Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1262 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 31321
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (18369)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12952)

Video-Foto Galéria - Šenkvické dva v jednom- double secondo.

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Šenkvické dva v jednom- double secondo.

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 24.

25.10.2019 - gilbert

námestie praskalo vo švíkoch I.

25.10.2019 - gilbert

námestie praskalo vo švíkoch II.

25.10.2019 - gilbert

regulovčíci sa rozmiestňujú

25.10.2019 - gilbert

regulovčíci idú na svoje pozície I.

25.10.2019 - gilbert

pelotón vedie replika prvého automobilu z Kopřivnice auto Prezident

25.10.2019 - gilbert

účastníci  idú na prvú jazdu

25.10.2019 - gilbert

prvá okružná jazda

25.10.2019 - gilbert

malá, no ojedinelá BMW Isetta

25.10.2019 - gilbert

prestávka medzi jazdami

25.10.2019 - gilbert

ukotvenie PAV-a to nevydržalo

25.10.2019 - gilbert

naozaj historický Indian

25.10.2019 - gilbert

úplne nový Indian

25.10.2019 - gilbert

BMW Isetta

25.10.2019 - gilbert

moto regulovčíka a diváka I.

25.10.2019 - gilbert

moto regulovčíkov a diváka II.

25.10.2019 - gilbert

moto regulovčíka

25.10.2019 - gilbert

moto divákov I.

25.10.2019 - gilbert

moto divákov II.

25.10.2019 - gilbert

moto divákov III.

25.10.2019 - gilbert

moto divákov IV.

25.10.2019 - gilbert

moto divákov V.

25.10.2019 - gilbert

skúter Čezeta jedného z divákov piocrossu

25.10.2019 - gilbert

Maico 50 v depe piocrossu

25.10.2019 - gilbert

Veteránom vinárskym krajom 2019

 

Ostatné Galérie
Kawasaki Good Times Tour

yamaha_tour-side-05-2025

HD-side-06-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »