Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2139 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - JAWA 250 - model 353 - Omladzovacia kúra

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

JAWA 250 - model 353 - Omladzovacia kúra

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 64.

30.06.2014 - Carlos

A tu už stoja obe fešandy u mňa v garáži.. no nie je to nádherný pohľad?

30.06.2014 - Carlos

Plecharina pripravená na pieskovanie...

30.06.2014 - Carlos

V tejto škatuli skončili všetky skrutky, matky, lanká, a daľší spojovací materiál pekne rozdelený do vrecúšok s popismi. (Aby som si pamatal, čo k čomu patrí..:-))

30.06.2014 - Carlos

Rozoberanie samotné sa blíži k záveru. Som fascinovaný nad jednoduchosťou niektorých konštrukčných riešení...

30.06.2014 - Carlos

Motor pripravený na generálnu opravu.. S tým mi pomohol jeden kamarát v Čechách, ktorý sa tým profesionálne zaoberá. A musím povedať, že jeho prácička bola stopercentná.

30.06.2014 - Carlos

Začínam s odstrojovaním. Nefotil som úplne všetko, lebo v tejto fáze som mal skutočne dosť zasvinené ruky..

30.06.2014 - Carlos

Ako vidno na fotke, táto chuderka nebola umytá asi tak 30 rokov...Inak samotné rozoberanie trvalo cca 20 hodín čistého času, nakoľko som všetky diely, skrutky, matky veľmi starostlivo rozdeľoval a popisoval.

30.06.2014 - Carlos

Neverili by ste, koľko miesta zaberie taká rozobratá motorka..

30.06.2014 - Carlos

Na rad prichádzajú predné tlmiče. Ich repas ma zabrzdil na viac ako mesiac.

30.06.2014 - Carlos

Spodný klzák

30.06.2014 - Carlos

Horný klzák predného tlmiča..

30.06.2014 - Carlos

Nádrž pripravená na chrómovanie..

30.06.2014 - Carlos

Ako daľší bod renovácie je plecharina. Po vyzdvihnutí opieskovaných dielov u kamoša vo Veľkých Ripňanoch zisťujem, že pieskovanie bolo urobené kvalitne a profesionálne. Miloško vďaka...

30.06.2014 - Carlos

Výmena primárnej reťaze a spojkových lamiel. Samozrejme, že pri tejto príležitosti som vymenil aj všetky ložiská a guferá.

30.06.2014 - Carlos

Do poslednej skrutky motor rozobratý a opracovaný ballotinovaním.

30.06.2014 - Carlos

Ozubenie štartéra.

30.06.2014 - Carlos

Nalisovávanie piestneho čapu na ojnicu.

30.06.2014 - Carlos

Valec po výbruse s novým piestom.

30.06.2014 - Carlos

Hlava valca aj s piestom na poriadku.

30.06.2014 - Carlos

Pomaly to dostáva tvar. Inak celá generálka motora trvala 9 hodín intenzívnej práce 2 ľudí.

30.06.2014 - Carlos

VAPE nie je síce najlacnejšie, ale zato bezproblémové a mašina nepotrebuje vôbec batériu.

30.06.2014 - Carlos

Povrchová úprava hlavy valca začiernením.

30.06.2014 - Carlos

Prichádza daľší krok - zapaľovanie.

30.06.2014 - Carlos

Ako zapaľovanie som už nepoužil staré dynamo, ale nové bezkontaktné VAPE zapaľovanie.

30.06.2014 - Carlos

Generálka sa blíži k záveru.

30.06.2014 - Carlos

Už len podopájať kabeláž a je to..

30.06.2014 - Carlos

VAPE osadené...

30.06.2014 - Carlos

Ešte osadiť zotrvačník, zavrieť dekel a finito...

30.06.2014 - Carlos

Zgenerálkovaný motor už u mňa v garáži.

30.06.2014 - Carlos

Všetko je pripravené, prvé objednané veci z e-shopov už dorazili už len nájsť si čas...

30.06.2014 - Carlos

A tu po 3 týždňoch konečne veci z lakovne. Za to patrí vďaka mojmu kamarátovi Milanovi. Ten je v lakovaní ozajstný expert...

30.06.2014 - Carlos

Radosť pozrieť. Veci vyzerajú ozaj ako nové...

 

Predchádzajúce | 1 2 3 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »