ISSN 1336-6491 | Online: 1771 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - Čester TéTé, Tučná Berta (MT-01) a Trip po Slovensku (2747 kilometrov)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Čester TéTé, Tučná Berta (MT-01) a Trip po Slovensku (2747 kilometrov)

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 91.

31.12.2013 - ChesterTT

Trasa Slovensko

31.12.2013 - ChesterTT

Kusok za Trnavou

31.12.2013 - ChesterTT

Pumpa v Matuskove

31.12.2013 - ChesterTT

Sila pri Komarne

31.12.2013 - ChesterTT

Komarno nadvorie Europy

31.12.2013 - ChesterTT

Most do Madarska

31.12.2013 - ChesterTT

Most cez Dunaj

31.12.2013 - ChesterTT

Iza

31.12.2013 - ChesterTT

Patince

31.12.2013 - ChesterTT

Ostrihom

31.12.2013 - ChesterTT

Fotka z balika slamy

31.12.2013 - ChesterTT

Lorenzova raketa

31.12.2013 - ChesterTT

Ubytko v Sahach

31.12.2013 - ChesterTT

Road 66

31.12.2013 - ChesterTT

Izba v Sahach

31.12.2013 - ChesterTT

Pocuvadlo

31.12.2013 - ChesterTT

Divna pani

31.12.2013 - ChesterTT

Sekvoja v BS

31.12.2013 - ChesterTT

Svaty Anton

31.12.2013 - ChesterTT

Na cestach

31.12.2013 - ChesterTT

Na cestach 2

31.12.2013 - ChesterTT

Na cestach 3

31.12.2013 - ChesterTT

Na cestach 4

31.12.2013 - ChesterTT

Na cestach 5

31.12.2013 - ChesterTT

Vrablova dolina

31.12.2013 - ChesterTT

Najcastejsia znacka na ceste

31.12.2013 - ChesterTT

Noc v Revucej

31.12.2013 - ChesterTT

Ubytko v Revucej

31.12.2013 - ChesterTT

Billa  - presne polla mojej chuti

31.12.2013 - ChesterTT

Voda pri Silici

31.12.2013 - ChesterTT

Soroška

31.12.2013 - ChesterTT

Krasna Horka

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »