Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 963 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30934
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18185)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12749)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Členovia

Najväčšie mestá:

» Bratislava (3420)  » Košice (1438)  » Žilina (766)  » Nitra (724)  » Prešov (706)  » Banská Bystrica (678)  » Trenčín (641)  » Trnava (595)  » prievidza (418)  » Martin (399)  » Nové zámky (335)  » Levice (335)  » Poprad (325)  » Michalovce (304)  » zvolen (301)  » Považská Bystrica (297)  » Piešťany (296)  » Topoľčany (293)  » Pezinok (285)  » Liptovský Mikuláš (274)  » Ružomberok (270)  » Spišká Nová Ves (264)  » Bratislava - Ružinov (259)  » Bardejov (254)  » Senec (250) 

Ďalšie mestá:

Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:

Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Login:Mesto:Motorka:Obrázok:
500Matk0
Zvolen Suzuki GS 500 F 2004 N/A
500vka
Bratislava-jarovceHonda NX500N/A
5040302010
BratislavaAprilia Shiver 750 2015 N/A
50ccmaniak
VáhovceAprilia SR 50 RN/A
5102000
PrešovNenastavená N/A
510907510907
KošiceŽiadnaN/A
511420
SenicaMZ ETZ 150 1989 N/A
51505150
Považská BystricaKTM 450 EXC Racing 2005 N/A
5181985
JalkaSuzuki GSX-R 600 2002 N/A
5183majo
Trnovec nad VáhomYamaha FZR 600 1990 Ikona
5216
Okres LVAprilia RSV Mille 2001 Ikona
525D
bratislavaŽiadnaN/A
525racing
banovce na d bebravouHonda 250 crN/A
52Acisal
ZvolenBombardier / Can-Am Outlander 650N/A
54321
TopoľčanyYamaha XTZ 750 Super Ténéré 1992 N/A
5451lk
BardejovJawa 250 typ 559 (Panelka) 1975 N/A
5465
Spišká Nová VesŽiadnaN/A
548822
TopoľčanyNenastavená N/A
5553
ŽilinaSuzuki AN 650 Burgman 2003 N/A
5553ducati1098
Bratislava-DevínDucati 1098R 2008 Ikona
5555
BratislavaKawasaki Versys 09N/A
555555
babNenastavená N/A
5555555555
BardejovCZ 1964N/A
55555f
VinnéKawasaki GPZ 500 S 1997 N/A
55941512
Nové ZámkyAprilia RSV Mille 1000 R Factory 2004 N/A
55jjj55
JelšavaSuzuki GSX 600 F 1998 N/A
55kamil
TopoľčanyHonda XL 600V Transalp 1989 N/A
55miso
BratislavaSuzuki GSX-R 600 2002 N/A
5634
MalackyHonda CBR 900 RR Fireblade 1998 Ikona
565stevo
KošiceKawasaki ZX6RN/A
569764866
StrečnoKTM 300 EXC 2000 N/A
57936215
TrnavaHonda CR 85 R 2005 N/A
5807
Nový člen
Prague 10Nenastavená N/A
58362
BardejovKTM KTM 250 GSN/A
583622
BardejovKTM KTM 250 GSN/A
58jano
KošiceYamaha XV 535 Virago 1994 N/A
5901
MartinSuzuki V-Strom 650 2006 N/A
595LV
LeviceYamaha YZF-R1 2001 N/A
5kilec
LeviceSuzuki RG 80, a Malagutti F12 PhantomIkona
5ko5ko
BardejovCZ 125 1968N/A
5koo
Stará ĽubovňaYamaha xt 600Ikona
5koooo
BratislavaŽiadnaN/A
5lukas8
Dubnica n/VJawa 210 Babetta 1990 N/A
5min
TroubkyNenastavená N/A
5mino5
jarovniceŽiadnaN/A
5o99
PartizánskeHonda @ 125 2003 N/A
5samulik25
CimennaHonda CR 250 R 2002 N/A
5zumi5
KomárnoSuzuki SV 650 S 2003 N/A

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

A-day-2025-side

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »