ISSN 1336-6491 | Online: 2131 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Nultý trip nádejného dobrodruha

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Nultý trip nádejného dobrodruha

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 31.

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Na tejto kočke pocestujeme

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Síce boli v izbe 3 postele, ale mal som ju celú pre seba, akurát v nej chýbala klíma, keďže bolo dosť teplo

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Opúšťam Maďarsko

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Motorka pod strechou a za zamknutou bránou, bol som spokojný

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Burger v Kluži cenovo a chuťovo ako u nás

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Kluž má veľmi pekné námestie

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Vchod do Saliny Turdy

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Celý pobyt v jaskyni odporúčam absolvovať v motorkovom oblečení

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Amfiteáter vo vnútri jaskyne

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Salina Turda

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Odbočka na Transalpinu

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Splnený sen s búrkou v pozadí

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Drobná offroard

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Údajné tradičné jedlo v Rumun

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Na moste priateľstva ponad Dunaj, prechod Rumunsko-Bulharsko

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Kefte, ja ich volám huľky

09.04.2024 - SimsonRiderS51

2x tuleň :D

09.04.2024 - SimsonRiderS51

GSko pri Čiernom mori

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Rebus Fly

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Budova justičného paláca v centre Bukurešti

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Prezidetský palác, v skutočnosti je to veľký komplex s peknou záhradou a nádvorím

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Parking v Pitesti

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Cestou na Transfagarasan

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Cestou na Transfagarasan

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Výhľad z Transfagarasanu

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Heart of a Jesus State

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Nákupy v Transilvánii

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Gréckokatolícky chrám

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Omšové víno na predaj

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Halászlé

09.04.2024 - SimsonRiderS51

Som doma

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »