Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 390 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

www.foxracing.sk Sumoto Brno DS auto MOTOQUAD Indian - www.klasikmoto.sk

Anketa:

Jazdil podľa teba Marc Márquez na VC Argentíny 2018 v súlade s predpismi:

Spolu odpovedi: 3305
Áno, bolo to v pohode: 48% (1593)
Nie, bolo to ďaleko za: 52% (1712)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Vyskúšali sme off-road novinky KTM pre rok 2008

pošli na vybrali.sme.sk

Pridané: 25.09.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 25679 [Testy a predstavenia - Test]

Uplynulý víkend prebehli testovacie dni nových off-road modelov KTM na trati v Lorinčíku neďaleko Košíc.

Seriál článkov - Off-road modely 2008:

| Seriál článkov: Off-road modely 2008 |

Akciu organizoval košický predajca motocyklov KTM, firma Adamoto a bola určená aj pre širokú verejnosť. K dispozícii bolo päť horúcich modelov KTM. Keďže sa považujem skôr za hobby enduráka, okrem mojich názorov na testované novinky si môžete prečítať aj názor pretekára. Vyspovedal som totiž Petra Podhorského, jazdca slovenských majstrákov endura a country crossu. Jedinú motorku, ktorú sme z pätice nevyskúšali, bol detský motocykel KTM 85 SX.

KTM 125 EXC

 KTM 125 EXC
KTM 125 EXC

V prípade malej ostrej dvojtaktnej strely sa budeš musieť uspokojiť s mojim názorom, keďže ju Peťo nevyskúšal. Osobne nie som jazdcom, ktorému by v teréne dvojtakty vyhovovali. Na EXC-čku som sa dosť vytrápil. Samozrejme, treba motor držať vo vysokých otáčkach a tým pádom aj veľa radiť. Trať mala veľa zákrut a krátke rovinky. Dvojtakt sa poriadne dral dopredu, ak som mal správne zaradené, ale strácal som aj veľa času, keď som na výjazde zákruty pridal podtočenému motoru. Proste to chce jazdca, ktorému dva takty vyhovujú a je zvyknutý točiť. Na poriadne zžitie sa s EXC 125 by som potreboval viac času.

KTM 250 SX-F

 KTM 250 SX-F
KTM 250 SX-F

KTM 250 SX-F
Awia

Tak táto motorka mi z testovanej štvorice sadla naozaj najlepšie. Tiež to bola jediná, na ktorej mi jedna jazda nestačila a podvečer som si to na nej zopakoval. Vynikajúca ovládateľnosť, nízka hmotnosť. Motor má skvelý výkon, rovnomerný a v akýchkoľvek otáčkach. Nie je zďaleka tak výbušná ako dvojtakt keď sa dostane do otáčok, ale vďaka tomu som si dokázal plynule regulovať množstvo výkonu na zadné koleso. Prejazdy zákrut tak potom boli pre mňa hračkou a doslova som si to užíval.

Názor pretekára (Peter Podhorský)

KTM 250 SX-F
Peťo

Táto mi najlepšie sedela. Vynikajúca motorka ako pre racingové, tak aj hobby jazdenie. Trošku náročnejšia na servis. Má široký rozsah otáčok, motor začína ťahať už v nízkych otáčkach a dá sa veľmi pekne ťahať až po obmedzovač. Nástup výkonu je taký plynulý, pravidelný, čiže neprekvapí ani začínajúceho jazdca.

KTM 450 EXC-R

 KTM 450 EXC-R
KTM 450 EXC-R

KTM 450 EXC-R
Awia

Sadol som na ňu nepripravený. Výkon pre mňa brutálny - tým chcem povedať, že viac ako dokážem využiť. Kým na rovinkách bola radosť pridávať a kvaltovať, v zákrutách sa ma po pridaní plynu snažilo zadné koleso stále predbehnúť. Tých takmer 16 kg navyše oproti 125 EXC a 250 SX-F som spočiatku veľmi necítil, ale ku koncu jazdy som mal dosť. Vyššia hmotnosť spolu s výkonom, ktorý "trhá" ruky, dá zabrať.

Názor pretekára (Peter Podhorský)

Peťo na KTM 450EXC-R
Peťo

Motorka je zbytočne ťažká a ten výkon je postačujúci na také hobby jazdenie aj racingové jazdenie. Naozaj všestranná motorka, má štartér, trošku je tam taký plynulejší priebeh výkonu motora oproti starším EXC-čkovým motorom.

 


KTM 530 EXC

KTM 530 EXC
Awia

530-tku Peťo taktiež neskúšal. Keď som sa ho spýtal na dôvod, odpovedal len: "načo také kladivo?" :-)

Ja som však na ňu bol zvedavý, keďže som mal v minulosti možnosť jazdiť na 520-tke. Sedieť na takejto motorke je pasia. Výkon motora ukážkový, stavia KTM na zadné v jednom kuse. Človek prosto rád krotí takéto besné stroje. S radením rýchlosti nie je starosť, vždy je tam dosť výkonu. Poriadne pootočenie plynovou rukoväťou tlačí stojaceho jazdca na sedadlo a treba sa poriadne držať. Nie, nedokážem naplno využiť jej potenciál, je na mňa prisilná. Neodmietol by som ju však vo svojej garáži. :-)

 KTM  530 EXC
KTM 530 EXC

KTM 300 EXC-E

Táto ostrá endurová tristovka nebola medzi testovačkami, išlo o súkromný motocykel. Peťo si ho požičal, aby vám priniesol svoj názor.

Názor pretekára (Peter Podhorský)

Tak to je už podľa mňa stroj pre pokročilejších jazdcov, proste žihadlo. Má veľkú výkonovú rezervu. Trošku som nebol spokojný s nastavením podvozku, bolo by treba dlhšie pojazdiť a ponastavovať na seba.

KTM 300 EXC-E
Peťo

Záverom ostáva poďakovať organizátorom za vydarenú akciu, na ktorej si prišli na svoje nielen profi jazdci. Pojazdili tu aj hobíci alebo dokonca úplní nováčikovia, ktorí len teraz pričuchávajú vôni blata...

Text: Tomáš Hajduch - Awia, Foto: Jaro Harly Jerga.

Technické parametre:

Foto:
 KTM 125 EXC 2008 KTM 250 SX-F 2008 KTM 450 EXC-R 2008 KTM 530 EXC-R 2008
Všeobecné informácie:
Výrobca:KTMKTMKTMKTM
Model:125 EXC250 SX-F450 EXC-R530 EXC-R
Rok:2008200820082008
Kategória:EnduroCrossEnduroEnduro
Motor:
Typ motora:jednovalec (2T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)jednovalec (4T)
Objem:124.8 ccm248.6 ccm449.3 ccm510.4 ccm
Kompresný pomer:11.0:112,8:111,9:111,9:1
Vŕtanie x Zdvih:54.0 x 54.5 mm76 x 54,8 mm95 x 63,4 mm95 x 72 mm
Palivový system:karburátorkarburátorkarburátorkarburátor
Rozvod:DOHC (4V)OHC (4V)OHC (4V)
Chladenie:kvapalinoukvapalinoukvapalinoukvapalinou
Pohon / Podvozok:
Prevodovka:manuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňovámanuálna 6-stupňová
Sekundárny pohon:reťazreťazreťazreťaz
Zdvih vpredu:300 mm300 mm300 mm300 mm
Zdvih vzadu:335 mm335 mm335 mm335 mm
Brzdy vpredu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vpredu:260 mm260 mm260 mm260 mm
Pneu vpredu:90/90-2180/100-2190/90-2190/90-21
Brzdy vzadu:jednokotúčovájednokotúčovájednokotúčovájednokotúčová
Priemer bŕzd vzadu:220 mm220 mm220 mm220 mm
Pneu vzadu:120/90-18100/90-19140/80-18140/80-18
Hmotnosť / Rozmery:
Suchá hmotnosť:97 kg98 kg113.9 kg113.9 kg
Výška sedla:925 mm925 mm925 mm925 mm
Rázvor:1471 mm1475 mm1481 mm1481 mm
Svetlá výška:390 mm380 mm380 mm380 mm
Objem nádrže:9.5 l7.2 l9 l9 l
Poznámka:
Poznámka:Cena (24.9.2007): 219 200 SkCena (24.9.2007): 273 100 SkCena (24.9.2007): 287 000 SkCena:293 600 Sk (8. 1. 2008)

Pridané: 25.09.2007 Autor: Tomáš Hajduch - Awia pošli na vybrali.sme.sk

Seriál článkov - Off-road modely 2008:

| Seriál článkov: Off-road modely 2008 |

Súvisiace články:

Ďalšie články tohto autora:

Hodnotenie: (4 hodnotení) Diskusia Diskusia k článku (4)  [Verzia pre tlač] Tlač

Body a Trasy v tomto článku:

Galéria ku článku:

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria

Galéria