ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Bernolákovský pretek nielen Pérákov "-"

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Bernolákovský pretek nielen Pérákov "-"

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 42.

14.03.2023 - gilbert

tabuľa v roku 2014

14.03.2023 - gilbert

Pérák organizátora 2014

14.03.2023 - gilbert

Kývačky v roku 2014

14.03.2023 - gilbert

úsek pri trati a reklama na PUB

14.03.2023 - gilbert

nerovný súboj

14.03.2023 - gilbert

tesne pred zákrutou

14.03.2023 - gilbert

kto má na vrch, Kývačka, či Californian

14.03.2023 - gilbert

pred zákrutou 350-ka

14.03.2023 - gilbert

nerovný súboj II

14.03.2023 - gilbert

nerovný súboj III

14.03.2023 - gilbert

kto má na vrch teraz Californian, či ČZ 175 Sport

14.03.2023 - gilbert

Side v tréningu

14.03.2023 - gilbert

boxer side

14.03.2023 - gilbert

bez spolujazdca komplikované

14.03.2023 - gilbert

začíname klopiť do prava

14.03.2023 - gilbert

klopenie je nevyhnutné

14.03.2023 - gilbert

tento jazdec si musel aj cúvnuť

14.03.2023 - gilbert

pri ďalšom kole to bolo lepšie, no slimačím tempom

14.03.2023 - gilbert

v cieľovej rovinke ale bolo fajn

14.03.2023 - gilbert

maGuma s akrobatkou I

14.03.2023 - gilbert

maGuma s akrobatkou II

14.03.2023 - gilbert

maGuma s akrobatkou III

14.03.2023 - gilbert

maGuma s akrobatkou IV

14.03.2023 - gilbert

Pekelné rúry na VC veteránov Baba 2022

14.03.2023 - gilbert

Péráky zaparkované na najnevhodnejšom mieste, žeby nevedomesť alebo arogancia

14.03.2023 - gilbert

príprava na štart PGP 2022 I

14.03.2023 - gilbert

príprava na štart PGP 2022 II

14.03.2023 - gilbert

odštartované

14.03.2023 - gilbert

dymová clona za Pérákom, plné sústredenie jazdca

14.03.2023 - gilbert

kto má na vrch zadymovač, či kameraman

14.03.2023 - gilbert

koleso na kolesi

14.03.2023 - gilbert

obdivujem odhodlanie jazdiť s takto upravenými nohavicami

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »