ISSN 1336-6491 | Online: 1947 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Burek Tour - Macedónsko 2013

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Burek Tour - Macedónsko 2013

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 49.

02.06.2014 - JOSE

01 - Potočari, Srebrenica

02.06.2014 - JOSE

údolie rieky Drina

02.06.2014 - JOSE

03 -NP Tara

02.06.2014 - JOSE

04 -národný park Tara

02.06.2014 - JOSE

05 -Višegrad

02.06.2014 - JOSE

 trochu snehu Durmitor

02.06.2014 - JOSE

07 -Levočania na Tara bridge

02.06.2014 - JOSE

 oddychovka

02.06.2014 - JOSE

09 -Travellers Meeting HU

02.06.2014 - JOSE

10 -bufet

02.06.2014 - JOSE

11 -kajmak

02.06.2014 - JOSE

cesta k jazeru Rikovačko

02.06.2014 - JOSE

navi debata

02.06.2014 - JOSE

skratka k Rikovačku

02.06.2014 - JOSE

Rikovačko

02.06.2014 - JOSE

 vraciame sa späť

02.06.2014 - JOSE

Sorge to dal na cestných pneu

02.06.2014 - JOSE

oprava baterie

02.06.2014 - JOSE

železničný most

02.06.2014 - JOSE

malý kaŐon

02.06.2014 - JOSE

skadar lake

02.06.2014 - JOSE

albánska jahŐacina

02.06.2014 - JOSE

páni na zmrzke

02.06.2014 - JOSE

krása

02.06.2014 - JOSE

Ohridské jazero

02.06.2014 - JOSE

pat a mat

02.06.2014 - JOSE

smäd je veľký pán

02.06.2014 - JOSE

zlatý dub

02.06.2014 - JOSE

hľadáme cestu k Pelisteru

02.06.2014 - JOSE

Prespanská večera

02.06.2014 - JOSE

klasický lesný makadam

02.06.2014 - JOSE

NP Mavrovo

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »