ISSN 1336-6491 | Online: 1257 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30209
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17823)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12386)

Pre vás:

Povinné zmluvné poistenie - vyber si najlepšiu cenu!

Motoride Klub - Členovia

Najväčšie mestá:

» Bratislava (3419)  » Košice (1438)  » Žilina (766)  » Nitra (724)  » Prešov (706)  » Banská Bystrica (678)  » Trenčín (640)  » Trnava (594)  » prievidza (418)  » Martin (398)  » Nové zámky (335)  » Levice (335)  » Poprad (325)  » Michalovce (303)  » zvolen (302)  » Považská Bystrica (298)  » Piešťany (296)  » Topoľčany (293)  » Pezinok (285)  » Liptovský Mikuláš (273)  » Ružomberok (270)  » Spišká Nová Ves (264)  » Bratislava - Ružinov (259)  » Bardejov (254)  » Senec (250) 

Ďalšie mestá:

Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:

Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Login:Mesto:Motorka:Obrázok:
Cacao
Fotoredaktor
Dolné LovčiceSuzuki SV 650 S 2008Ikona
Caco110
Ochtiná Husqvarna WRE 125 1997 N/A
Campo
PezinokYamaha XVS 950A Midnight Star 2014 Ikona
caper
IlavaHonda CRF1100L Africa Twin 2023 Ikona
Capofind
Nový člen
TŕnieAprilia ETV 1000 Caponord 2004 N/A
carebab
New yorkŽiadnaIkona
Carlond
BratislavaNenastavená N/A
Carlos
PiešťanyBMW R 1300 GS 2024 Ikona
carlosmadden
SlovakiaŽiadnaIkona
CarrollBass
JakartaHonda @ 125 2002 N/A
Cawes
90005ŽiadnaN/A
cbf125
IvachnováSuzuki V-Strom 800DE 2023 Ikona
cbf1251312
HlohovecHonda CB 125F 2016 N/A
CBRider
BytčaTriumph Rocket 3 GT 2020 Ikona
Cervo
Sandnes, ZvolenKTM 990 Adventure LC8 ABS 2008Ikona
cervo14
TopoľčanySuzuki SV 1000 S 2005 Ikona
Cfmoto650
Hričovské podhradieCF Moto 650TKIkona
cfvinco
Banská bystricaCFMOTO 650 MT 2020 N/A
chalupskyv
Zábřeh na moravěŽiadnaN/A
Chamo
LábAprilia Caponord 1200 Rally 2016 Ikona
champi
BratislavaHonda NC 750 S 2019 N/A
Chara
ľubeľaHarley-Davidson FLHTCUI Ultra Classic Electra Glide 2005 Ikona
CharlieBraun
ImeľYamaha Yamaha Xv 1900A Midnight Star 2006Ikona
ChesterTT
TrnavaYamaha MT-01 2006 Ikona
chmelo
MartinHonda CBR 600 F 1993 Ikona
chomjak80
LukovYamaha V-Max 1200 2001 N/A
chrumka
MartinYamaha FZ 6 Fazer 2004 Ikona
Ciass
Rozhanovce okr. keCFMOTO 800MT 2022 Ikona
Cico
TrenčínAprilia RSV4 RR 2017Ikona
CIMO
Garadna dočasneKawasaki Ninja ZX-10R 2011 Ikona
cipo1
Považská bystricaHonda CRF1100L Africa Twin 2021 Ikona
classicMX
TrenčínCZ 380N/A
clayman
Liptovský MikulášYamaha WR 400 F 2000 Ikona
cobra82
NámestovoYamaha XVS 1100 Drag Star 2001 Ikona
Coden
Bratislava 1Honda XL 1000 V Varadero 2003Ikona
coffeeracer
DukatovceDucati Sport 1000 Monoposto 2006Ikona
ColinDickinson
Nový člen
TrenčínNenastavená N/A
component
Nový člen
TexasAurora N/A
Coolerman
KošiceYamaha XV 535 S Virago 1996 Ikona
copy
Bratislava - ružinovSuzuki AN 650 Burgman 2003 N/A
COUNTRY
Ružomberok martinYamaha XV 1600 Wild Star 1999 Ikona
Coyot
KrupinaJawa 50 Pionier typ 21 Sport 1977 Ikona
Crepitate
Nový člen
MetairieNenastavená N/A
Cuckoo
Nový člen
SudburyNenastavená N/A

Login začína na písmeno:

0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »