Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2111 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Jesenná veteránska promenáda Šenkvice Uno 2015

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Jesenná veteránska promenáda Šenkvice Uno 2015

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

18.01.2016 - gilbert

Aero I

18.01.2016 - gilbert

Aero II

18.01.2016 - gilbert

Tatra

18.01.2016 - gilbert

Škoda Tudor bojový

18.01.2016 - gilbert

scivilizovaný VW

18.01.2016 - gilbert

Citroen

18.01.2016 - gilbert

Simca

18.01.2016 - gilbert

mercedes Cabrio 2

18.01.2016 - gilbert

Mercedes cabrio 1

18.01.2016 - gilbert

Mercedes Coupe

18.01.2016 - gilbert

Tatra 603

18.01.2016 - gilbert

Škoda 1202 sanitka

18.01.2016 - gilbert

Škoda 1000 MB

18.01.2016 - gilbert

Škoda 110 R coupe

18.01.2016 - gilbert

Styer

18.01.2016 - gilbert

Dnepr

18.01.2016 - gilbert

Fiat 850

18.01.2016 - gilbert

Lincoln

18.01.2016 - gilbert

L. Continental

18.01.2016 - gilbert

Mustang

18.01.2016 - gilbert

moto CCC

18.01.2016 - gilbert

panoráma námestia I

18.01.2016 - gilbert

panoráma námestia II

18.01.2016 - gilbert

country skupina na pódiu

18.01.2016 - gilbert

časť námestia

18.01.2016 - gilbert

panoráma námestia III

18.01.2016 - gilbert

klubové motocykle na výjazde

18.01.2016 - gilbert

Jawy

18.01.2016 - gilbert

Čezeta Bean

18.01.2016 - gilbert

zaujímavá prestavba

18.01.2016 - gilbert

trasa jazdy

 

Ostatné Galérie
aci-03-main

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »