Anketa:
Jesenná veteránska promenáda Šenkvice Uno 2015
ZdieľaťPridané: 19.01.2016 Autor: gilbert
Čitatelia: 6559 [Mototuristika - Západné Slovensko - Moto-akcia]
V mojom ostatnom príspevku som naznačil, že som bol prevetrať manželkinu Babettu pri príležitosti letnej výstavy veteránov v mojom najbližšom okolí a síce na našom námestí. Mal som v pláne navštívíť viaceré akcie, no žiaľ Babettka rozhodla za mňa.
Pri výlete na druhú stranu Karpát sa odporúčala znovu k tvrdému spánku. Nedorazil som do cieľa na nej, ale presúval som sa netradične na "horskom bicykli" a domov na malom veteránskom náklaďáčiku, ktorý viezol na korbe dva krásne zrenovované starodávne bicykle a trucujúcu Babettu. Vzdialenejšie akcie som vypustil, ale jesennú výstavu som si nenechal ujsť a vrátil som sa k môjmu tradičnému vozidlu – ku skladačke, na ktorej sa vozím aj veľmi ďaleko. Naposledy v Sutomore (Montenegro).
Jesenná výstava sa konala zhodou okolností v tom čase ako v minulosti pezinské "Posledné tankovanie", preto tradiční účastníci si pochvaľovali, že predsa to len ide. U dlhoročného usporiadateľského veteránskeho klubu došlo k vnútorným rozkolom a ten jesennú akciu vypustil. Novovzniknutý Tatra klub v Šenkviciach teda prevzal štafetu a v pôvodnom termíne usporiadal jesenné dostaveníčko so spanilou jazdou kolóny veteráov krajinou pod karpatskými vrchmi. Tentokrát ale len pod viničnými vrchmi na pezinskej s trnavskej strane. Trať opisovala osmičku so stredovým bodom v Budmericiach. Pre vyťaženosť som bol pozrieť len na výstavu na našom námestí.
Podobne ako v lete, aj teraz boli autá v presile a najpočetnejšie boli vozidlá rokov nedávno minulých, teda 60-te až 80-te roky minulého storočia. Myslím si, že pre drvivú väčšinu divákov to boli notoricky známe autá z našich socialistických ciest. Dovolím si čitateľom predostrieť, že pelotón mi pripomínal hranatenie a amerikanizovanie karosérií bežných áut. Snáď u každej značky bolo vidieť oblinky povojnovej módy a samozrejme hrany novej vlny, ktorá bola vlastne importovaná z Ameriky z veľkých cestných korábov amerických značiek. Trhákom výstavy medzi štvorkolákmi bol traktor Styer a medzi motocyklami exot na báze Harley Davidson. Priznám sa ale, nedokázal som sa ním nachnúť. Podobné stroje som videl a nafotil istý moment na bratislavskej výstave "Motocykel" v bratislavskej Inchebe pred niekoľkými rokmi. Možno sa to mladým páčiť nebude, ale robiť prestavby v americkom štýle "Hot - rot" mi pripadá ako ničenie veteránov. Osadzovať silné moderné motory do veteránov a ostrihávať ich tak aby boli minimalistické mi nepripadá správne voči našim predkom, ktorí tieto ľúbivé tvary v pote tváre vyvíjali a vyrábali. To vyslovene škaredé potkanie "Rat-biky" sú pre mňa prijateľnejšie, ale to je len môj skromný názor veteránistu. Mladší motocyklisti to zrejme vidia ináč, každý má právo na svoj uhol pohľadu.
Rád sa kochám pohľadmi na motorky rokov minulých. Tie pohľady sú mi príjemné a aj na jesennom dostaveníčku som si prišiel na svoje. Nadchli ma "military – biky" a naša kývačková a skútrová klasika a nesmiem zabudnúť na milovníkov kategórie "CCC", ktorí nikdy nechýbajú pri prezentáciách "US-CARS" ako tomu bolo aj na ostatnej jesennej výstave v Šenkviciach.
Trojkolesový side svoje účinkovanie začal v pionierskych časoch, no svoje rezervy odkryl hlavne počas celosvetových vojenských konfliktoch na našej Zemi. Či už v prvej, alebo druhej svetovej vojne motocykle side mali vo výbave zrejme všetky armády na všetkých frontoch. Najznámejšie, teda aspoň v Európe ale boli stroje BMW a Zündapp. Nakoniec bojovali na obidvoch stranách fronty. Do výbavy sovietskej armády sa dostali na základe predvojnovej licencie a dohody medzi pánmi Ribentrop a Molotov a štátmi Nemecko a Sovietske Rusko. Pôvodcom licencie bol model BMW K 71. Terajšie modely Dnepr, či Ural stále vyrábané v Rusku, či na Ukrajine ťažia zo svojej bohatej histórie a ako retro modely sú medzi milovníkmi military štýlu obľúbené stále.
Rád by som ešte doplnil, že aj Čína vyrábala svoj Donghaj side, ktorý sa do detailu podobal ruskému Dnepru. Zároveň jedným dychom dodávam, že čínsky Xingfu zas do detailu bola naša Jawa 250 Kývačka. Skrátka Dnepr bol na dostaveníčku bez veľkej pompéznosti, no nedal sa prehliadnuť. Podobne ako kývačková khaki Jawa 350.
Spoločnosť jej robila Jawa 500 OHC. Samozrejme v pelotóne nechýbal skúter ČEZETA BEAN+PAV. Na koniec pripomeniem, že motocykle neboli vozidlami regulovčíkov ako v lete, ale vozidlami účastníkov dostaveníčka.
Pridané: 19.01.2016 Autor: gilbert Zdieľať
Súvisiace články:
- BMW Motorrad Days 2015 - Garmisch-Partenkirchen - Awia
- Oldtimer Moto Show Červeník 2015 - Retro
- Posledné tankovanie 2013 - stretnutie milovníkov historických vozidiel, Šenkvice No VI - gilbert
- Malokarpatská Tatra veterán rely – Šenkvice zero 2015 - gilbert
- Pozvánka: Stretko / Preteky ľadových medveďov 24. - 25. 1. 2015 - zimný motozraz - Awia
- Report: Stretko / preteky ľadových medveďov 2015 - zimný motozraz - Awia
- Pozvánka: Stretko (+ preteky) ľadových medveďov 23. - 24. 1. 2016, Brezno - Awia
- Zraz Manetov M 90 Ružomberok 2020. - gilbert
- Ružomberská ruža veteránov, 18. 6. 2022 - robart
- XIV. ročník stretnutia majiteľov MANET 90 - robart
Ďalšie články tohto autora:
- Značka Pannonia na Slovensku v roku 2004
- Prieskum trhu doma a v okolí - Retro malorážky - jeseň 2024
- Malá poznávacia jazda okolo priehradného múra
- Takmer letné zážitky pri Lipne
- V sedle Titanicu druhýkrát
- Veľká cena veteránov Pezinská Baba 2004
- Pionier dragster
- Jarné prázdniny... Jánska dolina... Vodopád Šuštiačka
- Jarné prázdniny - Jánska dolina a Stanišovská jaskyňa
- Jarné prázdniny - prvýkrát bez snehu, no na dvoch kolesách
- ... zobraz všetky články od tohto autora