch má cca 11 000 km. Spotreba? K tej sa nevyjadrujem, papká okolo 8 litrov, ale to je na 125-ku 2-takt bežné. Jediný problém, ktorý som mal, bol s odtrhnutým plynovým lankom. Objednávka nového v Honde, ma stála asi 1200,- Sk. Pekné, že?

Teraz, keď už som celé leto „pobehal“ na Honde, môžem skonštatovať, že podobné motorky ako Jawa, MZ, Simson už nechcem ani vidieť :o). Som s touto motorkou veľmi spokojný a som rád, že patrím medzi vás, motorkárov. V budúcnosti by sa patrilo kúpiť nejaké Varadero alebo GS-ko. Viktor asi vie o čom rozprávam, keď poviem, že by mohla byť aj Afrika Twin. Ale blízka budúcnosť to určite nebude.

P.S.: Myslím si, že MajoKE a Tomáš Hajduch - Awia nie sú ľudia :oD. Raz, keď si kúpim GS-ko, budem na všetky tie strelené výlety chodiť s vami.

Pridané: 07.03.2006 Autor: MareceqMTX Zdieľať

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Diskusia Diskusia k článku (30)  [Verzia pre tlač] Tlač
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »