ISSN 1336-6491 | Online: 2237 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29865
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17644)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12221)

Video-Foto Galéria - Upravené cestné a pretekové GP Pioniere

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

Upravené cestné a pretekové GP Pioniere

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 58.

27.03.2024 - gilbert

P. Cmorík na plese v Považskej Bystrici

27.03.2024 - gilbert

Marek Slobodník a jeho štyri fanynky

27.03.2024 - gilbert

dvadsiatka s malou integrovanou top casse

27.03.2024 - gilbert

plechové bandasky na palivo ako postranné kontajnery na batožinu

27.03.2024 - gilbert

mierne zrezaný zadný blatník

27.03.2024 - gilbert

aj v Polsku sú orezávači

27.03.2024 - gilbert

crossové orezanie I

27.03.2024 - gilbert

crossové orezanie II

27.03.2024 - gilbert

crossové orezanie s nádržou Simson

27.03.2024 - gilbert

zlepenec zadného a predného blatníka na crosse

27.03.2024 - gilbert

orezaný blatník na 555 cross

27.03.2024 - gilbert

orezávači sú aj v indii Yezdi 60

27.03.2024 - gilbert

hodne odľahčovačov je aj v Čechách

27.03.2024 - gilbert

strohý skelet I

27.03.2024 - gilbert

strohý skelet II

27.03.2024 - gilbert

najestetickejší je produkt z Brazílie

27.03.2024 - gilbert

pokus o dobový pretekový stroj so zachovaním komponentov 555

27.03.2024 - gilbert

dobový cestný špeciál 1964 50 ccm

27.03.2024 - gilbert

dobový pretekový stroj s dobovou nádržou ČZ

27.03.2024 - gilbert

dobový pretekový stroj s amatérskou nádržou I

27.03.2024 - gilbert

dobový pretekový stroj s amatérskou nádržou II

27.03.2024 - gilbert

dobový pretekový stroj s nádržou z Kývačky

27.03.2024 - gilbert

znovuzrodený pretekový špeciál s dvojitou nádržou Jawetta

27.03.2024 - gilbert

znovuzrodený cestný špeciál s nádržou zvarenou z dvoch jaweťáckych

27.03.2024 - gilbert

prvotina modernej prestavby

27.03.2024 - gilbert

súčasný pretekový Pionier kompletne odkrytovaný

27.03.2024 - gilbert

vo finálnej verzii aj so svetlom

27.03.2024 - gilbert

pretekový Pionier s netypickým kormánom

27.03.2024 - gilbert

šprintový Pionier s polovičnou originálnou nádržou

27.03.2024 - gilbert

šprintový Pionier s minimalistickou nádržou

27.03.2024 - gilbert

pod sedadlom je originálna nádrž, palivo je v nej a v nádrži zo Stadiona

27.03.2024 - gilbert

oranžová bandaska je zrejme naplnená minimálne a palivo je aj v nádobe pod sedadlom kvôli zníženiu ťažiska

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie
aci-03-main

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »