Anketa:
Kawasaki na výstave EICMA spravila upútavku na pripravovaný návrat KLE
ZdieľaťPridané: 05.11.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia
Čitatelia: 4964 [Bleskovky - Novinky]
Len túto sezónu sme vyskúšali niekoľko modelov s novým 500 ccm motorom Kawasaki a nešetrili sme chválou. Hneď ma napadlo, že by Kawasaki mohla konečne maskočiť späť do segmentu adventure.
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Nový model sľubuje, že bude odpoveďou Kawasaki na rastúci dopyt v segmente stredne veľkých adventúr, v sektore, v ktorom značka už nejaký čas absentuje. Zatiaľ čo Versys 650 zaberá segment crossoverov so 17-palcovými kolesami, v zozname chýbal skutočný off-road s 21-palcovým predným kolesom.
Upútavka na KLE je exponát motorky zabalený v drevenej bedni pričom viditeľné je len predné koleso a predná silueta stroja. Technické detaily ešte neboli oficiálne odhalené, prvky viditeľné v upútavke naznačujú použitie nedávneho paralelného dvojvalca s objemom 450 cm3, rovnakého motora, ktorý už jazdí v modeli Eliminator a na hybridných modeloch. Prítomnosť upside-down vidlice a brzdového systému Nissin podčiarkuje ambície projektu, s motocyklom s obzvlášť úzkou a kompaktnou líniou, ideálnymi vlastnosťami pre všestranné využitie medzi cestou a ľahkým terénom.
Evidentné je aj rozhodnutie vrátiť meno KLE späť k životu, viac ako tridsať rokov po debute pôvodného modelu. Nie je sa čomu diviť keďže segment stredne veľkých adventure bikov výrazne rastie.
Pridané: 05.11.2024 Autor: Tomáš Hajduch - Awia Zdieľať
Seriál článkov - Novinky 2025:
Predchádzajúci | Seriál článkov: Novinky 2025 | Nasledujúci
Súvisiace články:
- Testujeme Kawasaki Versys 1100 2025 - Awia
- Naživo výstava EICMA 2013 Miláno - Touratech - Awia
- Kymco predstavilo prvý adventure maxi skúter CV-R5 2025 - Awia
- Benelli konceptom TRK 902 Xplorer ukazuje kam bude smerovať - Awia
- Offroadové CFMOTO 800MT-X sa dočkalo sériovej podoby pre rok 2025 - Awia
- VOGE DS800 RALLY 2025 - zameraná viac na off-road - Awia
Ďalšie články tohto autora:
- Bezpečnosť na cestách: sezóna 2025 už klope na dvere - dávajte pozor
- Report: 9. Stretko ľadových medveďov 2025
- Dakar 2025 vyhral pre KTM Sanders, Svitko po tesnom boji 10-ty - 12. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Dakar 2025: 11. etapa SHUBAYTAH -SHUBAYTAH
- Už tento víkend: 9. Stretko ľadových medveďov 25. - 26. 1. 2025
- Dakar 2025: Svitko v dunovej 10. etape štvrtý - HARADH - SHUBAYTAH
- Naživo: Testujeme nový TransAlp a NC750X 2025
- Dakar 2025: 9. etapa vyhral L. Benavides, Svitko pomahal zranenému jazdcovi -RIYADH - HARADH
- Dakar 2025: 8. etapa: Svitko sa posúva do TOP10 celkovo - AL DUWADIMI - RIYADH
- Dakar 2025: 7. etapu ovládol znovu Sanders, Svitko 14-ty - AL DUWADIMI - AL DUWADIMI
- ... zobraz všetky články od tohto autora

Galéria ku článku:
Najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!