Anketa:
Motoride Klub - Členovia
Najväčšie mestá:
Ďalšie mestá:
Zoznam členov, zotriedený podľa loginu:
Ak tu chcete byť aj vy stačí sa zaregistrovať.
- Zotrieď podľa loginu
- Zotrieď podľa mesta
- Zotrieď podľa motorky
- Zobraz neaktívnych členov
Zobraz darcov krvi
Login začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Login: | Mesto: | Motorka: | Obrázok: |
---|---|---|---|
nabas | Brezno | BMW K 75 RT 1996 | N/A |
NadiaEira | Cataj | Žiadna | N/A |
Nagel | Trnava | Žiadna | ![]() |
NathaniCute | 99501 | Adamoto JL 250-5 Chopper 2009 | N/A |
Nduro | Prešov | MZ ETZ 150 1989 | ![]() |
Nemesis | Dol Blathana | Jawa 350 typ 638 1986 | ![]() |
Nems | Stará ľubovňa | Žiadna | N/A |
Nessy Nový člen | Prašník | Suzuki VZ 800 Marauder 1997 | N/A |
nevo | Nová Dubnica | Jawa 3.5 63X Racer | ![]() |
nezmar | Na našom malebnom slovensku | Jawa 1969 | N/A |
nidasan201 | Praha | Adamoto JL 125 T 10 retro 2006 | N/A |
NIDECKER93 | Vrútky | Yamaha YZ 250 F 2005 | N/A |
Nigmanius33 | Bratislava | Honda CB 125F 2022 | ![]() |
Niker | нью-йорк | Žiadna | N/A |
ninja12 | Bratislava | Kawasaki ZZR 1400 2010 | N/A |
nomad11 | Trnava | BMW R 1200 RT 2008 | N/A |
norok | Banská bystrica | KTM 1190 Adventure 2013 | N/A |
norton | Bratislava | Harley-Davidson FLSTCI Heritage Softail Classic 2005 | N/A |
noskoviccc | Bernolákovo | Moto Guzzi Griso 8V SE 2010 | N/A |
NostalgicRider | Pobedim | Honda CRF300L 2021 | ![]() |
NovaPujcka | Brno | Yamaha Niken 2023 | N/A |
Nozdormu | Beirut | Žiadna | ![]() |
npmf | Žilina | BMW BMW R 1200 GS Adventure 2016 | N/A |
nzprx | Pezinok | Kawasaki VN 900 Classic | N/A |
Login začína na písmeno:
0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z
Vaše najnovšie videá:
Vtip
Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!