Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 1838 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29793
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17610)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12183)

Video-Foto Galéria - 3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová

Predchádzajúce | 1 2 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 42.

19.08.2004 - Awia

Prípitok na privítanie... Old Herold s džúsom :-))

19.08.2004 - Awia

Zdenek s manželkou sa zúčastnili aj tretieho ročníka. Prípitok na privítanie...

19.08.2004 - DrTic

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová

19.08.2004 - DrTic

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová

19.08.2004 - DrTic

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová

19.08.2004 - DrTic

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová

19.08.2004 - Awia

Harly štartuje grill...

19.08.2004 - DrTic

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová

19.08.2004 - Awia

Dadi pri grille

19.08.2004 - Awia

Večerná pohoda pri grille

19.08.2004 - Awia

V piatok večer sa zastavili aj Divé Svine z BB

19.08.2004 - Awia

Ranná panoráma - príprava na výjazd

19.08.2004 - DrTic

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová

19.08.2004 - DrTic

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová

19.08.2004 - Awia

Takto sme obsadili benzínku vo Veľkom Krtíši

19.08.2004 - Awia

Múzeum bábkových kultúr a hračiek v Modrom Kameňi

19.08.2004 - Awia

Múzeum bábkových kultúr a hračiek v Modrom Kameňi

19.08.2004 - Awia

Múzeum bábkových kultúr a hračiek v Modrom Kameňi - Boli aj motorky :-)))

19.08.2004 - Awia

Múzeum bábkových kultúr a hračiek v Modrom Kameňi

19.08.2004 - Awia

Natálka sa pokúša o umelecký výstup...

19.08.2004 - Awia

V Kováčovej na Haluškách. Dážď nám pri jedle nevadil...

19.08.2004 - Awia

Železnička v Čiernom Balogu

19.08.2004 - Awia

Železnička v Čiernom Balogu

19.08.2004 - Awia

Spoločná foto partie dlhej trasy pri železničke v Čiernom Balogu

19.08.2004 - Awia

Cesta na Poľanu

19.08.2004 - bedo

Cesta na Poľanu

19.08.2004 - Awia

Cesta na Poľanu

19.08.2004 - Awia

Príjazd na Poľanu

19.08.2004 - Awia

Výhľad z Poľany

19.08.2004 - Awia

Horský Hotel Poľana

19.08.2004 - Awia

Zeno odchádza na svojej dizajnérskej lahôdke...

19.08.2004 - DrTic

3. Stretnutie MotoRide-ákov - Dolná Strehová

 

Predchádzajúce | 1 2 |

Ostatné Galérie

Aprilia-side-03-2025

Moto Guzzi

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »