ISSN 1336-6491 | Online: 2048 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Dieslové variácie

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Dieslové variácie

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

01.02.2007 - gilbert

Grasetti Diesel

01.02.2007 - gilbert

Ecorider 1

01.02.2007 - gilbert

Ecorider 2

01.02.2007 - gilbert

Rokon Diesel 2 x 2

01.02.2007 - gilbert

ATV Diesel

01.02.2007 - gilbert

Polaris 4 x 4 diesel

01.02.2007 - gilbert

retro 1 Taurus tunning

01.02.2007 - gilbert

retro 2 Enfield Robin Diesel

01.02.2007 - gilbert

retro 3 Robin tuning Lombardini

01.02.2007 - gilbert

retro 4 Robin tunning lombardini

01.02.2007 - gilbert

retro 5 Enfield Lombardini

01.02.2007 - gilbert

retro 6 Enfield Sommer

01.02.2007 - gilbert

retro 7 Enfield Sommer Hatz

01.02.2007 - gilbert

retro 8 Enfield 851 Ruggerini

01.02.2007 - gilbert

retro 9 Enfield ruggerini

01.02.2007 - gilbert

retro 10 Enfield diesel 2V

01.02.2007 - gilbert

Royal Enfield diesel zľava

01.02.2007 - gilbert

Royal Enfield  Hatz

01.02.2007 - gilbert

Royal Enfield Hatz

01.02.2007 - gilbert

Sooraj leták

01.02.2007 - gilbert

Sooraj new

01.02.2007 - gilbert

ED bikes MZ Robin

01.02.2007 - gilbert

ED bikes MZ Ruggerini

01.02.2007 - gilbert

Engmannmzruggerini

01.02.2007 - gilbert

Flitzbitz

01.02.2007 - gilbert

MZ Ruggerini

01.02.2007 - gilbert

Ruggerini

01.02.2007 - gilbert

Yanmar MZ

01.02.2007 - gilbert

Yanmar MZ SDI

01.02.2007 - gilbert

Na Soľnom jazere

01.02.2007 - gilbert

HDT Bulldog Enduro Diesel

 

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »