Anketa:
Dobíjanie Jawa 350, 639 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.
Značky:
.Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk
Pridaj novú diskusiuDobíjanie Jawa 350, 639 - Diskusné fórum - Moto poradňa
Zruš sledovanie Pridaj nový príspevokZnačky:
.Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
Presne ten so tiež myslel,dostaneš to bežne v mototechne,kde držia ešte čo-to na Škodovky |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
zdravim nevie niekto kde by som objednal regulator dobijana na jawa 350 typ tusim 638/640 popriapde aj ine typy potom si konkretny vyberem (r.v. tusim 2000) |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
Otvaram staru temu.. Potrebujem radu. |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
Mudrlanti najprv si najdite spravnu schemu Upravené 1 krát. Naposledy upravil roman (23.02.2010 8:59) |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
Netvrdím že sa nevyznáš do elektroniky určite niečo vieš.Z tej schémy určite nie je jasné ako to s tým dobíjaním mysleli.Je tam relé z rozpínacímy kontaktmy a napájané je z uzlu alternátora.Kontakt 86 a mínus pól. A regulátor by mal brať napájacie napetie zo svorky B+ (usmerňovač - baterka) cez poistku ďalej cez spínaciu skrinku kontakt 30 a 15 a napetie by malo pokračovať ďalej na svorku D+ regulátor a súčastne na to rozpínacie relé svorka 30/51.Vyzerá to že v tej schéme (www.jawamania.info/Files/tech/223823/schema.jpg) chýba prepoj zo svorky 15 cez poistku na regulátor svorku D. A tá svorka čo je tam označená ako D by mala mať správne označenie D+. A znej už je správne prepoj na rozpínacie relé svorku 30/51 a prerušovač smer.svetiel.Takže je v tej schéme určite preklep alebo NEDOTIAHNUTÝ vodič .Proste tam nie je zapojený vodič zo svorky 15 na D+ ktorá je označená v tej schéme len ako svorka D. A nakoniec by tá tvoja úprava z diodama ani nemusala byť. Stačí priviesť zo svorky 15 cez poistku vodič na nesprávne označenú svorku D čiže správne má byť D+. A to je asi tá informácia o napetí ktorú si asi hľadal. |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
no len pre tvoju zaujimavost, do elektroniky sa rozumiem, ale to nemozes postrehnut z jedneho prispevku. to rele zmetie kazdeho kto pozorne prestuduje tu schemu, lebo jedina vec odkial by mohol byt napajany regulator, a aj prerusovac smeroviek je prave ta kocka. tak a teraz si vyber ci je to neaky usmernovac spolu neakou elektronikou pre ovladanie kontrolky dobijania, ktory je napajany z neakeho specialneho vinutia. ak by to tak aj bolo, tak v tom vinuti by ale museli indukovat napatie permanentne magnety, aby to vebec islo. a smerovky by isli len pri beziacom motore. ak je ta kocka rozpinacie rele, tak potom odkial je privedene napajacie napatie na regulator a prerusovac smeroviek???. tak ci tak najskor bude v tej scheme preklep, lebo ak je ta schema spravne nakreslena, tak to nemoze dobijat. kazdopadne je to debata o niecom inom ako potrebuje vediet mato.ta uprava co som sem dal, nieje prebrana zo skodovky, ale je to jedno z moznych zapojeni odporucane vyrobcom. kazdopadne by som to prerobil, kupil novy regulator, a do vodica medzi svorkani DF vlozil pristrojovu tavnu poistku. ak by doslo k poskodeniu rotora, tak to regulator prezije. |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
No nejak my to pripadá divné najprv nerozpoznáš relátko v obvode a zrazu si už ostrielaný elelktrotechnik.No preštudoval som si tvoju schému (fakt len trocha som mal čas)a a tá je fakt jednoduchá a tvoje zapojenie môže v princípe fungovať.Ak sa jedná o prebraté zapojenie klasiky Š105. A to že sa môže signál odoberať nie je blbosť ale musím priznať že v tom to zastaralom princípe merania to nejde. Spolahlivo to funguje v systéme MFRalternátormi.Tam je totiž signál DFM ako monitor úrovní rozhodujúci.Ale to nie je tvoj prípad. |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
ta moja uprava je ovela lepsie elektricky v poriadku ako to povodne zapojenie. a fakt ze sa moze odoberat signal zo svorky DF je poriadna blbost, lebo na alternatore je skratkou DF oznacovany jeden koniec rotoroveho vinutia( druhy je ukostreny).a na regulatore je DF emitor vykonoveho tranzistora, pricom kolektor je pripojeny na svorku D+. ak neveris, tak si zozen schemu elektronickeho regulatora PAL co bude asi presne to co tam davali vo vyrobe.no a proti pretazeniu a skratu to moze byt chranene akurat tak poistkou v obvode budenia(zeleny vodic), ale ziadna tam nieje. ak chces aby regulator fungoval, tak musis napajat svordu oznacenu ako D. |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
ARPAD to má dobre upravené. Ja si to idem takto prerobiť, ale miesto originál regléra z Š120 tam bude reglér z Felicie. Alternátor bude po tejto uprave nabíjať už aj na voľnobehu. |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
Ano to druhé čudo je relé kontrolky dobíjania.Informáciu si berie zo svorky DF.A svorka DF je k tomu ešte chránená proti preťaženiu a skratu.Širšie inpulzy pri nízkom zaťažení alternátora budiaci prúd vypnú a pri vysokom zaťažení budiací prúd zapnú.Tá tvoja úprava sa my vôbec nepáči momentálne nemám čas dnes to riešiť mám veľa práce snáď zajtra. |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
ta druha moznost co spominas. to prve je diodovy mostik, to je jasne hned zo schemy, ale to druhe cudo ma oznacene vyvody ako keby to bolo rele. no ale ked je to rele, tak odkial berie regulator napajacie napatie, a zaroven aj vstupnu informaciu o vyske napatia vyrobeneho alternatorom??? kazdopadne ja by som to upravil takto: img694.imageshack.us/i/schemae.jpg/ ten pomocny usnernovac z troch diod by sa dal v pohode umiestnit do puzdra od stareho rele. tento sposob zapojenia regulatora ma aj moja MZ mz-world.webpark.cz/elschema.html |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
Aká kocka? Myslíš to označenie x,y,z? Alebo 87a,30/51,0,86? |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
tu je schema: www.jawamania.info/Files/tech/223823/schema.jpg |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
arpad : ak sa poskodia uhliky tak kontorlka dobijania na 639 svieti aj ked nemaju kontakt s rotorom. |
Re: Dobíjanie Jawa 350, 639
639 ma uz tusim alternator z cudzim budenim. regulator to ma aky? skoda 120?? no kazdopadne regulator by sa hned len tak neodpiekol a bateria by tiez takto neskoncila bez priciny. ak sa ti poskodi uhlik takym sposobom ze nebude mat kontakt z rotorom, tak nebude svietit ani kontrolka dobijania, a to ani pri stojacom motore, cize uhliky to nebudu. je tu viac moznosti. bud je poskodene vinutie rotora, zkorodovane spoje, preruseny vodic,alebo poskodeny pomocny diodovy mostik ktory napaja regulator za chodu motora, a zaroven sa sleduje vyska napatia z tohto pomocneho usmernovaca, a podla hodnoty tohto napatia sa vykonava regulacia. kazdopadne najprv zmeraj napatie na baterii pri stojacom motore, a potom aj za chodu(trosku pridaj plyn). |
Dobíjanie Jawa 350, 639
Ahojte motorkári. Mám jawu 350 typ 639 a nastal mi problém, ktorý neviem vyriešiť. Prosín Vás o radu. Jedného pekného dňa jazdím, zrazu sa mi rozsvietila kontrolka dobíjania a motor mi zhasol. Tak som to dotlačil domov a nakoľko ja nie som až taký odborník, pýtal som sa kamarátov a tí mi povedali, že to bude buď regler alebo uhlíky. Po čase som ešte zistil že články v baterke sú akoby roztavené.(keď som sa pozrel do baterky cez otvory tak som tam videl len jednu takú guličku) Ja som ale kúpil nový regler, uhlíky a aj novú baterku, ale asi po 10 min. jazdy sa celý môj problém zopakoval. Neviete mi prosím poradiť v čom by mohol nastať problém a prípadne ako ho odstrániť? |