Súbory cookie nám pomáhajú poskytovať služby. Používaním našich služieb vyjadrujete súhlas s tým, že používame súbory cookie. Ďalšie informácie Dobre

ISSN 1336-6491 | Online: 2322 | Redakcia

motoride.sk :: Články | Videá | Tipy | Foto | Klub | Inzercia | Firmy | Fórum | Kalendár

Motozem.sk www.styx.sk/

Anketa:

Ako na núdzové brzdenie v krízovej situácii?

Spolu odpovedi: 29847
Intenzívne brzdím oboma brzdami: 59% (17637)
Brzdím iba prednou brzdou aby som nedostal šmyk: 41% (12210)

Video-Foto Galéria - K čínskym hraniciam a potom pár dní popri Afganistane

Prečítajte si článok priradený k tejto Galérii:

K čínskym hraniciam a potom pár dní popri Afganistane

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 |

Zobrazujem obrázky 1 až 32 z cekového počtu: 155.

31.01.2018 - JOSE

Kirgizsko

31.01.2018 - JOSE

príprava na transport

31.01.2018 - JOSE

letíme

31.01.2018 - JOSE

vybuvujeme si internéty

31.01.2018 - JOSE

Biškek

31.01.2018 - JOSE

hotel Salut - tu nás čakali motorky

31.01.2018 - JOSE

Janoval v Biškeku

31.01.2018 - JOSE

Biškek

31.01.2018 - JOSE

Ala -Too

31.01.2018 - JOSE

nejaké mauzóleum :D

31.01.2018 - JOSE

filozofická

31.01.2018 - JOSE

Za pár Somov si môžete ísť rozbiť držku

31.01.2018 - JOSE

Biškek

31.01.2018 - JOSE

aká čistá je ešte

31.01.2018 - JOSE

kam až Jose dovidí

31.01.2018 - JOSE

Kirgizská pohľadnica

31.01.2018 - JOSE

Karakol Ashu pas

31.01.2018 - JOSE

uz len fialová krava tu chýba

31.01.2018 - JOSE

kúsok pred sedlom Karakol Ashu pas

31.01.2018 - JOSE

31.07.2017 17:07 - K Čínskym hraniciam a potom pár dní popri Afganistane

31.01.2018 - JOSE

Karakol Ashu pas

31.01.2018 - JOSE

31.07.2017 16:55 - K Čínskym hraniciam a potom pár dní popri Afganistane

31.01.2018 - JOSE

Dilanižný presun

31.01.2018 - JOSE

cestou z Karakol Ashu pas

31.01.2018 - JOSE

večer už taká čistá nie je :D

31.01.2018 - JOSE

Janči čaká na záber :D

31.01.2018 - JOSE

chlapi pomohli s benzínom

31.01.2018 - JOSE

opekaný votrelec, boli to  pstruhy

31.01.2018 - JOSE

odychový čas pred Tuz Ashu pas, taký menší strmáčik tam je :) jednotka plný kotlík

31.01.2018 - JOSE

od dedinky Kizart stúpame na Tuz Ashu pas

31.01.2018 - JOSE

Tuz Ashu pas kopček, nezdá sa, ale dvojka sa veľmi nechytala :D

31.01.2018 - JOSE

Tuz Ashu pas, nechali sme tam aj značku, tá najvyššie položená

 

Predchádzajúce | 1 2 3 4 5 |

Ostatné Galérie
Yamaha Posledná šanca

Moto Guzzi

Aprilia-side-03-2025

Vtip

Pridal:
Princípy moderného inžinierskeho designu
Štandardizovaný rozchod koľají na železniciach v USA činí 1435 mm (4 stopy a 8,5 palca). To je ale neobyčajne divná hodnota. Prečo je rozchod práve toľko? No pretože tak stavali železnice v Anglicku a železnice v USA stavali emigranti z Anglicka.
Prečo to Angličania stavali práve tak? Pretože prvé železnice boli postavené ľuďmi, ktorí predtým stavali električkové trate a tie mali taký rozchod.
A prečo ti použili taký rozchod? Pretože ľudia, ktorí stavali električkové vozidlá, na to použili rovnaké nástroje ako pri stavbe kočiarov, ktoré mali taký rozostup kolies.
Fajn! A prečo teda mali kočiare práve taký divný rozostup kolies? No pretože keby skúsili urobiť kočiar s iným rozostupom, tak by sa kolesá na starých cestách v Anglicku mohli ľahko zlomiť, pretože na nich boli vyjazdené koľaje práve toho rozostupu.
A kto postavil tie staré cesty s koľajami? Prvé dlhé cesty v Európe (a Anglicku) postavili v Rímskom impériu pre legionárov. Od tej doby sa používajú.
A koľaje? Pôvodné koľaje, ktoré každý rešpektuje zo strachu zo zničenia kočiarov, boli vyjazdené rímskymi vojnovými vozidlami. Od doby, keď boli vozidlá stavané pre Rímske impérium, mali všetky podobný rozostup kolies.
Tak sme sa konečne dobrali k odpovedi na pôvodnú otázku. Rozchod koľají železníc v USA je odvodený z pôvodnej špecifikácie vojnových vozidiel Rímskeho impéria.
Byrokracia a špecifikácie sú nesmrteľné. Takže až budete zase študovať nejakú špecifikáciu a čudovať sa, čo to tam je za konský zadok, môžete tým trafiť klinec na hlavičku – pretože vojnové vozidlá Rímskeho impéria boli široké tak akurát na dva zadky vojnových koní.
A ešte niečo. Keď sa pozriete na raketoplán na štartovacej rampe, uvidíte po stranách palivovej nádrže dva pomocné raketové motory. Vyrába ich spoločnosť Thiokol v továrni v Utahu. do toho tunela vošli. Tunel je o málo širší ako železnica, a železnica má rozostup koľají asi tak na dva konské zadky.
Takže taká dôležitá vlastnosť najpokročilejšieho dopravného prostriedku na svete bola určená šírkou dvoch konských zadkov!



Ďalšie vtipy »