ISSN 1336-6491 | Online: 1778 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29866
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12222)

Video-Foto Galéria - História Pionier: Odľahčené Jednosedadláky na cestách s kapotážou, či bez (V.)

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

História Pionier: Odľahčené Jednosedadláky na cestách s kapotážou, či bez (V.)

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 23.

28.11.2016 - gilbert

cestná preteková úprava Pioniera 555 v zahraničí

28.11.2016 - gilbert

konštruktéri Pov. Strojární na rýchlostných skúškach Pioniera 555 a Maneta 100

28.11.2016 - gilbert

dobové rýchlostné preteky na odľahčených Jednosedadlákoch

28.11.2016 - gilbert

pretekový Jednohrb 555+550+Mustang+Manet

28.11.2016 - gilbert

súčasný pretekový Jednohrb s nádržou z Jawetty

28.11.2016 - gilbert

maslová skladačka v akcii 1

28.11.2016 - gilbert

maslová skladačka v akcii 2

28.11.2016 - gilbert

maslová skladačka v akcii 3

28.11.2016 - gilbert

súčasný vytrvalostný modifikovaný Jednosedadlák

28.11.2016 - gilbert

realizačný team v akcii pri tankovaní

28.11.2016 - gilbert

pretekový Jednosedadlák po rozsiahlej prestavbe

28.11.2016 - gilbert

nikto už nezistí, či stroj bol celokapotovaný

28.11.2016 - gilbert

toto je detto Pionier

28.11.2016 - gilbert

moja inšpirácia z týždeníka Svet Motorú

28.11.2016 - gilbert

dobová koláž môjho Gilbertka

28.11.2016 - gilbert

originálny Hercules Sachs z predu

28.11.2016 - gilbert

Gilbert Sprint z prava

28.11.2016 - gilbert

Sachs Ultra 50 RS Silberpfeil z ľava

28.11.2016 - gilbert

táto 50-ka bola ponúkaná s alternatívnym chladením vodou, alebo vzduchom

28.11.2016 - gilbert

pretekový Mustang so zadným svetlom 555

28.11.2016 - gilbert

pretekový Mustang s radiacou páčkou 555

28.11.2016 - gilbert

štúdia s nádržou 555

28.11.2016 - gilbert

nalievacie hrdlo je prepracované

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »