Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2563 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 28424
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 60% (16937)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 40% (11487)

(NE)Dobijanie cbr 600fy - Diskusné fórum - Moto poradňa

Máte problém s Vaším strojom ? Skúste sa opýtať. Ostatní motorkári Vám možno budú vedieť poradiť.

Značky: Skúsenosti, Problém, Motor, Karburátor, Elektrika, Podvozok, Kolesá, Pneu, Brzdy, Olej, Administratíva.

Pravidlá správania sa na diskusnom fóre motoride.sk

Pridaj novú diskusiu(NE)Dobijanie cbr 600fy - Diskusné fórum - Moto poradňa

OO Zruš sledovanie Pridaj nový príspevok 

Značky: Problém, Elektrika.

05.11.2009 1:40

(NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

Zdravim znalych a skusenych..v tejto problematike..

Zacalo to asi ked som skusil na 1 den 100w ziarovku. Dal som staru naspat, ked som videl, ze nestiha dobijat..fungovalo dalej normalne az po par tyzdnoch mi zacalo vystavovat baterku (ma asi aj 4 rokoy, ale vyzera byt v pohode..sama sa vybije asi za 3 tyzdne, inac OK..13V-13,2V plne nabita)..myslel som, ze je problem v nej..tak som tomu velku pozornost nevenoval..nebol cas..sem-tam som roztlacil..
Teraz som sa na to pozrel..baterku nabijem naplno..idem 20km zo svetlom ..zastavim ..nenastartujem, ked roztlacim, poklepe v nizkych ot., tak aj dobije na start..
vyzera to tak, ze nedobija pri vyssich otackach...
Som elektrikar, daco viem..ale chybu som este nenasiel..
Postupoval som podla
Testovací diagram kontroly dobíjania motocyklových batérií

Kably su vsetky ok.
Kontrola napatia je OK, to by som skoncil hned pri prvom bode, ze je vsetko ok...
1100ot...14,6V
nad 1100ot drzi na 14,45V, zo zapnutym svetlom 13,86V

Stator:
cievky 1,2,3 maju po 0,3ohmu (katalog 0,1 az 1)ohm
medzi kostrou a cievkami nekonecno..
Prud (skratovy) medzi cievkami..15-16A striedavy
Prud medzi cievkou a zemou 0A
Napatie 1100ot 12V, 3000ot 30V, 500ot 50V 12000ot 150V striedavy

Predpokladam, ze je OK aj ked..v testovacom diagrame je, ze cievka musi mat viac ako 0,5ohmu a napatie musi byt 60V pri 3000ot. MYLIM SA?

Regulator: Testovaci diagram FAZA 2 je velmi nejasna.. (nic proti autorovi..)
Vysvetli mi niekto tento text z toho diagramu???
???
Odpoj regulátor/usmerňovač. Prepni mulitmeter na testovanie diód. Spoj červený vodič multimetra s výstupným vodičom z multimetra (ten čo ide do baterky, červenej farby). Čierny vodič multimetra spoj so vstupom jednej fázy alternátora. Odčítaj hodnotu na multimetri. Potom zopakuj tie isté merania s ostatnými dvoma fázami a odčítaj hodnoty na multimetri.
???
Regulator ma byt odpojeny..(skade volty?..jedine na cervenom) vstup fazy alternatora..to je cievka, alebo kontakt regulatora??
Meranie sa ma konat na prepnuti testovania diod..a vysledky sa opisuju vo Voltoch..
Tester diod zobrazuje hodnotu odporu..,takze jake volty?Asi to ma nedostatky..

Ide mi iba o to ako ten regulator pomeram, ci je zly..ma v tom diagrame niekto jasnejsie?
..mozno som len nechapavy.. ;-)
Dost dlhe kua..docital sa niekto az tu? Kde moze byt chyba kuuuuaaa.
Dikes za rady..

Upravené 5 krát. Naposledy upravil slavik (05.11.2009 1:53)


05.11.2009 2:14

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

Este nieco..meral som aj vytekajuci prud z regulatora..zo svetlami pri 4000ot bol 7,36A..vsetko vyzera, ze je OK ..a neide to..
stator ma 343W pri 5000ot
akurat sa mi nezda prud baterky..pri vyssich ot meni smer..takze ide z baterky von..zahadne..

Upravené 1 krát. Naposledy upravil slavik (05.11.2009 2:17)


05.11.2009 16:28

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

Miki2t
 Edvenčr 

Ikona

Nazdar,
Ak sa meni smer prudu akumulatora ( z a do ) znamena to dobija a nedobija ( to asi vies )
Ak to nebude neakym konektrorom alebo poruchou izolacie ( od vybraciji skrat ) tak to odhadujem na regulator. Skus to tak ze za regulator ( namiesto aku ) pripojis velky kondik a slabu ziarovku ( 4700uF 25V , 12V 5W ), merias U a zvysujes otacky. U by malo spadnut nad kritickymi otackami. Ak nespadne, tak pravdepodobne bude chyba za akumulatorom ( xenon, izolacia ....)


Edit:
Priepustnost diod preto vo Voltoch, lebo startovacie napetie diod sa udava vo Voltoch

Upravené 1 krát. Naposledy upravil Miki2t (05.11.2009 16:34)


05.11.2009 20:12

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

gabo1985
 Turista 

Ikona

Ja neviem kde si tento text nasiel, ale ak ide o tvoju motorku, tak v mojom manuali je napisane toto:

Disconnect the regulator/rectifier 5P connector. Check the connector for loose contacts or corroded terminals.

Battery line

Measure the voltage between the red/white wire terminal and ground. There should be battery voltage at all times.

Ground line

Check the continuity between the greenwire terminal and ground. There should be continuity at all times.

Charging coil line

measure the resistance between the yellow wire terminals. Standard 0,1-1 ohm. Check the continuity between each yellow wire terminal and ground. There should NOT be continuity.



Asi prekladat netreba, ako vidim mluvis english... ale tu nikde neni pisany, ze prepni multimeter na testovanie diod :-~ Ak som napisal hluposti tak sorry, mozno som toto cele zle pochopil.


05.11.2009 20:43

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Nestracaj cas a vymen regulator.CBR maju casto tento problem.


05.11.2009 21:04

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

gabo1985
 Turista 

Ikona

VFR-ky mali problem s dobijanim, CBR-ky nikdy... aspon som o tom nikdy nepocul.

A co ked jednoducho ide o slabu baterku? Pisal si ze je uz stvorrocna...

A len teraz vidim link v tvojom prispevku slavik... sorry za nepochopenie. Ja by som postupoval podla manualu od Hondy.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (05.11.2009 21:09)


05.11.2009 21:34

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

Velo
 Kávičkár 

Ikona

Skus druhu bateku ak to nebude v tom tak regulator......ja som mal podobny problem a kupil som novu baterku a casom mi odpalilo aj novu batererku aj CDI. A vsetko poj.. regulator.V cechach som kupil NEW.Odporucaju na japoncov... uz pekne slape... tuk tuk :-)))


05.11.2009 22:50

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

GABO to mas pravdu ze VFR mala problem z reglerom,ale CBR presne to same.
Tieto moto maju totiz ten isty regler. :-D

VELO keby si ten regler vymenil hned,nemusel si zbytocne znicit CDI a mozno aj dalsu baterku.

SLAVIK ak chces kupit lacno a dobre www.ignitech.cz


06.11.2009 0:04

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

borto
 Kávičkár 

Ikona

Regulator!
Mal som ten isty problem.
Aj inak sokntorluj si kable dobijanie, ja som ich mal spalene, preto mi nedobijalo.


06.11.2009 0:28

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

Miki2t: podobny test som previedol dnes..pred tym nez som to cital..je to v podstate to iste..

upodozrievam takisto regulator..
kable som premeral tak, ze namiesto poistky na svetlo (tlm, dialk.) som vlozil ampermeter a konektor som od ziarovky odpojil..zapalovanie zapnute, vypinac svetiel zapnuty..prud=0A, takze kably OK...
Moj test bol taky sedlacky, ale prakticky..
Popis:
Odpojil som od regulatora iba cerveny..cize zdroj prudu..na regulator som zavesil 3 paralelne spojene halogenky, t.j. 3x60W=180W, cize prud15A (to musi alternator otestovat..)(max je 343W,asi 28A), ampermeter do obvodu a voltmeter na ziarovky..
U pri 1100ot.=9V (ziarovka poblikava),I=12,56A..nizsia svietivost...
U pri takych 1700ot. =14V, I=15A Idealna svietivost...
U pri 1800-1900ot. prudko pada na 9V..ziarovky poblikava na1/2 vykonu
U pri 3000ot. =7V,I=9,24A ..ziarovky..nic extra..(mykalo s analog rucickou..digital v pods konstanta)
U pri 600ot. asi 4,5V,I=8,5A....
Skuska alternatora podobna:
Ziarovky zase v serii, cize na 36V..
Plynule sa rozjasnovali, rozjasnovali..azzzz do asi 70V :-))) potom..tma..takze alternator je dobry.(dost vydrzali..)
aj ked rucicka napatia pri 300ot dost mykala(digital sa tvaril ze normalka), svietivost bola konstantna..takze to asi neni podstatne..

Miki2t:Takze ten test je asi jednoznacny..asi si uz mal taky pripad... [dobre]
Ta priepustnost diod je mi jasna, ze vo voltoch, ale na rozsahu testovania diod..volty neukazuje..aspon mne..(otvorena, zatvorena..)
krokodyl mi hodil schemu regulatora dnuka..hned mi bolo jasne o co ide..trojfazovy mostik..len som nevedel jak to je tam zapojene..zalite krabicky nemam rad.. ;-)

Na ebay sa da tak min okolo 40€, taky isty, len to ciselko male pod typom je ine..hong kong neriskujem..
ma to kopa motoriek (633-12)
asi od 92roku az po mozno 2002
...dali by ste tam radsej origos, alebo silnejsiu nahradu?
co s baterkou..mohla byt pricina?
zatial dikes za reakcie..utvrdte ma, ze to je ten REGULATOR>
DIK. [dobre]


06.11.2009 0:30

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

borto: tvoje diskuzie som cital....nocna mora to ti verim..este ze je zima..


06.11.2009 7:03

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

karol1
 Bahniak 

Ikona

regler
zrejme sa niektorý polovodič pri zvyšujúcom sa napätí prerazí a začne fungovať len ako odpor.
a pri zapojení nového by som sa sústredil na dostatočný odvod tepla. regler zoženieš aj tu:
www.elperformance.sk/


06.11.2009 7:49

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

Miki2t
 Edvenčr 

Ikona

Regulator na 99 %
Ak nechces PRC tak ti odporucam jednoznacne VAPE.cz A-R90 Je za bezkonkurencu cenu a kvalita kvalitna.

VAPE: Vaše Cena s DPH: 1779 Kč ( kurz 26kc/e = 68eur )
Ignitech Cena: 2500,- Kč. ( kurz 26kc/e = 96eur )
ELperformance: Cena: 99,58 EUR /2 999,95 SKK /2 576,13 CZK

ignitech a elperformance je ten isty regulator. ( taky trozku odflaknuty co sa tyka vyhotovenia ) pripevnenie kravatkami :D

Vape je taky, by som povedal profi.

Upravené 2 krát. Naposledy upravil Miki2t (06.11.2009 8:04)


06.11.2009 10:06

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

karol1
 Bahniak 

Ikona

len treba počítať pri preprave z Čiech ešte 5€ zmenárenský poplatok pri platbe dobierkou na pošte a samotné poštovné je vyššie ako v rámci Slovenska. A z dôvodu možnej reklamácie atď sa mi Elperformance vidí ako celkom dobrá voľba - veľmi ústretový chlap.

a to uchytenie ignitechu je fakt také divné.


06.11.2009 23:19

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

pato
 Turista 

vape odporucaju vfristi na vfr,kde je silny alternator
a regulator je silno zahrievany teplom od motora.
na cbr bude ok

Upravené 1 krát. Naposledy upravil pato (06.11.2009 23:28)


12.11.2009 13:02

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

Velo
 Kávičkár 

Ikona

Ja som ten A-R90 kupil do majej SVcky. mal som ho do 7 dni doma a rovno pod nos zazvonili. S postovnym 85.50 eur. IKCIPO mi ho tam nahodil premeral a slape .. DIK :-D


12.11.2009 15:44

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

Joker
 Jogurťák 

Ikona

Tiez som za regler. Modli sa aby to nebola dakde predrata izolacia. NEviem kde ma tvoja moto ulozeny regler ale mozne je vsetko. JA som takto hladal chybu spinacky a nakoniec bol zaoxidovany pin v konektory kde vznikal obluk a tym aj teplo a trosku sa tavilo.


04.12.2009 0:25

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

..som naspat..
kupil som ten posraty regutator..origos, ale pouzivany..
Zapojil som ho a skoro ma slak trafil..
robi to toto ISTE..pri zatazeni regulatora dvomi ziarovkami (asi100W), zase vidno ako pri asi 1500ot poklesne napatie a ziarovky prudko zoslabnu..presne to iste pri obidvoch regulatoroch..
Neverim, zeby mi poslal regulator s presne tou istou chybo kuaaaa..
Neviete este poradit? PLS..skusim este ovorit kryt s cievkami...(inac diody v regulatore pracuju spravne..prepustaju len z jedneho smeru..vyskosal som...)
Cakam na rady..dikes..


04.12.2009 1:13

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

Brco928
Darca Krvi  Turista 

Ikona

necital som to cele ale ja som mal problemy s dobijanim tiež. aj novy regler som kupil a nič. nakoniec bol problem v zaoxidovaných kontaktoch na relatku (konkretne dobijanie z regleru) poriadne vystriekaj eurokonektory kontaktsprejom alebo WéDečkom a možno to pomôže


04.12.2009 7:36

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

gabo1985
 Turista 

Ikona

Kokos ale preco si tam dal 2x100 W ziarovku? A vlastne kam si ich dal? Ved kablovanie a aj regulator, alternator je dimenziovany na dany prud. Ak vymenis ziarovku na vacsiu, mal by si s tym ratat, ze regulator/alternator/kablovanie nevladze a fuc.... podla mna si pokazil dva dobre regulatory.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil gabo1985 (04.12.2009 7:39)


04.12.2009 10:17

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

motoexcite
 Jogurťák 

Ikona

Ak si chcel origos regulator,prosim.Ak vsak viem ze ten dany typ reg.je problemovy,urcite ho nekupim pouzity!!!
Kupil si macku vo vreci a teraz mas macky dve.
Obidve skapate. :-O


04.12.2009 12:48

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Cim si meral pokles napatia na ziarovkach ked sa deje ten pokles vykonu co spominas? pocuvaj, pravdepodobne mas doma 2 funkcne regulatory, preco? no lebo je to v podstate riadeny usmernovac, a regulacia sa vykonava skratovanim vstupov, cize tych 3-och vodicov rovnakej farby. probmem co popisujes je asi ten ze do tych 1500 ot. je koli odberu prudu napatie na svorkach regulatora este v norme.ale ked dalej zvysujes otacky, tak stupa aj napatie, a zacina sa regulacia. tyristory sa otvaraju, a skratuju alternator. po prechode napatia nulov sa zatvoria za predpokladu ze pokleslo napatie. takze v podstate pri vyssich otackach stupa napatie a regulator zacina pracovat. vysledkom je vystupne napatie aj prud z regulatora ktore maju tvar impulzov. ziarovka ma urcity cas nabehu. predpokladajme ze ma motor 5000ot. alternator ma na svojich fazovych vodicoch 50V striedave (po zatazeni sice klesne, ale aj tak bude dost velke) preto ked napr. preslo napatie na 1 faze alternatora nulovov hodnotou, a zacina rast(je jedno ci klad alebo zapor), tak regulator sa sprava ako cistokrvny celovlny trojfazovy usmernovac, a prepusta vsetko co alternator vyrobil. to sa ale deje len dovtedy kym napatie na vystupe toho usmernovaca nedosiahne hodnotu nieco okolo 14,4V. (tuto hodnotu dosiahnes rychlo, lebo konecna je 50V, no a to je len polovicny cas, lebo potrebujes sa dostat spat na nulu)otvoria sa tyristory, a zavru sa az po prechode napatia nulov. od okamihu otvorenia az po ich zavretie z regulatora nedostanes absolutne nic!!! vlastne ti mas tam 14V, ale iba taky kratky pulz na zaciatku a potom uz nic az do prechodu nulov, no a to vlakno sa nestaci rozzeravit.ak by si tam nemal to napatie14V, tak ten regulator by nereagoval tak ako to popisujes vo svojich testoch. z toho usudzujem, ze regulator je OK, ale spojenie regulator akumulator ma velky prechodovy odpor, v dosledku coho vzrastie napatie na regulatore, a na akumulatore nie. skus to prepojit poriadne silnymi vodicmy a meraj tak. skratka cim vatsi prud budes odoberat, tym dlhsie budu impulzy.ak sa ti neako podari zaistit aby napatie na vystupe regulatora nedosiahlo 14V, tak potom ti potecie stava nonstop lebo bude len usmernovat.
PS: nikto nieje vseveduci, tak sa kludne mozem mylit.

Upravené 1 krát. Naposledy upravil ARPAD (04.12.2009 12:49)


04.12.2009 14:07

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

gabo1985:vykon alternatora je 348W, dal som zataz 100W(malo by to simulovat vybitu baterku) cize to neni ani 1/3 moznej zataze..
Tie ziarovky su napojene (dve paralelne) na +12V regulatora (cerveny od regularora je odpojeny a na ten kontakt reg to je pripojene) a druhy pol na kostru, cize zdroj 12V..a su tam iba tie ziarovky, aby to neovplyvnovala ani baterka ani nic ine (cierny odber..) poskodit som mu tym nemohol...

ARDPAD:pokles vidno vizualne..(aj som to meral)..do 1500ot svietia ziarovky silno (asi 12V), nad 1500ot
zrazu blik a ziarovka svieti len tak ako parkovacka..(na nej om nameral 3,5V)..vyssie ot nemaju ziaden vplyv..na napatie a svietivost..
tiez ma uz napadlo, ze mam dva dobre regulatory, ale potom co je zle..???
alternator doda v max 15A, ziarovky svietia podla otacok..tam problem nevidim..
a ked dam tie ziarovky, tak tam je zapojeny len ALTERNATOR,REGULATOR a ako zataz ZIAROVKY..tak bud je to zla volba testu, alebo reulator..
a este..do tych 1500ot ziarovka poblikava presne podla otacok (akoby podla vyfuku)..a potom uz svieti konstantne, ale slabo..
s tymi impulzami neviem..aj keby to bolo nabijanie impulzami, ale tych impulzov musi byt tolko, aby dodalo ten vykon ..(aby ziarovky svietili..)..potom by znamenalo, ze ani do vybitej baterky mi nedoda potrebny vykon..a to je v tom..
tie tyristory niesu zatvorene naraz..napatia su fazovo posunute..cize ked nedodava jeden, dodava druhy..atd...a udeje sa to asi 50X za sekundu..a 3 signaly..to verim, ze ziarovka nebude reagovat na take huste kmity..ma vlastne cas nabehu, ale aj dobehu..cize ak su tam kmity husto, tak nestihne ani zhasnut...(bude svietit)
..to je len take teoreticke..pravda je urcite inde..;)
inac prepoj mezdi baterkou a regulatorom je s nulovym odporom..
ten reg je z ebayu a da sa vratit, takze predajca by nemal mat dovod predat zly..ale vsetko je mozne..
skusim vybit baterku a trocha popridavat, ci to dobije takou cestou, ale obavam sa ze to bude to iste...uz ma to jebe.. :-(((((( :-(((((( :-((((((


04.12.2009 16:33

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

pocuvaj, ak meras multimetrom, tak zabudny ze meras skutocne hodnoty. toto co ti hovorim o tych impulzoch z regulatora je mozne odhalit len osciloskopom, lebo to nieje ani striedavy ani jednosmerny prud, ale jednosmerny tepavy. to zopnutie tyristorov je sucastne, a nieje zavisle na fazovom posuve., cize vsetky fazy zopnu naraz, len rozopnutie tyristorov je fazovo posunute. no a nedeje sa to len 50 krat za sekundu, to nema taku malu frekvenciu asi ani pri volnobehu(osciloskop ukaze), ale striedanie faz je omnoho rychlejsie, nakolko je alternator na moto(aj na autach) rieseny ako viacpolovy stroj.to poblikavanie co spominas na hranici 1500ot. je jasny naznak zaciatku regulacie vystupneho napatia, lebo uz zacina presahovat nastavenu hodnotu.doteraz regulator bol len usmernovacom, ale teraz sa otvaraju tyristory, a zacina skratovanie alternatora aby sa snizilo vystupne napatie na regulatore.
img91.imageshack.us/img91/3783/3fregler.jpg


05.12.2009 2:55

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

..mas v tych detailoch asi vacsi prehlad...lenze stale si myslim, ze napatie nemoze klesnut na 3V ..co myslis..?3V baterku nedobije nijak raz..vybil som baterku..a ukazovalo mi aj odber z regulatora zhruba od 2A do 8A..uz som myslel, ze hura..ale baterka neni nabita..zeby moto v prevadzke bralo (aj zo svetlom) tolko a na baterku sa nezvysilo?
uz fakt neviem..napadol ma uz aj starter..ci daco do toho nesere..
ked som drzal okolo 3000ot tak baterku nedobilo..aj pri odbere asi 4A..
vseko je jedno proti druhemu do pici...
alternator dodava, regulator reguluje ..tak kde je chyba?
..ale oproti prvemu meraniu niekde hore..teraz som nameral max nieco cez 13V...to sa mi zda dost malo..
este daco pobabrem, ale uz fakt neviem... :-((((((


05.12.2009 8:28

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

gabo1985
 Turista 

Ikona

Skusil si troubleshoot z manualu? Mozno tam najdes nieco... neviem. ARPAD-ov napad je skvely, mohol by si skusit premerat osciliskopom. S tym by si naozaj uplne vsetko videl, co sa vlastne stane s tym prudom.


05.12.2009 18:47

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Chyba ? ta bude niekde vo vodicoch, alebo v nejakom spoji. tvoje meranie: P= U.I, cize 13x4=52. cize si mal k dispozicii vykon len 52W.zrejma to bola hranica vykonu ktoru potrebovala moto k cinnosti odoberat z alternatora(tipujem svetla vypnute, a bateria nabita, alebo len malo vybita). ale niekde v prispevku pises ze ti to bez problemov dalo energiu na krmenie 100W ziarovky. tak preco to dokaze nakrmit 100Wziarovku, a beziacej moto dodat len 52W. hore pises ze prud tecuci z regulatora pri zapnutych svetlach, a pri 4000ot. bol 7,36A, max napatie ktore udavas(sice pri 1100ot, ale neznamena ze tam nieje aj pri 4000ot. hoci ho nedokazes namerat) je 14,6V(to je hranica nastavena regulatorom). cize 14,6x7,36=107,4W. to je az dost nato aby ti to dobijalo, zvlast ked pises ze si dal povodnu ziarovku.ak od tej hodnoty odpocitam tych 52W co som v prvom vypocte povedal ze to potrebuje moto pre svoju cinnost, ta zostava 55,4W. no a to je spotreba ziarovky svetla. vykon a prikon su sice odlisne veci, ale tak od oka na demonstraciu to sedi az neako podozrivo dobre, nemyslis??? cize problem bude najskor ako hovorim vo vodicoch bateria regulator. aj startovacie kable tesca vyrobene v cine maju nulovy prechodovy odpor ked ho zmeras multimetrom, ale skus pomocou nich startovat auto z mrtvou bateriou. nic nenastartujes, lebo koli malemu prierezu je pri prechode prudu velky ubytok napatia, a na ich konci nenameras mozno ani polovicu napatia. to moze byt tvoj problem. mozno ze mas niekde ulomeny vodic, a v tom mieste je jeho prierez mensi v dosledku ulomenia niekolkych medenich ziliek vodica, nasledne ako stupa prud vodicom stupa aj ubytok napatia. vysledkom moze byt ze na konci vodica pripojeneho k baterii je sotva 12V , a na konci pripojenom k regulatoru je napatie 14,6V, cize max. no a regulator len skratuje a skratuje v domneni ze je vsetko v poriadku a su pokrite energeticke vydaje moto, ale vskutocnosti elektricke spotrebice melu z posledneho. inac pises ze si dal na jeden den 100W ziarovku, a pises ze nestihalo dobijat, a dal si naspat staru.vykon alternatora je takmer 350W a nestiha??, to je co za pi..vina, kde sa potom podeje ten zvysny vykon???asi nikde, hovorim ti skontroluj kablovanie moto.chlape, ja mam na MZ len 200W alternator, a ziarovku mam 110/90W. nikdy som nemusel bateriu dobijat, a pri 2000 ot kontrolka dobijania uz nesvieti, a pri 2500ot je svetlo uz jasno biele. je sice pravda ze sa trosku hreje diodovy mostik, ale odoberam viac ako polovicu vykonu len na predne svetlo a este tam daj osvetlenie budikov, koncove svetlo, brzda, zapalovanie, a smerovky ako kratkodobe zatazenie, a nieje problem z dobijanim, dokonca kontrolka dobijania okrem volnobehu vobec nepoblikava.


05.12.2009 20:15

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

skusim to rozobrat ako hovoris a prejst, popr vymenit vodice..
..ta schema regulatora, je pekne nazorna..myslel som, ze tie tyristory su namiesto diod..alebo nieco take..v tej fakt vidno, ze nap je aj nulove, ked su otvorene tyristory(vzdy naraz)..vyzera to byt aj funkcna schema, ked su tam hodnoty..to by sa dalo aj poskladat na skusku..
ten alternator podla manualu ma 350W, ale jednoducho od vtedy sa mi to jebe, ked som tam mal 100W ziarovku na jeden den..spravil som 100km a zistil som, ze nestartuje a ani nesvieti poriadne za jazdy..hned som to vymenil..islo v poho az casom postupne sa zacalo srat..myslel som, ze to baterka..takze som to neriesil..podla mna by to malo utiahnut..no realita bola taka..
..ten odber mimo som meral tak, ze amp namiesto poistky.svetlo odpojene..prud nula..
inac ked mas prehlad ..mala by zdechnut moto, ked odpojis za jazdy baterku za predpokladu, ze moto dobija? baterka nenapaja rotor.je tam magnet..mne to zdochne..podla schemy by nemalo, pokial to dobija..


05.12.2009 20:18

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

schema:
Pozri obrázok


05.12.2009 20:22

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

sere ma ze som nemohol ist na Mikulassku jazdu..kua


05.12.2009 21:42

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

No malo by to ist aj po odpojeni baterie, ale je to nievelmy iste. ak napatie pri volnobehu dosiahne hodnotu pri ktorej sa zacne regulacia a tyristory vyskratuju alternator, tak nastane vypadok a riadiaca jednotka pravdepodobne ukonci chod motora. nadruhej strane ak napatie pri volnobehu nedosiahne potrebne hodnoty tak pravdepodobne bude reagovat rovnaho. neviem ako to funguje, lebo to riadi dany program v riadiacej, cize to ze motor zhasne este memusi znamenat ze to nedobija.schema toho regulatora je odtial z motoride, a podla nej bol vyrobeny novy plne funkcny regulator.inac pozeram na tu schemu co si dal od moto, a ako pozeram, tak nemas regulator napojeny na bateriu, ale je to napojene na rele startera ale nie priamo na silovy kontakt, ale na nejaky konektor. v tom rele je najprv nieco co neviem ani identifikovat, potom poistka, a az tak to ide na bateriu. najprv by som skusil odstranit tu suciastku, alebo co to je, a prepojil by som hontakty co ponom ostali.vlasne by boli tie 2 vrchne vodice napojene priamo na poistku. alebo by som tie vrchne 2 vodice( tusim cerveno/biely, a cerveny) odpojil od toho konektora,spojil dohromady a pripojil priamo na poistku ak je to nerozoberatelne, a nie na to cudo co ani neviem co je to za schematicka znacka. alebo ten spolocny uzol tych vodicov vyviedol na novu poistku, a priamo na kontakt baterie.ako pozeram na to rele, a na tu suciasku ci co to je, tak najskor tam bude chyba.


05.12.2009 22:07

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Inac teraz pozeram tu tvoju schemu, a tak ma napadol taky jednoduchy test. ked maju tie vodice preniest vykon alternatora do elektryckych rozvodov a na bateriu moto, tak to musi platit aj opacne.nabij bateriu, moto nestartuj,odpoj konektor od regulatora, a napoj tam zataz( tusim ze + cerveno/biely, a - zeleny). ked dobre vidim tak je tam v obvode zaradena poistka 30A, cize kludne tam napoj ziarovky do hodnoty 300W. musi to mormalne svietit, a rozdiel napatia na baterii, a na konektore regulatora z ktoreho budes napajat tu zataz by mal byt co najmensi. ak to tak nebude, chyba je odhalena.


06.12.2009 21:27

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

ono to je napojene na silovy cez poistkua a cez konektor..mam aj lepsiu schemu..tamto co sa neda identifikovat to bude iba akoze nejaka svorka (aj na baterke mas take iste)..
ten test skusim..tie konektory pri pojistke som uz presiel skor a nic podozrive..iba ak niekde v zvazku daco..
prilozim aj zoskenovanu schemu pre zajimavost..celkom pekna..mozno v buducnosti pomoze niekomu..ale je na 2 casti..
skusim jedniducho nahradit cerveno biely bat--regul kablik..to je jediny ke sa dodava energi do bat..
do serie z cervenym od 30A pojistky skusim supnut Ampermeter a tak by som v podstate pri zapnutom zapalovani moho namerat unik prudu..aj ked som to uz skusal od tych 10A pojistiek..ziadna strata nebola..zajtra musim do toho zas..


06.12.2009 21:47

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

schema 1 cast:
Pozri obrázok
schema 2 cast:
Pozri obrázok


08.12.2009 0:05

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

ARPAD:
s tym regulatorom si mal pravdu..mam dva dobre ..ale tesi ma to..radsej ako dva zle..
este v podstate neviem, ci to je vyriesene, ale viem, ze regulator a alternator je OK.
zistil som, ze velmi zavisi aka je zataz na regulatore..idealne vyzeralo okolo 250W..(cez 20A)
pri zatazi jednou 50W ziarovkou to bolo to iste ako pred tym, ze to seklo a neesvietilo velmi (hned vyskratoval generator)..ale regulator ma radsej vacsiu zataz..dal som 250W a pri volnobehu svietilo iba dost slabo (nap bolo asi 5,5V)..ale pri zvysovani ot. sa vykon jasne zvysoval..nap na 14,2V a potom bolo vidno, ze sa na kus vyskratoval (troska poklesla svietivost..), ale stale silno svietilo..takze z toho bolo vidno, ze tato cast funguje dobre..cize chyba bude niekde inde..
otestoval som aj zataz na cerveno biely na regulatore..vsetko ok..kablel sa zohrieval...ale to bola zataz..nic neiskrilo...takze aj spoj medzi bat a reg je OK.
ocistil a poprihynal som kontakty (nic opalene), vidlicky..a musim ist na jazdu..ci to bude dobijat..ci treba hladat dalej..
unik prudu nepredpokladam..daco som nameral..napisem to tu, keby niekto chcel informativne hodnoty pre buducnost..
(Ampermeter bol za 30A pojistkou..)
Kluc v zapalovani na nule, I=0A
Zapalovani zapnute I=0,86A, U=12,71V..zhruba 11W myslim, ze normalne..
Parkovacky..29W
Dialkove 84W..vyzera, ze neunika..
Pri nastartovanom motore bez svetiel..asi 16W..cize 5W na chod..(+11W)
Nastartovane s parkovackami..35W
Nastartovane s dialkovym...88W
Spotreby sa mi zdaju OK
Medzi minusom bat a minusom regulatora 0d 0,25 do 0,4V..pri prude cez 20A sa mi to zda OK.(R vychadza asi 0,018ohmu)
Baterka vyzera byt v pohode..tahala 250W par minut s prerusovanim a potom v pohode tocila...nebolo na nej vidno ze som ju trocha pritazil..
Takze vsetko vyzera OOOKKK..som zvedavy, ked sa pojdem previest..inac uz budem hotovy..ked nepojde..
este ma napadol starter, vlastne iba vtedy predpokladam, ze baterka je nedobita, ked nestartuje..(starter sa toci pomaly..az prestane)..to by mohol byt rotor, ked sa zastavi na blbom mieste..ale to mi vyvracia to, ze ked baterka je nabita nabijackou starter ide OK..
Tak zatia dikes..za rady a dam vediet, ako to bude pokracovat.. :-~

Upravené 1 krát. Naposledy upravil slavik (08.12.2009 0:07)


08.12.2009 0:47

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

borto
 Kávičkár 

Ikona

Tie CBRky maju tusim problemovu elektroniku. Vsade pocuvam - regulator, dobijanie, starter, relatko...

Upravené 1 krát. Naposledy upravil borto (08.12.2009 0:50)


08.12.2009 10:46

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

ARPAD
 Edvenčr 

Ikona

Vidim ze test regulatora a alternatora dopadol dobre, som rad ze to dopadlo ako pises, a vsetko je funkcne.tak vela stastia pri skusobnej jazde.ak ti to bude stale robit neplechu, tak musis vymenit tie vodice co sa hriali. ten cerveno-biely, a zeleny. to ze sa hreju znamena ze maju prechodovy odpor, a vznika nanich ubytok napatia. jasny naznak nedostatocneho prierezu vodica. vlasne tvoj problem je teraz ako dostat energiu z regulatora na bateriu bez strat vo vodicoch.


04.05.2010 14:24

Re: (NE)Dobijanie cbr 600fy

slavik
 Kávičkár 

Ikona

arpad:zatial to vyzera ok po 500km...tak dik za rady ;-)



Pridať príspevok môže len registrovaný používateľ, člen Motoride Klubu.