ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Odľahčené Pioniere 05, 20 a 21

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Odľahčené Pioniere 05, 20 a 21

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 53.

26.12.2023 - gilbert

továrenská 20-ka s rúrkovou zadnou vidlicou

26.12.2023 - gilbert

továrenský náznak odľahčovania ešte na type 05

26.12.2023 - gilbert

odľahčený športový Pionier typ 22 prototyp  pre USA z prava

26.12.2023 - gilbert

továrenský prototyp Pionier 22 z ľava

26.12.2023 - gilbert

detail na kapotáž predného svetlometu

26.12.2023 - gilbert

06. O. Dorinec na továrenskom enduro Pionieri

26.12.2023 - gilbert

odľahčená 05-ka bez reumaplechov s podlahami

26.12.2023 - gilbert

odľahčená 20-ka bez reumalechov a bez podláh s lisovanou zadnou vidlicou

26.12.2023 - gilbert

odľahčená 20-ka v Bernolákove 2014

26.12.2023 - gilbert

odľahčená 20-ka s inou kompletnou prednou vidlicou z Poľska

26.12.2023 - gilbert

amatérska úprava s predným blatníkom z Mustanga a orezaným svetlometom

26.12.2023 - gilbert

amatérska úprava s orezaným predným blatníkom z ČZ 175 z ľava

26.12.2023 - gilbert

amatérska úprava 05 s orezaným predným blatníkom ČZ 175 z prava

26.12.2023 - gilbert

továrenská odľahčená 20-ka s predným blatníkom z Mustanga

26.12.2023 - gilbert

továrenská odľahčená 21-ka z ľava

26.12.2023 - gilbert

odľahčená 21-ka na Autosalóne v Bratislave z prava

26.12.2023 - gilbert

amatétsky poskladaná nekompletná replika prototypu Pioniera 22

26.12.2023 - gilbert

iná nedávna replika poskladaná z dostupných dielov z ľava

26.12.2023 - gilbert

nedávna replika poskladaná z dostupných dielov z prava

26.12.2023 - gilbert

tá istá replika v inom prostredí autor ju prezentoval ako originál, ktorý neexistuje

26.12.2023 - gilbert

dobový orezávač z  časopisu Motofan orezané reumaplechy a zadný blatník

26.12.2023 - gilbert

odľahčená 21-ka s orezanými blatníkmi

26.12.2023 - gilbert

iný projekt s hore vyvedeným výfukom

26.12.2023 - gilbert

celková prestavba s torzom zadného blatníka a komponentami Mustang s rámom 555

26.12.2023 - gilbert

orezaný nový blatník I

26.12.2023 - gilbert

orezený nový blatník II

26.12.2023 - gilbert

orezaný nový blatník III

26.12.2023 - gilbert

odľahčená 21-ka s amputovaným zadným blatníkom a pravým krytom motora z 05-ky

26.12.2023 - gilbert

odľahčená 21-ka bez zadného blatníka s nádychom minimalistiky

26.12.2023 - gilbert

totálna amputácia celej plechariny 20+Babetta

26.12.2023 - gilbert

podobný projekt no 555+Babetta

26.12.2023 - gilbert

Hi Rider 555 z mojej mladosti

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »