ISSN 1336-6491 | Online: 2205 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Rusko 2005

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Rusko 2005

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 39.

08.12.2005 - Petko

Pred odjazdom v Poprade

08.12.2005 - Petko

Keď sa to vymkne z rúk

08.12.2005 - Petko

A môžme pokračovať

08.12.2005 - Petko

V ukrajinských Karpatoch

08.12.2005 - Petko

Čas obeda (Vynicja)

08.12.2005 - Petko

Rusko 2005

08.12.2005 - Petko

Jalta

08.12.2005 - Petko

Pomaly opúšťame Krym

08.12.2005 - Petko

Pôvodná dedina Orhei (Moldavsko)

08.12.2005 - Petko

Rumunské Karpaty

08.12.2005 - Petko

Po troch týždňoch zase doma

08.12.2005 - Petko

Bez komentára

08.12.2005 - Petko

Soči

08.12.2005 - Petko

Lastovičie hniezdo (Jalta - Krym)

08.12.2005 - Petko

pred Novorossijskom

08.12.2005 - Petko

Pevnosť v Sudaku (Krym)

08.12.2005 - Petko

Čiernomorské pobrežie (Tuapse)

08.12.2005 - Petko

Všade krásna príroda

08.12.2005 - Petko

Na hraniciach krajiny snov

08.12.2005 - Petko

Pred pôvodnými ruinami Stalingradu

08.12.2005 - Petko

Idylka

08.12.2005 - Petko

Ruský vidiek

08.12.2005 - Petko

Soľné jazero

08.12.2005 - Petko

Keď omrzí asfalt

08.12.2005 - Petko

Pred bránou Kaukazu

08.12.2005 - Petko

Krásna príroda

08.12.2005 - Petko

Nábrežie Volgy

08.12.2005 - Petko

Nultý kilometer ciest volgogradskej oblasti

08.12.2005 - Petko

Lode v Sevastopole

08.12.2005 - Petko

Fedosija (Krym)

08.12.2005 - Petko

V predhorí Kaukazu

08.12.2005 - Petko

V doline pod Elbrusom

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »