Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Jednohrby v teréne

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Jednohrby v teréne

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 22.

07.02.2014 - gilbert

titulka z dobovej tlače o stave crossových pretekov

07.02.2014 - gilbert

nástup pred štartom

07.02.2014 - gilbert

jeden z výjazdov na trati

07.02.2014 - gilbert

súboj 550-ky a 555-ky v terénnych pretekoch

07.02.2014 - gilbert

jazda v teréne po zadnom exhibičná vec

07.02.2014 - gilbert

terénne preteky na Jednohrbe

07.02.2014 - gilbert

550 cross s dvoma karburátormi

07.02.2014 - gilbert

originálna titulka v dobovej tlači

07.02.2014 - gilbert

detail na úpravu prednej vidlice a dvoch karburátorov

07.02.2014 - gilbert

crossová úprava okapotovaného  Jednohrba

07.02.2014 - gilbert

odkrytovaný crossový jednohrb s modernejšími komponentami

07.02.2014 - gilbert

cross prednou vidlicou a blatníkom z typu 550

07.02.2014 - gilbert

detail na veľký karburátor

07.02.2014 - gilbert

cross s prepracovanou kyvnou vidlicou z typu 550

07.02.2014 - gilbert

prevodovka 4 gang ČZ

07.02.2014 - gilbert

prepracovaný rám z typu 550 a 4 gang prevodovka na crosse Walter

07.02.2014 - gilbert

prestavaný rám 555 na 550

07.02.2014 - gilbert

na tomto prestavanom Jednohrbe plasty len hyzdia pohľad

07.02.2014 - gilbert

zadná trojuholníková kyvka a zväčšená nádrž na súčasnom crosse z typu 550

07.02.2014 - gilbert

cross z 550 ky - torzo rámu a prepracovaná zadná kyvka jeden tlmič

07.02.2014 - gilbert

už len torzo zo zadnej kyvky Jednohrba

07.02.2014 - gilbert

stroj len s torzom prednej vidlice z Jednohrba

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »