Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1336 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 30380
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17911)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12469)

Video-Foto Galéria - Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Junak M11 125, poľsko-čínsky rebel ... alebo ako som po 25 rokoch opäť sadol na motorku

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 17.

22.07.2018 - StaryIndian

Opäť v sedle

22.07.2018 - StaryIndian

Junak M11 125

22.07.2018 - StaryIndian

Junak M11 125 - kópia Hondy Rebel 125?

22.07.2018 - StaryIndian

Junak M11 125

22.07.2018 - StaryIndian

Junak M11 125

22.07.2018 - StaryIndian

Junak M11 125

22.07.2018 - StaryIndian

Široké riadidlá so zrkadlami môžu trochu sťažovať pohyb v prehustenej mestskej premávke

22.07.2018 - StaryIndian

Brzdy sú naozaj účinné - dva kotúče vpredu, jeden vzadu

22.07.2018 - StaryIndian

Junak M11 125

22.07.2018 - StaryIndian

Jednoduchý, minimalistický tachometer

22.07.2018 - StaryIndian

Reflektor v retro štýle

22.07.2018 - StaryIndian

Radový dvojvalec s klasickými karburátormi.

22.07.2018 - StaryIndian

Chladenie kvapalinou

22.07.2018 - StaryIndian

Znovuzrodená značka

22.07.2018 - StaryIndian

Budova závodu Szczecińska Fabryka Motocykli, kde sa v rokoch 1956-1965 vyrábali poľské Junaky

22.07.2018 - StaryIndian

Lewa w górę!

22.07.2018 - StaryIndian

Junak M11 125

 

Ostatné Galérie

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »