ISSN 1336-6491 | Online: 2278 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Splnený hrkotavý sen – Ducati 748S

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Splnený hrkotavý sen – Ducati 748S

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 21.

07.09.2015 - Krakatau

Takto nejako som to videl v 94-tom :-)

07.09.2015 - Krakatau

foto z inzerátu

07.09.2015 - Krakatau

prvé chvíle v našej garáži

07.09.2015 - Krakatau

Šturec

07.09.2015 - Krakatau

aj batožina sa zmestí :-)

07.09.2015 - Krakatau

po príchode na SRTDS 2010

07.09.2015 - Krakatau

na odchode zo SRTDS 2010

07.09.2015 - Krakatau

IMG_2440

07.09.2015 - Krakatau

šošovka v roku 1994?

07.09.2015 - Krakatau

pôvodca typického zvuku :-)

07.09.2015 - Krakatau

DSC00024

07.09.2015 - Krakatau

kanóny

07.09.2015 - Krakatau

DSC00026

07.09.2015 - Krakatau

IMG_0577

07.09.2015 - Krakatau

najkrajšia industriálna prdelka

07.09.2015 - Krakatau

na motokárovej dráhe

07.09.2015 - Krakatau

príprava do servisu

07.09.2015 - Krakatau

...podruhé...

07.09.2015 - Krakatau

príprava na návštevu Slovakiaringu

07.09.2015 - Krakatau

Fun Cup 2011

07.09.2015 - Krakatau

niekde na Záhorí

 

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »